Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö ketään muuta munasolun / siittiöiden kinuaminen

Vierailija
12.02.2011 |

lapsettomille?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vie sinulta oikeutta sanoa mielipidettäsi. Se kyllä kertoo sen, ettet pysty ymmärtämään kuinka tärkeää lapsettomuudesta oikeasti kärsivälle on se oman lapsen saaminen. Silloin on todellakin kiitollinen niille ihmisille, joilta löytyy tahtoa auttaa vierasta ihmistä niinkin pyytettömästi. Minusta on hienoa, että näitä ihmisiä on.

Lainsäädäntö on jo nyt todella tiukka eli ei sitä enää muulla tavoin tiukentamaan pystytä. Ja taitaa jälleen olla kyseessä ihminen, jolle lapsenteko on ollut kuin leikkiä.

- Lapsella tulee olla pienestä pitäen oikeus tietää biologinen perimänsä, vanhemmilla ei saa olla oikeutta päättää tästä. Nykyään vanhemmat voivat yksinkertaisesti jättää lapselle kertomatta eikä lapsi saa koskaan tietää. - Sekä lapsella että biologisilla vanhemmilla tulee olla 100% oikeus saada tietää toisitaan. Nykyään oikeus koskee vain lasta eikä sekään käytännössä toteudu kun sukusoluja voidaan tuoda toisista maista. - Hedelmöityshoitoja saisi tehdä vain ihmisille, joiden on teoriassa mahdollista saada lapsia yhdessä, eli ei yksinäisten naisten eikä myöskään lesbo- tai homoparien hoitoja. Homot eivät nykyään vielä saakaan hoitoja, mutta sekin aika on edessä kun kaikki "tasa-arvoistetaan". Itse kannatan hoitojen kieltämistä täysin, mutta ainakin nämä tiukennukset (varsinkin kaksi ensimmäistä) olisi saatava mitä pikimmiten. Ja kyllä, lapset olen saanut helposti. Viekö se minulta oikeuden sanoa mielipiteeni? En ole myöskään kokenut esimerkiksi raiskausta, silti vastustan sitä. Miten tämä on mahdollista? Toisaalta itselläni ei ole vanhempien päätösten takia mahdollisuutta tietää biologista isääni, joten mielipiteeni on ehkä siten oikeutettu?

Vierailija
22/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se löytyy Valvirasta.

joiden perimästä ei ole tietoa..?!? Voiko tätä samaa kaavaa käyttää kaikessa muussakin? Kaikki kiellot vaan pois, kun joku saattaa niitä rikkoa kuitenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito luovutetulla spermalla

Suurin osa luovutetusta spermasta tulee tällä hetkellä kahdesta tanskalaisesta spermapankista. Jokainen luovuttaja testataan tarkoin sperman laadun ja terveydentilan sekä infektionäytteiden suhteen ennen luovuttajaksi hyväksymistä.

Biologimme koordinoivat yhteistyötä spermapankkien kanssa ja valitsevat sopivan luovuttajan yhdessä lahjasukusoluja tarvitsevan pariskunnan/naisen kanssa.

(Saakohan noissa tapauksissa lapsi tietää biologisen isänsä?)

Vierailija
24/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta halustani olen luovuttanut munasoluja 3 kertaa, joka mielestäni riittää yhdelle ihmiselle.

Vierailija
25/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kokemus se oli sinulle luovuttajana? Oliko toimenpide rankka?

Vierailija
26/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan kehooni ylimääräisiä hormoneja/hormonihoitoja. Siis en myöskään ehkäisymielessä. Vain silloin kun jonkun sairauden hoitaminen vaatisi hormonilääkitystä. Siksi en voisi myöskään luovuttaa kun luovuttajat pumpataan täyteen hormoneja kuin mitkäkin lihakarjalehmät.

Vierailija
27/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäädäntö on jo nyt todella tiukka eli ei sitä enää muulla tavoin tiukentamaan pystytä. Ja taitaa jälleen olla kyseessä ihminen, jolle lapsenteko on ollut kuin leikkiä.

- Lapsella tulee olla pienestä pitäen oikeus tietää biologinen perimänsä, vanhemmilla ei saa olla oikeutta päättää tästä. Nykyään vanhemmat voivat yksinkertaisesti jättää lapselle kertomatta eikä lapsi saa koskaan tietää.

- Sekä lapsella että biologisilla vanhemmilla tulee olla 100% oikeus saada tietää toisitaan. Nykyään oikeus koskee vain lasta eikä sekään käytännössä toteudu kun sukusoluja voidaan tuoda toisista maista.

- Hedelmöityshoitoja saisi tehdä vain ihmisille, joiden on teoriassa mahdollista saada lapsia yhdessä, eli ei yksinäisten naisten eikä myöskään lesbo- tai homoparien hoitoja. Homot eivät nykyään vielä saakaan hoitoja, mutta sekin aika on edessä kun kaikki "tasa-arvoistetaan".

Itse kannatan hoitojen kieltämistä täysin, mutta ainakin nämä tiukennukset (varsinkin kaksi ensimmäistä) olisi saatava mitä pikimmiten.

Ja kyllä, lapset olen saanut helposti. Viekö se minulta oikeuden sanoa mielipiteeni?

En ole myöskään kokenut esimerkiksi raiskausta, silti vastustan sitä. Miten tämä on mahdollista?

Toisaalta itselläni ei ole vanhempien päätösten takia mahdollisuutta tietää biologista isääni, joten mielipiteeni on ehkä siten oikeutettu?

et olisikaan saanut lapsiasi helposti, olisiko mielipiteesi hoitojen kieltämisestä vielä sama?

Vierailija
28/28 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin silloin kun kerätään munasoluja koeputkihedelmöitystä varten. Siksi kai meninkin siihen kolme kertaa (jota pidettäneen "lakisääteisenä" määränä).

Millainen kokemus se oli sinulle luovuttajana? Oliko toimenpide rankka?

Toimenpidehän, keräys, on aika helppo. Lääkityksen takia siitä ei juuri edes muista mitään. Ja jo heräämössä on ihan hyvä mieli.

En ole tällä hetkellä ihan varma klinikan käytännöstä, eli olisiko mahdollista että yhtenä päivänä oven takana seisoo puoli tusinaa lasteni sisarpuolta tivaamassa juuriaan. Minulle vakuutettiin ettei näin käy ja hyvä niin.

Olen sinut luovuttamisen kanssa, se on oma osuuteni kokonaisuuteen, josta olen mielestäni itsekin saanut mahtavan viipaleen :)

-29