Te, joilla kolme lasta, joista kaksi ensimmäistä samaa sukupuolta,
olisitteko hankkineet kolmannen lapsen, jos ensimmäiset kaksi olisivat olleet samaa sukupuolta vai halusitteko joka tapauksessa kolme lasta (tai enemmän)?
Kommentit (11)
Kaksi ekaa on samaa sorttia ja kolmas eri. Mutta vaikkea miten olisi ollut niin 3 kpl oli se toiveluku jo ennen häitä.
ja kun kolmatta alettiin haluamaan niin toivoin salaa kolmatta poikaa. Tulikin tyttö. Vasta tytön syntymän jälkeen ymmärsin miten arvokasta on että on molempia. Mutta, ei emme tehneet kolmatta siksi että haluttiin saada tyttö.
Ehkä neljäskin olisi joskus tervetullut...
Mulle ei sukupuoli ole ikinä merkannut mitään,
olen vaan halunnut lapsen. Olinkin ihan yllättynyt ja ihmeissäni, kun kätilö sanoi neljännessä synnytyksessä että tyttö tuli. Olin ihan varma, että sekin on poika, kun kolme edellistäkin olivat. Enkä uskonut, ennenkuin kätilö näytti.
Hauskaa se oli kyllä saada tyttö :)
Seuraava olikin jo sitten taas poika. Sekin oli hauskaa, kun sai taas pojan :)
ja vielä sillä aika yleisellä kahden vuoden ikäerolla. Nyt varmaan aika moni luulee, että meidän perhe on tässä, mutta tosiasiassa kolmannesta vielä haaveillaan, muutaman vuoden päästä. Mua suututtaa, kun jotkut ovat avoimesti kommentoineet toisen lapsen jälkeen, että onneksi oli eri sukupuolta, niin ei tarvii enää kolmatta "hankkia". Mua vähän harmittaa, että me näytetään nyt sellaiselta standardi perheeltä, en haluaisi sellainen olla, vaikka en tietenkään vaihtaisi mitään pois nykyisestä perheestä. Mutta ehkä jotain repäisevää täytyy tehdä, ettei ihan standardia olla:) Ainakin karvaisia elukoita löytyy meillä enemmän, kuin on normi;)
Mulle olisi riittänyt 2 lasta sukupuolesta riippumatta,mies halusi lisää..;D
kolmas oli tyttö. Oikein suloinen ja kaunis. Päiväkodin äidit ym sanoivat usein tyyliin: no onneksi oli tyttö, en minä vaan uskaltaisi, meille tulisi kuitenkin taas poika..
Kukaan ei ymmärrä, miksi yritämme neljättä.
olisitteko hankkineet kolmannen, jos kaksi ekaa olisi ollut eri sukupuolta. Sorry, virhe aloituksessa!
T. ap
Ja kolmannen jälkeen - vaikka olikin eri sukupuolta kuin kaksi ensimmäistä - rupesi sitten jonkin ajan kuluttua tekemään mieli vielä neljättä, jota ei sitten ikinä kuulunut.
en tiedä olisinko halunnut neljännen.
Olen aina halunnut kolme poikaa ja kun se kolmas olikin tyttö, niin tuntui että jotain uupuu.
Nyt meillä on se kolmas poikakin =)