Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rasittavaa! äiti vie lapsensa seurakunnan kerhoon ja sitten valittaa, että

Vierailija
12.02.2011 |

lapsi kyselee ja puhuu Jumalasta ja Jeesuksesta. Himpun verran ärsyttävää kuunneltavaa! Äiti on itse ateisti ja valittaa sitten kun lapsi tuo esim. raamattuaiheisia askarteluja kotiin.

Minusta ei ole oikein lasta kohtaan että äiti on näin jyrkkä tuomitessaan lapsen puheet ja tekemiset.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden lapset ovat srk:n kerhoissa. Minä olen yksi heistä, koska muskari on kuitenkin kiva juttu. Yritän ilahtua lapseni laulamista Jeesus-lauluista, koska hän niistä tykkää :) Olen epälooginen mutta so what.

Vierailija
2/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää vain se, että äiti vie lapsensa kerhoon ja sitten tuomitsee sen mitä lapsi siellä oppii ja askartelee. SE on ristiriitaista, ei se, että iloitsee lapsen oppiessa uusia asioita. sinähän osoitat tietynlaista ennakkoluulottomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi lauloi jotain kerhossa oppimaansa laulua josta äiti löysi heti asennevian (jos et ole kiltti joudut helvettiin).

huoh! kysyin että miltähän lapsesta äidin huomauttelu tuntuu. äiti ei kommentoinut mitään, mutta meni vähän hämilleen.

Vierailija
4/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen tilanne, mutta lapsi käy kerhossa, koska se ainoa mahdollisuus saada samanikäistä seuraa. Jos kotona tulee puhetta Jeesuksesta, Jumalasta tms. sanon lapselle, että ne on sellasia aikuisten satuja, joihin jotkut uskoo.

hiukan oudolta kuulostaa että ihminen joka puheissaan noin vahvasti on kristillistä toimintaa vastaan vie lapsensa silti srk:nan kerhoon.

Vierailija
5/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen toteaminen on kuitenkin kaukana siitä, että joka kerta kun sana Jeesus tai Jumala sanotaan ääneen, alkaa kommentointi edellä mainituilla tavoilla.

samanikäistä seuraa saa myös tarhasta, joka taas ei "tuputa" uskontoa millään tavalla.

Vierailija
6/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei musta mitään hihhulia tullut. Oikein mukavia muistoja mulle jäi sieltä. Laulettiin, leikittiin, askarreltiin ja satutuokiossa oli aina jokin raamatun tarina. Jos mulla olis sellainen tilanne et voisin olla penskojeni kanssa kotona niin aivan varmasti saisivat käydä seurakunnan kerhossa. Eikös se kirkollisveroilla kustanneta sekin ja kirkkoon kuuluvana maksan.

Vierailija
7/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sais kyllä iloita että ateistin (siis kirkkoon kuulumattoman)lapset saa käydä kerhossa. Jos kuuluu kirkkoon vaikka on ateisti, niin on kyllä ristiriitainen tyyppi.

Itse iloitsen aina toisten uskosta. Kirkkohäissäkin muistan aina mainta, että ihana, kun jotkut ovat uskossaan niin vahvoja, että haluavat jumalan kasvojen edessä naimisiin. Minusta on niin ihana, että jtkut ovat sen henkisen kodin löytäneet. Ihmetteen vain, että näillä samoilla kirkkohäitä järjestävillä usko sallii ryyppämisen, pettämisen, polttamisen jne... maallisen elämän.

Vierailija
8/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja, mikä pahinta, lapsiaan! pitäisi edes omana tietonaan mikäli on enemmänkin Jumalan vastainen kuin ateisti!

Vierailija
9/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ensin käyttää kirkon palveluja niistä kuitenkaan maksamatta ja sitten arvostelee suureen ääneen. ei taida olla rahaa tarpeeksi jotta voisi viedä lapsensa päiväkotiin kerhon sijaan!

Vierailija
10/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota voisi melkein verrata siihen että vie tytön tanssikouluun ja halveksii siellä opittuja liikkeitä eikä tykkää jos tyttö haluaa kotona näyttää mitä on oppinut.

Tosi kannustavaa.

Vierailija
11/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän äitiä. Onko tosiaan niin, että muut tahot kuin seurakunta eivät järjestä kerhotoimintaa pikkuisille?

Kyllä minustakin tuntuisi aika inhottavalta, jos lapsille tuputetaan näitä tarinoita totena.

Lapsihan useimmiten uskoo mitä vain kerrotaan.

Muistan aina Buzz Aldrinin (Neil Armstrongin astronauttikaveri) haastattelun, jossa hän kertoi, miten hänen poikansa ei ihmetellyt yhtään sitä, että pappa huristelee kuuhun. Se on minusta hyvin kuvaavaa lapsen ajattelulle.

Ymmärrän kyllä sitäkin, että rasittaa kuunnella näitä valituksia.

Vierailija
12/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ateisti niin ainoa syy on kaiketi se, että ei ole rahaa/mahdollisuutta muuhun toimintaan. minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

Vierailija
13/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen itsekin yhden tällaisen, mutta hän onkin monen lapsen äiti eikä raaski laittaa kullanmuruaan vielä tarhaan.

Vierailija
14/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap:tä vaivaa se, miten toinen lapsensa kasvattaa? jos on ristiriitaista niin mitä sitten? miten se ap:tä kaivelee?

etkö kehtaa ääneen sanoa?!

Vierailija
15/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on rasittavaa. ei muuten, mutta joka ikinen kerta kun tämän äidin lapsi tulee kerhosta on taas uusi saarna valmiina. ja viimeisimpänä aiheena oli juuri nämä askartelut jotka olivat äidin mielestä täysin asenteellisia ja suorastaan uhkailevia. blaah.

sääli vaan sitä lasta, kun voisi siellä kerhossa oppia jotain kivaakin ilman tätä päällepäsmäriä!

Vierailija
16/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ovat kaikki kuitenkin vuorollaan käyneet kerran viikossa srk:n kerhossa, koska tutustuvat siellä tuleviin eskarikamuihin.

p.s minä kyllä kuulun kirkkoon.

Vierailija
17/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ovat kaikki kuitenkin vuorollaan käyneet kerran viikossa srk:n kerhossa, koska tutustuvat siellä tuleviin eskarikamuihin. p.s minä kyllä kuulun kirkkoon.

Vierailija
18/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle.. Ensin vanhemmat vievät hänet kerhoon, joka on selkeästi uskonnollisesti värittynyt toiminnaltaan (tämän vanhemmat tietävät), mutta sitten kerhon toiminta ja opetus ei kuitenkaan ole ok vanhemman mielestä. Seurakunnan kerhoissa puhuminen jeesuksesta ja jumalasta kuuluu ideologiaan, joten jos haluaa lapsensa tältä säästää, ei pidä sellaiseen kerhoon lasta viedä.

Mutta lapsellehan tilanne on ristiriitainen.. Äiti haluaa(?) viedä lasta kerhoon, mutta sitten kaikki siellä tehty ja puhuttu onkin huonosta. Lapsen voi olla vaikea ymmärtää, että jos kerho on "paha paikka" niin miksi siellä sitten voi käydä.. Tai jos lapsen askartelut eivät olekaan äidin mieleen, koska ne voivat viitata uskonnollisiin asioihin..

Vierailija
19/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle.. Ensin vanhemmat vievät hänet kerhoon, joka on selkeästi uskonnollisesti värittynyt toiminnaltaan (tämän vanhemmat tietävät), mutta sitten kerhon toiminta ja opetus ei kuitenkaan ole ok vanhemman mielestä. Seurakunnan kerhoissa puhuminen jeesuksesta ja jumalasta kuuluu ideologiaan, joten jos haluaa lapsensa tältä säästää, ei pidä sellaiseen kerhoon lasta viedä. Mutta lapsellehan tilanne on ristiriitainen.. Äiti haluaa(?) viedä lasta kerhoon, mutta sitten kaikki siellä tehty ja puhuttu onkin huonosta. Lapsen voi olla vaikea ymmärtää, että jos kerho on "paha paikka" niin miksi siellä sitten voi käydä.. Tai jos lapsen askartelut eivät olekaan äidin mieleen, koska ne voivat viitata uskonnollisiin asioihin..

näin mäkin ajattelen ja mietin vain, että miksi sitä pitää viedä lapsi niin vastenmieliseen paikkaan jos ei osaa pitää mölyjä mahassaan?

no, pieni asia muakin ärsyttää. eihän tämä oikeastaan koske minua muuten kuin että kuuntelen näitä juttuja aika usein. en viitsi kommentoida puolesta enkä vastaan kun on omienkin lasten korvat siinä kuulolla.

Vierailija
20/22 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ystävällisellä, kiltillä äänellä ja ilmeellä sanot äidille, että tämähän ON seurakunnan kerho, tottakai siellä silloin kerrotaan raamatusta ja jeesuksesta!

Ei tämän enempää .

Ehkä äiti tajuaa omnan ristiriitansa,.

Ehkä hän haluaa tällä valituksellaan osoittaa, että hän ei ole mikään uskovainen eikä usko näihi "satuihin".

lapselle.. Ensin vanhemmat vievät hänet kerhoon, joka on selkeästi uskonnollisesti värittynyt toiminnaltaan (tämän vanhemmat tietävät), mutta sitten kerhon toiminta ja opetus ei kuitenkaan ole ok vanhemman mielestä. Seurakunnan kerhoissa puhuminen jeesuksesta ja jumalasta kuuluu ideologiaan, joten jos haluaa lapsensa tältä säästää, ei pidä sellaiseen kerhoon lasta viedä. Mutta lapsellehan tilanne on ristiriitainen.. Äiti haluaa(?) viedä lasta kerhoon, mutta sitten kaikki siellä tehty ja puhuttu onkin huonosta. Lapsen voi olla vaikea ymmärtää, että jos kerho on "paha paikka" niin miksi siellä sitten voi käydä.. Tai jos lapsen askartelut eivät olekaan äidin mieleen, koska ne voivat viitata uskonnollisiin asioihin..

näin mäkin ajattelen ja mietin vain, että miksi sitä pitää viedä lapsi niin vastenmieliseen paikkaan jos ei osaa pitää mölyjä mahassaan?

no, pieni asia muakin ärsyttää. eihän tämä oikeastaan koske minua muuten kuin että kuuntelen näitä juttuja aika usein. en viitsi kommentoida puolesta enkä vastaan kun on omienkin lasten korvat siinä kuulolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä