Millainen työhakemus kiinnittää huomion?
Luin ohjeita miten herättää kiinnostus, siellä oli mainintaa mm. älä käytä valkoista paperia hakemuksessa, minusta ihan aika outoa...printata hakemus esim. vaaleanpiunaiselle paperille
Kommentit (27)
mä itse värjäsin vesivärillä paperit, tekstasin tiedot kauniisti ja pääsin n 90 % haastatteluun asti.
Mutta tästä on n 15 v sitten.
Jos nyt hakisin ja voisi hakea paperiversiolla, tekisin kyllä jotain vastaavaa.
mutta ei välttämättä heti paikalla unelmaduuniinsa tai edes pysyvään työhön. Monella alalla kokemusta kartutellaan pätkähommissa muutama vuosi.
-kehykset hakemuksessa
-perustelin miksi juuri minä
-vahvuudet
-työkokemus
-tiedän olevani oikea henkilö
-suosittelija
-vastuualueet ja kehittämiskohteeni
-miksi haen paikkaa-urakehitys tms.
osaaminen on tärkeintä, ja kakkosena tulee hakemuksen selkeys!
Sellaiset hakemukset, joissa oli monta sivua pientä pränttiä, huonoa suomenkieltä ja sekavaa sepustusta, jäivät auttamatta siihen pinoon, jota kukaan ei halunnut lukea.
Kiinnitä siis huomio oleellisiin asioihin. Älä tunge hakemukseen jokaikistä tekemääsi asiaa, vaan ne isot ja merkittävät. CV:sta voi lukea loput, vaikkapa sen, että olet ollut kahdesti myyjänä urheiluseuran puffetissa.
Vältä myös lähettämästä samaa hakemusta moneen paikkaan, se näkyy kyllä. Koeta miettiä, mitä juuri tälle työnantajalle kannattaisi kertoa. Esimerkiksi siivoojan paikkaa hakiessa ei välttämättä kannata kertoa yksityiskohtaisesti atk-taidoistaan.
piirrät itsestäsi pääjalkaisen tikku-ukon, kirjoitat vanhan suttupaperin taakse käsin ja teet paljon kirotusviheitä, laitat suosittelijaksi Mustanaamion ja Taika-Jimin, taittelet paperin niin pieneksi kuin pystyt, laitat sen hyvin huolella teipattuun kuoreen, teetät itellan sivuilla postimerkkejä omasta värkistäsi ja liimaat kuoreen sellaisen...
"huonoa suomenkieltä"
Se on "suomen kieltä"! :)
t. pilkkunipottaja
Omista taidoistaan hakemuksessa kannattaa kertoa, että "mä osaa mitävaan koska oon supersankari, kaikistahyvin kaikista maapallon ja mainnlankaikkeude ihmisistä MUT KANTSII OTTAA TÖIHI!!!!"