Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa tyhmää, miten ostan auton?

Vierailija
13.02.2011 |

Minulle jäi avioerossa auto, joka kääntää kaikkien miesten päät ja jolla on ajettu aika vähän,mutta on epäkäytännöllinen minulle ja kahdelle lapselle. Ko. autoja (MB) myydään ilmiotuksissa n. 22.000-25.000 eurolla.

Olen tullut siihen tulokseen, että tarvitsisin auton, joka kulkee näillä pakkasilla, johon mahtuu tavaraa ja johon saa kattotelineen. Ja joka toimii takuuvarmasti, on halpa korjata ja kuluttaa kohtuullisesti.

En halua maksaa yhtään lisää autosta, eli se pitäisi saada samalla rahalla, mitä tästä klassikkoautosta saan.

Mutta mutta...en ole eläessäni ostanut autoa. Olen täysin myyjien armoilla, kun lähden autokauppaan. Kertokaa minulleminkä merkkinen au to kandee ostaa? Minkälaista autoa tuolla rahalla voi saada? Ja ennenkaikkea - mihin kauppaan menen? Tai kertokaa mitä tahansa, mitä tyhmän pitää tietää.

Itse minusta ei ole myymään tuota autoa, eikä minusta ole etsimään autoa ilmoituksista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt autosi suoraan, kannattaa käyttää ensin katsastuksessa. Monet eivät uskalla ostaa suoraan, jos autoa ei ole juuri katsastettu. Käytetystä varmista, että uusi bensa käy. Huoltokirja kannattaa kysä. Jos vuosihuollot on tehty säännöllisesti, on auto todennäköisesti hyvä. Ja edelliselle omistajalle voi soittaa, jos ostat auton liikkeestä. Saksalaiset autot ovat hyviä. Vältä ranskalaista, ne ovat yksilöitä. Meillä halpa ja hyvä Opel farmari. Toyotan vastaavassa pienempi tavaratila. Googlettamalla löydät eri merkeistä keskusteluita.

Vierailija
2/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.nettiauto.com

Sieltä valitset merkin ja mallin ja sitten vasta käyt liikkeessä katsomassa sitä. Osta mieluummin liikkeestä kuin yksityiseltä.

Samaan paikkaan voit laittaa myyntiin omasi jos et halua vaihdossa antaa (mikä on helpointa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta joku uudehko auto esim. farmari auto. Tuolla rahalla varmaan saa uudehkon japanilaisen, esim. Toyota on arvonsa säilyttävä merkki, muut nissan, mazda eivät niinkään, mutta varmaan ihan hyviä perusautoja. Volkswagen myös luotettava merkki ja säilyttää arvonsa hyvin, samoin Volvo. Skoda on hyvä auto, tehty volkkarin tehtaalla, mutta joitakin voi Skodan menneisyys rasittaa. Älä osta mitään erikoista merkkiä, sellaisen kanssa voi tulla korjaukset kalliimmaksi kuin ns. tavallisella merkillä.

Jotkut vannovat ranskalaisten nimeen, citroen ja renault, varmaan ihan hyviä nekin, mutta eivät säilytä arvoaan niin hyvin.

Älä hyväksy automyyjän ensimmäistä tarjousta. Autoliikkeen hinnoissa ei ole paljon ilmaa, mutta kuitenkin tinkivaraa on aina. Automyyjät tietenkin haluavat viimeisen hinnan, koska saavat provikat myynnistä.

Vierailija
4/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse katselisin käytettyä Audia, BMW:tä tai Volvoakin ehkä. VW ehkä myös.

Muut merkit ei kelpaa minulle ainakaan, vaikka olen Toyotallakin ajanut ja omistuksessani on myös ihka uusi Yaris, mutten itse aja sillä. Ihan kiva kärry sekin toki. Sellaisia saa uutenakin jo 20 000 eurolla.

Vierailija
5/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyytäisit isääsi/veljeäsi/tms mukaan autokaupoille.

A) menet autokauppaan ja katselet mikä silmää miellyttää.

B) käyt koeajamassa ja syynäät auton paperit ja pinnat tarkkaan.

C) ehkä kerrot harkitsevasi vielä ja suuntaat seuraavaan autokauppaan.

D) tarpeeksi koeajeltuasi ja mieleisen löydettyäsi alat hieromaan kauppoja. Laitatko entisen vaihdossa vai myytkö itse alta pois. Ainakin voit kysyä, mitä ne autoliikkeessa siitä vaihdossa antaisivat. Kysyminen on kuitenkin ihan ilmaista.

