Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö omat kynnet pilalle jos laittaa rakennekynnet?

Vierailija
11.02.2011 |

Olen jo pitkään haaveillut rakennekynsistä ja ajattelin mennä sellaiset keväällä laitattamaan. Mutta tuli mieleen, että olenko sitten kiinni niissä loppuelämäni. Pilaako ne omat kynteni? Saako rakennekynnet pois milloin vain haluan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut joskus ajat sitten rakennekynnet (olikohan akryyli?) joita piti huoltaa itsekin paljon, siis lakata lähinnä kokoajan, ja viime vuonna mulla oli geelikynnet. Geelikynnet on tosi helpot, eka kerralla laitettiin tipit kärkiin ja jatkossa vain geelaattiin ja se oman kynnen ja geelin rajakohta oli melko huomaamaton. Kävin noin neljän viikon välein huollossa ja vaihdoin aina kynsien tyyliä. Eli ei tarvinnut lakkailla ja sai tosi upeat, kestävät kynnet. Kun päätin että haluan niistä eroon, annoin niiden kasvaa ja leikkasin välillä leikkurilla lyhemmiksi + viilasin. Ihan hyvänä mun kynnet ainakin pysyi. Ja kun mun vauva kasvaa tarpeeksi, laitan taas upeat pitkät kynnet!

Vierailija
2/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa omaa kynttä viilataan, se on kamala. yleesnä mulla on ne toisenmerkkiset geelit jotka ei vaadi viilauksia, kovetetaan vaan siinä uunissa se geeli. upeita värejä löytyy, yleensä pidän kirkasta ja lakkaan päälle.

niiden voi antaa kasvaa pois itsestään, mutta yleensä loppuvaiheessa irtoilee, ja silloin voi kynsi liuskoittua ikävästi. tosin geelin saa pois tavallisella kynsilakan poistoaineella jossa on asetonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaset ihan lerpat ne oli kynsien poiston jälkeen. mulla kesti melkeen vuosi, ennenkun kynnet oli taas omat itsensä.

Vierailija
4/14 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

geelikynsiin jää koukkuun. joku niistä on sellainen

jossa omaa kynttä viilataan, se on kamala. yleesnä mulla on ne toisenmerkkiset geelit jotka ei vaadi viilauksia, kovetetaan vaan siinä uunissa se geeli. upeita värejä löytyy, yleensä pidän kirkasta ja lakkaan päälle.

niiden voi antaa kasvaa pois itsestään, mutta yleensä loppuvaiheessa irtoilee, ja silloin voi kynsi liuskoittua ikävästi. tosin geelin saa pois tavallisella kynsilakan poistoaineella jossa on asetonia.

tässä taas ihminen, joka "avautuu" asiasta josta ei oikeasti mitään tiedä...

Ensinnäkin, se että oma kynsi viilataan liian ohueksi on ammattitaidon puutetta siltä tekijältä. Ei siis liity siihen onko akryyli vai geelikynsi.

Toisekseen nimenomaan geelikynsiä ei saa pois millään aineilla (muutamaan poikkeuksellista merkkiä lukuunottamatta)

Akryyli taas liukenee asetonista, joten akryylikynnet saa pois liottamalla. Tosin normi marketti kynsilakanpoistoaine ei ole tarpeeksi stydiä. Pehmentää kyllä ja siis pilaa kynnen mutta poistaminen sellaisella tosi työlästä.

Ammattikäyttöön on sitten ihan akryylikynsien poistoainetta.

Sitten tuohon yhteen vastaus, joka kirjoitti että akryylikynttä joutuu aina lakkaamaan ja geeli taas pysyy hyvänä ja on paljon värejä...

Taaskaan kyse ei ole materiaalista vaan tekijästä.

Molemmilla materiaaleilla saa tehtyä kynnen jossa oman kynnen ja rakennekynnen raja on huomaamaton ja itseasiassa maallikko ei edes erota kummasta materiaalista on kyse jos hyvä tekijä.

Molemmista matskuista löytyy värejä kaikissa mahdollisissa sävyissä.

AP:lle vastaus:

Rakennekynsi ei tuhoa omaa kynttä. Akryyli saattaa pikkasen omaa kynttä ohentaa, koska akryyli sitoutu kynen omaan pintaan. Geeli kynnet eivät toimi vamoin, mutta geelit eivät kestä laheskään kaikilla. Eli saattavat irrota helpommin.

Ja olempa jopa törmännyt tapauksiin joilla ollut toisinpäin.

Sopiva matsku löytyy kokeilemalla ja jos hyvän tekijän löytää niin oma kynsi ei kärsi.

Eroon rakennekynsistä pääsee koska vaan, tosin ilman on vaikea olla kun tottuu siihen että on aina kauniit huolitellut kynnet. Huolloissa ravaamiseen voi toki kyllästyä.

Normaali hyvä huoltoväli on yleensä 3 max 4viikkoa. Toki poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen sen mukaan kuinka nopeasti oma kynsi kasvaa.

Vierailija
5/14 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kasva enää kunnon kynsiä

Vierailija
6/14 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi on tämä.

Vierailija
7/14 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kynnen päälle levitetty pinnoite vaikuta kyllä millään tavalla siihen uuteen kasvavaan kynteen. Se ei ole mahdollista koska mitään ainetta ei edes levitetä kynnen tyveen asti.

Minulla on ollut kohta 5v akryylit, eikä koskaan omaa kynttä viilata ohueksi. Pintaa vain karhennetaan kevyesti jotta pinnoite tarttuu hyvin.

ei kasva enää kunnon kynsiä

Vierailija
8/14 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa oikeastaan edes karhentaa, vain kiilto otetaan pois jos on oikein tehty. Katsokaa etta tekevat oikein eivatka tuhoa kyntta lopullisesti.

Vierailija
9/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä ne hetkeksi menevät. Oma kynsi on paerin ohutta sitlä kohtia, missä rakennekynsi on ollut. Riippuu kasvuvauhdista kuinka kauan sitä vaihetta kestää sen jälkeen kun rakenteet on poistettu.

Pääset niistä eroon koska haluat: joko käyt poistattamassa ne tai annat kasvaa pois. Vaatii tällöin fiilausta ja kynsilakkaa, mutta olen itse tehnyt niin. Muuta ihanat ne ovat ja koukkuun niihin helposti jää, joten mieti haluatko huollattaa niitä muutaman viikon välein.(=kallista)

Vierailija
10/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kynsi kasvaa kuitenkin takaisin.

Kun poistatat rakennekynnen ja annat oman kynnen kasvaa takas niin on varmasti yhtä vahvat kuin ennenkin :)

Vierailija
11/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mattapintaiseksi. Ei tietysti pysyvästi, oma kynsi kasvaa vähitellen takaisin normaalisti.

Vierailija
12/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihan ohutta paperia sen aajan kun kasvavat, aika kamala vaihe kasvattaa.

Vierailija
13/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohuita, on huono ammattitaito silla joka rakennekynnet laittoi. Suomessa ei tuota ammattitaitoa kaikilla riita. USAssa muuten maksavat n 30 DOLLARIA, maksatte kiskurihintoja ihan tyhjasta.

Vierailija
14/14 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kasvaa liikaa ja sitten ne oli helppo irrottaa/viilat pois. Eikä mulla ainakaan oltu omaa kynttä hiottu miksikään paperinohueksi.

Menen tässä kuussa laitattamaan taas uudestaan rakennekynnet, viimeeksi ollut kolme vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi