Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalit kilpirauhasarvot?? Anteeksi uusi aloitus

Vierailija
12.02.2011 |

Voisko joku kertoa, kun taitaa asiasta tietäviä olla paikalla.

Kiinostaisi kovasti, kun mulla on jos jonkinlaisia oireita ja esim. paino ei putoa vaikka olen ajoittain kovastikin koittanut pudottaa. Ainoastaaan rajulla liikunnalla saan pudotettua 5-10 kiloa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä otettiin erilaisia verikokeita mulla TSH-arvo on 2,84 ja T4-V 14,7.

Pitäiskö mun nyt mennä uusiksi lääkärille ja puhua noista kuitenkin vielä?

Vierailija
2/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takertuu noihin painoasioihin puhuttaessa kilpirauhasvaivoista. Laihduttaminen on kuitenkin AINA suht työlästä, vaikka olis normaalisti toimiva kilpirauhanenkin. Ja iän karttuessa myös paino monilla nousee pikkuhiljaa, jos elintavat pysyvät samoina. Useimmiten syynä ei ole kilpirauhanen.

Myös suurin osa muista kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttamista oireista on sellaisia, että niitä voi aiheuttaa melkeinpä mikä vaan. Moni vaan luulee, että kuin taikaiskusta kilpirauhaslääkitys tekisi olon auvoiseksi ja laihtuisi ihan helposti yks kaks. Näin ei kuitenkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi tsh saattaa olla aika korkea vaikka ne raja-arvot lääkitykselle on n. 4,6 ja t4v saisi olla lähempänä 20 mutta nää on niin erilaisia eri ihmisillä. voi käydä ottamassa uudet kokeet, sillä vajaatoiminta tulee usein hiipien ja arvot huononevat pikkuhiljaa. moni lääkäri kuuntelee kyllä nykyään myös oireita eikä katso vaan noita labra-raja-arvoja.

jos löytyy muitakin oireita ja arvot huonontuneet voi lääkitys olla paikallaan. tuskin kenelläkään oireena on vaan painonnousu, yleensä pään muisti ja sanavarasto huononee, hikoilu vähenee mutta voi jopa lisääntyä, iho ja hiukset kuivuvat ja ohenevat, menkoissa voi olla häiriöitä..ym

onko teillä suvussa hypotyreoosia?

Vierailija
4/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja vielä lisään sen että vaikka lääkitys päällä ei enää koskaan laihdu niin nopeasti kun ennen vajaatoimintaa. tyroxin lääke kun on synteettinen valmiste joka ei sisällä kaikkea. ne tulleet kilot voivat istua tosi tiukassa vaikka ne kilpirauhasarvot saisikin "kuntoon". lääkäri ja peronaltrainer sanoivat että painonpudotus tulee viemään about tuplasti sen ajan ja vaivan kun ennen tätä vaivaa. täytyy vaan purra hammasta ja jopa kirota.

Vierailija
5/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ihan muut vaivat veivät kilpparitutkimuksiin

Vierailija
6/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin tuo paino. Painoon olen jo tottunut mutta olishan kiva olla edes lähellä normaalipainoa. Ylipainoa jäi jo ekasta raskaudesta ja olin äärettömän väsynyt. Toki väsymys selittyy muillakin tekijöillä tuolloin. Toinen lapsi syntyi vuoden päästä, paino jatkoi nousuaan vaikka söin terveellisesti ja liikuin. Väsymystä oli edelleen, palantunnetta kurkussa, hiustenlähtöä, turvotusta ym. Mutta selittyyhän noista moni kahdella raskaudellakin.

Painonousua on ollu 15 vuoden ajan vaikka ruokavalio on vuosia välillä ollutkin erittäin terveellinen, liikuin paljon mutta univelkaa oli jatkuvasti.Sain vielä kaksi lasta ja samoja oireita oli. Vaikeahan se on sanoa , mikä johtui vaan raskausajoista ja valvomisesta. Viimeiset 5 vuotta paino on pysynyt aisoissa, kun vahdin jatkuvasti syömisiäni. Väsymystäkin on aina vaan.

takertuu noihin painoasioihin puhuttaessa kilpirauhasvaivoista. Laihduttaminen on kuitenkin AINA suht työlästä, vaikka olis normaalisti toimiva kilpirauhanenkin. Ja iän karttuessa myös paino monilla nousee pikkuhiljaa, jos elintavat pysyvät samoina. Useimmiten syynä ei ole kilpirauhanen.

Myös suurin osa muista kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttamista oireista on sellaisia, että niitä voi aiheuttaa melkeinpä mikä vaan. Moni vaan luulee, että kuin taikaiskusta kilpirauhaslääkitys tekisi olon auvoiseksi ja laihtuisi ihan helposti yks kaks. Näin ei kuitenkaan ole.

Vierailija
7/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia oireita mulla on ollut 15 vuotta. Ajoittain enempi kuin esim. nyt. Muistioireita olen huomannut viime vuosina, en tosiaankaan hikoile nykyisin paljoakaan. Olen kuivaihoinen nykyisin. Menkoissa on ollut häiriöitä, otin nyt kierukan tasaamaan niitä ongelmia.

