Neiti Etsivä
Tuosta viisikkoketjusta tuli mieleeni kysyä, tietääkö joku ketään poikaa, joka olisi lukenut Neiti Etsivä -kirjoja?
Minä luin lapsena sekä viisikko-, että NE-kirjoja, mutta voinko antaa Neiti Etsivä -kirjoja pojalleni luettavaksi ilman pelkoa, että häntä kiusattaisiin, jos joku saisi tietää hänen näitä lukevan.
Kommentit (13)
Oletko myös miettinyt minkä värisiä vaatteita poikasi voisi käyttää ilman ettei häntä kiusattaisi?
Googletin jopa tätä aihetta ja muutamassa "tärpissä" ihmeteltiin juuri tätä, että miksi pojat eivät voisi lukea Neiti Etsivä -kirjoja.
Ruotsissa itse asiassa aikoinaan Viisikko-kirjat olivat vihreäselkäisiä ja Neiti Etsivä-kirjat punaselkäisiä eli punaselkäiset olivat "tyttöjen kirjoja".
Oletteko siis arvon rouvat/neidit antaneet pojillenne luettavaksi Neiti Etsivä -kirjoja?
kertoneet aihepiiristä tai ikäryhmästä ennemminkin kuin siitä ovatko tyttöjen tai poikien kirjoja.
kertoneet aihepiiristä tai ikäryhmästä ennemminkin kuin siitä ovatko tyttöjen tai poikien kirjoja.
Punaiset oli "tyttökirjoja" (Kityt oli punaisia), vihreät "seikkailukirjoja".
Minä olen ennakkoluuloton, olin jo 11-12-vuotiaana. Luin Neiti Etsiviä, vaikka olin pojankloppi. Lukuhimoni oli niin valtava.
Saa lukea. Jos haluaa. Mikä vaan käy. Oli kirjasarjoja monenlaisia.
Kyllä jotkut on antaneet Lotta-kirjojakin pojille luettavaksi.
Minä luin. Luun varmaan muutenkin lähes kaiken nuorisokirjallisuuden Anni Polvan tyylisiä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin. Luun varmaan muutenkin lähes kaiken nuorisokirjallisuuden Anni Polvan tyylisiä lukuunottamatta.
Anni Polvan Tiina-sarja on hyvä ja kelpo kirjallisuutta edelleenkin.
Ei niissä rakkausromaaneissakaan mielestäni vikaa ole, kertoo hauskoja tarinoita nuorista naisista. Kuulin kerran radio-ohjelman hänestä. Polva kirjoitti sinikantisiin vihkoihin, pimeässäkin, kun heräsi yöllä.
- Palkittu ja arvostettu. Teoksia myyty lähes 3 miljoonaa, näistä Tiinoja miljoona. Tehkää perässä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anni_Polva
enkä suunnittelisi elämää sen mukaan kuka mahdollisesti kiusaa mistäkin.
Jos poikasi tykkää lukea Neiti Etsiviä anna lukea.