Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi auto?

Vierailija
12.02.2011 |

Mulla on 10 vuotta vanha Toyota Yaris. Ihan OK, huollettu säännöllisesti ja ajettu alle 100 000km, mutta nyt iski autokuume. Tarvitsen autoa näin talvella harvemmin, kesällä päivittäin lyhyemmille (max 20km suuntaansa) ja viikottain pidemmille reissuille (150km suuntaansa). Mukana kulkee harvemmin teinit (2kpl) ja aina joskus pieni koira ja kissanboxit. Tarttis olla näppärä parkkeerata, kiihtyä hyvin moottoritievauhtiin. Ja kulutus mahdollisimman pieni, tietty. Ehdotuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pientä piiperrystä Suomen autokannan päästöjen vähentäminen

jos vertaa tehtaiden tai monien muiden maiden autojen päästöihin. Ja olen sitten varmaan eri planeetalta, en ole huolissani. Kyllä huomio pitäisi siirtyä isoihin asioihin, joilla voisi asiaan vaikuttaakin. Eikö?

kannattaa kuitenkin muistaa, että ei ne tehtaat huvikseen päästele. Sinun ja minun ja noiden muiden kulutukseen siellä vain vastataan. Oli se kulutus sitten autoihin liittyvää tai jotain muuta.

Jokaisen oma käytös on kollektiivisesti ainoa asia, mikä mihinkään vaikuttaa. Jokaisen oma käytös on myös ainoa asia johon voi itse konkreettisesti vaikuttaa.

Teollisuuden syyllistäminen siitä mitä itse tekee on vain oman toiminnan viherpesua.

Vierailija
22/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen pitää oma osansa tehdä, että ilmastonmuutos hidastuisi.

siitä vaan ihan rauhassa...

Voihan jääkausi sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä laita rahojasi!

Vierailija
24/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Yaris on sen verran luja ja laadukas auto, ehkä pellit saattaa ruostua, huonolla pidolla.

Mutta kuitenkin laatutasoltaan sen verran hyvä auto, et jos teet huonon valinnan vaihtaessasi, voit mennä suorastaan hakoteille ja saada paljon sellaisia ongelmia, joista olet Yariksella ajaessasi täysin tietämätön.

Vierailija
25/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vertaa tehtaiden tai monien muiden maiden autojen päästöihin.

Kyllä se perheenäidin auto päästää kasvihuonepäästöjä ihan saman verran suomalaisen ajamana kuin muiden maiden ihmisten ajamana.

Onko meillä oikeus saastuttaa muita enemmän vain siksi että meitä on vähemmän?

Vierailija
26/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokuumeiluni. No, lueskelin noita autovertailuja ja muistelen kyllä nähneeni jonkun vikalistan ja Toyota taitaa olla tosiaan aika kestävä vehje. Muttakun naiselliseen tapaan haluaisi jotain ketterämpää ja erilaista... Eiköhän se järki kuitenkin voita ennen sitä lopullista ratkaisua!

Vierailija
27/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonná kaikista eniten takaisinkutsuja... mutta hyvä merkkihän se tavallaan on, eikun siis on se.

Mä taitaisin ottaa Megane breakin, niitä saa hyvällä hinnalla, ulkonäkö on jees, ajettavuus on ok ja huollot ei maksa maltaita.

Vierailija
28/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikoja ei löytynyt, muttta halusivat varmistaa, ettei tule onnettomuuksia.

Vierailija
29/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositteli seuraaviksi autoiksi vain japanilaisia, jos haluaa säästyä yllättäviltä korjaamoreissuilta..

Vierailija
30/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyotan huoltoonkutsut olivat lopulta ns. turhia.

Vikoja ei löytynyt, muttta halusivat varmistaa, ettei tule onnettomuuksia.

Toyotan huoltokutsut olivat pääosin ihan aiheellisia. Kaasun hirttäminen on ollut vain yksi ongelma muiden joukossa.

Vierailija
31/31 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin on muitakin merkkejä kuin ainainen toyota - esim nissan tai mitsubishi on ihan varteenotettava vaihtoehto - pieniä malleja löytyy näistäkin merkeistä :)