E) teet kaupat

ps. Älä ota mitään ruostumislistan kärjessä olevia merkkejä, ja ota sen verran uudehko kuitenkin, että saat vielä ruostesuojattua sen ja näin autolle käyttövuosia paljon lisää.

Vierailija
6/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mersun huoltokulut ovat olleet huimat. Viimeisin huolto maksoi tonnin, eli eikö Audilla yms. ole yhtä kovat huoltohinnat?

Suositelkaa lisää niitä merkkejä, jotka ovat hyviä ja säilyttävät arvonsa. Kyllä voin istua Toyotankin rattiin.

Vierailija
7/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö niitä ole jotain vikalistojakin olemassa? Joskus olen lukenut.

Minulla ei ole tuttavapiirissä ketään, joka todella tietäisi autoista. Isäkään ei tiedä. Olen siis aivan vedätettävissä.

ap

Vierailija
8/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupat tekee bisnestä, jos ne ottavat auton vaihdossa niin sen hyvityshinta määräytyy siten että autokauppa pystyy tekemään katetta silloin kun ne sen myyvät.

Tämä johtaa väistämättä siihen, että kun ostat uuden auton (tai käytetyn) niin saat väistämättä huonomman auton tilalle kuin mitä nykyisesi on.

Joko autokauppa pelaa homman niin että sinulle hyvitetään vaihtoautosta vähemmän - tai sitten sinulle hyvitetään "normaali hinta" eikä ostamastasi autosta anneta lainkaan alennusta. Peli menee joka tapauksessa niin että sinä häviät, etenkin kun kyse on samanarvoisista autoista.

Eri asia tietenkin jos haluat välttämättä polttaa rahaa saadaksesi käytännöllisemmän auton.

Vierailija
9/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tästä syystä en ole autoa vaihtanutkaan. En halua menettää siinä rahaa ja saada tilalle huonompaa autoa.

Mutta tilanne on nyt tämä

- ko auto on jo 8 vuotta vanha. Vähän ajettu, mutta vanha muilta osin

- joka kerta kun sen käynnistää pakkasella, bensamittari valahtaa pari milliä alaspäin. Kone on ISO ja se SYÖ. (ja sillä myös pääsee lujaa, jos sikseen tulee...)

- En saa kattotelinettä, eli en koskaan voi lähteä hiihtämään lasten kanssa

- auto on avoauto, eli jotenkin nitisee ja natisee, kun on yli 10 astetta pakkasta

Siis kiva auto, mutta jotenkin vain niiiiin epäkäytännöllinen...

ap

Vierailija
10/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin telkkarista oli juuri tullut sellainen kotimainen autosarja, jossa kävivät noita ruosteasioita läpi.. Haastateltiin korjaamoihmisiä yms. Ei välttämättä kyllä Areenasta enää löydy.

Ruosteherkkiä on ainakin Mazda 6, MB, Ford focus ja öö ei näitä muista.. Vikalistojen kärjessä Suomen olosuhteissa on myös nuo ranskalaiset Renaultit, joita myös kannattaa välttää.

Autojen ruostetakuuthan koskee yleensä ruostumista auton sisältä ulospäin, mitä ei nyt juurikaan ikinä siinä 10 vuoden aikana tapahdu, joten ruostesuojaus kannattaa tehdä. Kyllä se auto ruostuu ihan ulkoa päin. ;)

Vierailija
11/11 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tästä syystä en ole autoa vaihtanutkaan. En halua menettää siinä rahaa ja saada tilalle huonompaa autoa.

Mutta tilanne on nyt tämä

- ko auto on jo 8 vuotta vanha. Vähän ajettu, mutta vanha muilta osin

- joka kerta kun sen käynnistää pakkasella, bensamittari valahtaa pari milliä alaspäin. Kone on ISO ja se SYÖ. (ja sillä myös pääsee lujaa, jos sikseen tulee...)

- En saa kattotelinettä, eli en koskaan voi lähteä hiihtämään lasten kanssa

- auto on avoauto, eli jotenkin nitisee ja natisee, kun on yli 10 astetta pakkasta

Siis kiva auto, mutta jotenkin vain niiiiin epäkäytännöllinen...

ap

Mitä jos ostaisit pakettiauton, hiace? Varmasti kestää ja mahtuu sukset kyytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi