Joku oli kirjoittanut tänne joskus siitä, että ihmiset puolustelevat painoaan isoilla luilla tms.
Tiesittekö, että on ihan oikeasti olemassa erikokoisia ihmisiä, rasvaprosentista puhumatta? Minä olen aina ollut niitä isoja ihmisiä, vaikkei minulla läskiä ainakaan nuorempana paljoakaan ollut. Paino oli lihasta ja luita. Nykyäänkään kukaan ei arvaisi paljonko oikeasti painan, koska en todellakaan näytä niin painavalta, siksi arkailenkin kertoa painoani. Ihmisillä paino jakautuu eri tavalla ja siksi ihmisistä ei voi sanoa päällepäin, paljonko he painavat.
Kommentit (21)
Niin painavia luita ei ole että sillä ylipaino selittyisi. Ja huomaahan sen kellä paino on ihraa eikä lihasta.Paino ehkä jakautuu eri tavalla mutta läski on läskiä,ihmisistä myös todellakin VOI sanoa paljonko painavat
kyllähän pitkällä ihmisellä on enempi luuta kuin lyhyellä. Eli 155-senttisen naisen luusto painaa vähemmän kuin 175-senttisen.
Mä en ole painoani luitten painolla kyllä koskaan selitellyt vaikka olenkin lihava. Ei minustakaan kaikki usko sitä kilomäärää, jota vaaka näyttää. Kannan kiloni kuulemma sillai sopivasti.
ei silti ole niin olennaista eroa painossa, että se vaikuttaisi paljoakaan. Eli siis sanonta "painavat luut" on kyllä ihan legendaa.
jos sitä luuta piisaa vaikka 1,90 metriä pitkälle ja leveämmillekin hartioille, niin aivan varmasti painoa löytyy sellaiselta ihmiseltä ihan ilman läskiäkin enemmän kuin siroluiselta.
Eli siis jos luut levitetään korkealle ja leveälle, niin pitäähän niiden välissäkin olla jotain???
Mies, 190 cm, luut painavat 4 kg.
Luiden painolla ei ole mitään merkitystä!!!
pituuden suhteessa painoon. Pitkä ihminen ei sen hoikempi välttämättä ole vaikka luissa olisikin 10cm enemmän mittaa
painolla ei ole merkitystä, mutta miten kummassa ihmisille ei mene jakeluun että luiden muodolla kyllä on. Eli jos olet ns. rotevaluinen, voit painaa jopa 20kg enemmän kuin siro ihminen näyttämättä lihavalta.
Itselläni on todella siro luusto, ja vaikka olen 170cm pitkä, niin heti jos painoo nousee päälle 60kg:n näytän pullelta. Sen sijaan ystäväni joka on 165cm pitkä painaa noin 70kg eikä näytä lihavalta, sillä hänellä on leveät hartiat, lantio ja muutenkin roteva olemus.
kuullut perustelevan painoaan isoilla luilla. Syystä että useimmat ovat olleet joskus normaalipainoisia ja lihoneet pikkuhiljaa elämänmuutosten myötä.
Mut sitä minun on vaikea ymmärtää, miksi sitä painoaan pitäisi edes perustella muille. Jokainen on sellainen kuin on, ja todella harvalla on ihan faktatietoa edes OMAN elimistönsä tarkasta aineenvaihdunnasta, hormonitoiminnasta tai kalorintarkka arvio kuluttamastaan energiasta. Painoon kiinnitetään nykyään ihan liikaa huomiota.
edellee kropassani, vaikka olen iso. Kukaan ei koskaan uskoisi mun painavan 90 kiloa, koska ei ole varsinaista löllöä missään. Eli lapsena hankittu lihaksisto on ja pysyy ja kasvaa liikunnalla entisestään.
miksi ihmiset yleensäkään miettii toisten ihmisten painoa. Aloitin kerran ketjunkin tänne jossa kysyin, miksi se muitten ihmisten paino kiinnostaa, mutta en saanut yhtään vastausta.
Kun ihminen nyt on läski jos se on läski. Ei sen havaitsemiseen puntaria tarvita, vaan silmät. Saman pituiset ihmiset voi näyttää ihan eriltä vaikka painaisivat saman verran, jos toinen on löysä luuska ja toinen järjettömässä tikissä.
Mulla ei ole tarkkaa tietoa edes omasta painosta. En punnitse itseäni. Jos peilikuva näyttää hyvältä ja tiedän elämäntapojeni olevan terveelliset, se riittää. Silloin painokin on kohdallaan.
Minulla on telinevoimistelu- ja yleisurheilutausta ja se näkyy edellee kropassani, vaikka olen iso. Kukaan ei koskaan uskoisi mun painavan 90 kiloa, koska ei ole varsinaista löllöä missään. Eli lapsena hankittu lihaksisto on ja pysyy ja kasvaa liikunnalla entisestään.
nimittäin jos ei mitään tee, lihaksisto kyllä katoaa varsin nopeasti.
Varmasti on lihaksia juu,mutta aika reilusti on läskiäkin sulla tuohon painoon
painavemmat kuin tavis naisella, se ei kyllä mitenkään liity painooni kuin sen pienen eron verran. Mutta luuni ovat siis isommat, eli ranne on poikkeuksellisen leveä, vaikka ns laiha olenkin, samoin lantio ja hartiat. Eli vaikka olen ns laiha, näytän isommalta kuin moni samalla painolla ja pituudella.
Mun paino yllättää aina mittajan, oli kyseessä kätilö, terveydenhoitaja tai lääkäri. Ja luulis heidän pystyvän arvioimaan painon suht oikein. Kerran yksi lääkäri (tyäöterveys) n 55 vuotias sanoi kuultuaan painoni: Ei uskoisi, ettän sinä hylly" ja teki kuvaanollisia liikkeitä käsillään:-)
Toinen on leveän mallinen, leveät hartiat ja leveä lantio yms. Toisilla taas on hyvin kapoinen vartalo.
Vai onko kaikkien leveys sama?
Jos eim otat 2 matkalaukkua, yhtäpitkiä ja toisessa leveys on 50 cm ja toisessa 40 cm, niin kyllä sä siihen leveämpään voit pakata paljon enemmän. kapeampi laukku rupeaa tursuamaan tavaraa, vaikka leveän näyttää vielä ihan väljältä.
Toinen on leveän mallinen, leveät hartiat ja leveä lantio yms. Toisilla taas on hyvin kapoinen vartalo.
Vai onko kaikkien leveys sama?
Jos eim otat 2 matkalaukkua, yhtäpitkiä ja toisessa leveys on 50 cm ja toisessa 40 cm, niin kyllä sä siihen leveämpään voit pakata paljon enemmän. kapeampi laukku rupeaa tursuamaan tavaraa, vaikka leveän näyttää vielä ihan väljältä.
Mäkin olin kerran menossa leikkaukseen ja hoitaja haastatteli minua etukäteen ja kysyi painoani. Taisin sanoa itseasiassa painoni jopa parikiloa alakanttiin, koska minä todellakin häpeän painoani, kun kukaan ei koskaan usko sitä. Hänkin oli aivan ihmeissään, eikä ollut uskoa, koska en todellakaan näytä niin lihavalta.
Kuvitelkaapa kaksi hyvin laihaa ja treenattua naista. Miettikää niiden reisiä. Toisen reidet voivat olla erittäin pienet ja hintelät, kun taas toisen reidet voivat olla todella isot ja silti ihan kiinteät. Katsokaan, kun on olemassa erikokoisia ihmisiä rasvasta puhumatta.
Minulla pn paino jakautunut niin, että minulla leveä lantio, iso takamus ja isot rinnat. Minulla on myös sekä pitkät jalat ja melko isot reidet ja pitkä selkä, eikä hartiatkaan ole mistään kapeimmasta päästä. Silti en näytä lihavalta, sillä painoni on jakautunut tasaisesti koko kroppaan, eikä vain vatsan alueelle paljoakaan.
Oli mies tai nainen.Ja te joille aina kaikki sanoo ettette näytä niin painaville.Oikesti,sanoisitteko itse ihmisille et ne näyttää painavalle tai lihavalle.Tää on näitä samoja juttuja kun aina tääl liikkuu niitä "moni on sanonut et näytän ainakin 10 vuotta nuoremmlle".
vaik ois millainen tausta ellei sit ole lähemmäs 180 cm bodaaja/fitness urheilija.Vähän nyt itsekritiikkiä kaikille.Mä oon 165cm ja painan noin 60kg ja tiedän et siitä vois laihduttaa vielä 5 kiloa enkä silti olisi laihan näköinen ja sit joku 90 kiloinen kehuu olevansa hoikan näköinen.
En minäkään ystävästäni uskoisi millään että painaa niin paljon kuin painaa, ellen olisi omin silmin nähnyt häntä vaa´alla? Ja saanooko teille aina kaikki terveydenhoitajat ja lääkärit tms kohteliaisuuttaan että ei uskoisi että painat noin paljon? Mulle ei oo kukaan koskaan noin sanonut.
Vaikka luiden absoluuttinen paino ei niin paljon heitä, niin luuston rakenne vaikuttaa tosi paljon.
Oli mies tai nainen.Ja te joille aina kaikki sanoo ettette näytä niin painaville.Oikesti,sanoisitteko itse ihmisille et ne näyttää painavalle tai lihavalle.Tää on näitä samoja juttuja kun aina tääl liikkuu niitä "moni on sanonut et näytän ainakin 10 vuotta nuoremmlle".
ei silti ole niin olennaista eroa painossa, että se vaikuttaisi paljoakaan. Eli siis sanonta "painavat luut" on kyllä ihan legendaa.