Kiitos vastauksestasi , ehkä menen uudelleen lääkärille.

toi tsh saattaa olla aika korkea vaikka ne raja-arvot lääkitykselle on n. 4,6 ja t4v saisi olla lähempänä 20 mutta nää on niin erilaisia eri ihmisillä. voi käydä ottamassa uudet kokeet, sillä vajaatoiminta tulee usein hiipien ja arvot huononevat pikkuhiljaa. moni lääkäri kuuntelee kyllä nykyään myös oireita eikä katso vaan noita labra-raja-arvoja.

jos löytyy muitakin oireita ja arvot huonontuneet voi lääkitys olla paikallaan. tuskin kenelläkään oireena on vaan painonnousu, yleensä pään muisti ja sanavarasto huononee, hikoilu vähenee mutta voi jopa lisääntyä, iho ja hiukset kuivuvat ja ohenevat, menkoissa voi olla häiriöitä..ym

onko teillä suvussa hypotyreoosia?

Vierailija
8/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni on noussut ekan raskauden jälkeen tasaisesti, 75 kiloa--->136 kiloa, tästä olen saanut pudotettua 14 kiloa pysyvästi. Alimmillaan sain painon 108 kiloon mutta masennuin ja liikkuminen väheni ja paino sitten nousi vuodessa takaisin 122 kiloon.

enemmän kuin tuo paino. Painoon olen jo tottunut mutta olishan kiva olla edes lähellä normaalipainoa. Ylipainoa jäi jo ekasta raskaudesta ja olin äärettömän väsynyt. Toki väsymys selittyy muillakin tekijöillä tuolloin. Toinen lapsi syntyi vuoden päästä, paino jatkoi nousuaan vaikka söin terveellisesti ja liikuin. Väsymystä oli edelleen, palantunnetta kurkussa, hiustenlähtöä, turvotusta ym. Mutta selittyyhän noista moni kahdella raskaudellakin.

Painonousua on ollu 15 vuoden ajan vaikka ruokavalio on vuosia välillä ollutkin erittäin terveellinen, liikuin paljon mutta univelkaa oli jatkuvasti.Sain vielä kaksi lasta ja samoja oireita oli. Vaikeahan se on sanoa , mikä johtui vaan raskausajoista ja valvomisesta. Viimeiset 5 vuotta paino on pysynyt aisoissa, kun vahdin jatkuvasti syömisiäni. Väsymystäkin on aina vaan.

Vierailija
9/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kilpirauhasvaivat aiheuta aivan holtitonta lihomista, kyllä siihen tarvitaan jo ylensyöntiä. Vajaatoiminta voi aiheuttaa esim. 10 kilon lihomisen, ja ne kilot on tiukassa, mutta kymmenien kilojen lihomiseen tarvitaan jo semmosta mässyttämistä, että silloin lihoisi ilman kilpirauhasvaivojakin. Huoh...

Vierailija
10/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotusaikana painonnousua n.13 kiloa. Tulin raskaaksi aika nopeasti, paino ei ehtinyt pudota vaan nousi uuden odotuksen aikana n. 15 kilon verran. Synnytyksen jälkeen en saanut kiloja pois, liikuin paljon kävellen ja ruokavalio oli terveellinen, eipä ollut rahaa edes mässyttää. Pikkuhiljaa kertyi lisää kiloja. Kolmosta odottaessa 5 vuoden päästä lihoin odotusaikana jälleen. Neljännen lapsen aikana ei tullut painonnousua kuin pari kiloa ja ne lähtivät synnytyksessä. Muista siis jäivät.

edes kilpirauhasvaivat aiheuta aivan holtitonta lihomista, kyllä siihen tarvitaan jo ylensyöntiä. Vajaatoiminta voi aiheuttaa esim. 10 kilon lihomisen, ja ne kilot on tiukassa, mutta kymmenien kilojen lihomiseen tarvitaan jo semmosta mässyttämistä, että silloin lihoisi ilman kilpirauhasvaivojakin. Huoh...

Vierailija
11/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osittain väsymyksestä peräisin.

Eli en jaksanut liikkua edes arkiliikuntaa, teki mieli aina vain nukkua, joten ei ollut kulutustakaan.

Vierailija
12/12 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivojani kuvailla. Pahimmillaan olin aina väsynyt, lopen väsynyt, nukuin aina päivälläkin lasten nukkuessa. Mutta liikuin, kun oli pakko liikkua. Kauppaan ei päässyt kuin kävellen, lapsia oli vietävä neuvolaan, eskariin, kerhoon jne. Ja siis kävellen, kun ei autoa ollu mulla käytössä. Eli liikuntaa tuli pakosta. Mutta univelkaa oli silti, lapset valvotti öisin paljonkin.

ja osittain väsymyksestä peräisin.

Eli en jaksanut liikkua edes arkiliikuntaa, teki mieli aina vain nukkua, joten ei ollut kulutustakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi