Saako miehesi potkut Nokialta?
Kommentit (53)
MUtta mistäs sen etukäteen tietää? Ei vielä kukaan voi tietää miten käy, mutta jos tosiaan kaikki symbianlaiset saa potkut niin 6000 on kohta työttömänä.
on usean vuoden siirtymä, joten mitään tuollaista ei tapahdu "kohta". Suuri osa osaavista ennättää tuona aikana saamaan talosta tai muualta muuta työtä.
Se, että niitä ei ole kaikille, on vähän eri juttu.. tietenkin parhaat saavat valita työnsä, ja muut tappelevat jämistä.
Mutta kerropa mistä Suomen kaupungista löytyy työpaikka noin vain ja itsestäänselvästi koodarille kuin koodarille? Ei sellaista kuule olekaan ;-)
26
Voi kuule 26! On se mun mies hyvä, mutta aina löytyy parempikin.
Olisi tosiaan saanut jo parista kaupungista töitä, mutta ei voida lähteä ja Helsingistä saa töitä helpolla.
Nyt on hyviä koodaaia tarjolla ja lisää tulee. Yksi huippu joukossa, niin se vie aina paikan.
Se että omalla miehellä on töitä, niin ei kerro totuutta tästä tilanteesta.
Niin aikaa jatkaa tohtoriksi saakka.
Vuoden päästä taas otetaan töihin uusia työntekijöitä.
Niin monesta muustakin firmasta saa kenkää.
Mä oikeasti olen huolissani siitä missä tilanteessa Suomi kohta on.
Kyllä Nokia laittaa vanhat samalla eläkeputkeen.
Helsingistä saa töitä todella helpolla. Näin ainakin mieheni olisi saanut ja miehen työkaveri lähti Helsinkiin töihin.
Täällä ne työttömät koodaajat kuitenkin niin hyviä, että kysyntää löytyy Helsingissä.
Itse aikoinaan myös Helsingissä ollut töissä ja aina siellä töitä riittää.
alalla kuin alalla, huomattavasti isompi kaupunki kun on.
Mutta ei tuokaan nyt paikkansa pidä, ettei Tampereella enää olisi töitä it-ala osaajille.
Helsingissä asuminen on paljon kalliimpaa + työmatkat ruuhkissa eivät houkuttele. Meille muutto ei olisi vaihtoehto kuin ihan pakon edessä, niin rankka juttu se olisi kouluikäisille lapsillekin.
Mutta kiva toki, jos kaikille Nokialta poispotkittaville löytyy Hgistä töitä, sittenhän tässä Nokian casessa ei olekaan ongelmaa :)
Helsingistä saa töitä todella helpolla. Näin ainakin mieheni olisi saanut ja miehen työkaveri lähti Helsinkiin töihin.
Täällä ne työttömät koodaajat kuitenkin niin hyviä, että kysyntää löytyy Helsingissä.
Kai sä tajuut, että se hommia tarkoitti sitä, että sitä löytyy vain osalle ja moni ei helpolla sitä työpaikkaa saa, eikä moni sinne Helsinkiin halua.
Mies saanut palautetta, että hyviä hakijoita on paljon ja mieheni on yksi niistä ja paikkaa on tarjottu muualta, jos mieheni suostuisi lähtemään.
Meillä vammainen lapsi ja siksi emme voi muuttaa.
Hänen asiat niin hyvin täällä Tampereella.
Nyt sitten lopetat tuon jankkaamisen. Ei kaikkeen tarvi juuttua niin sanatarkasti.
T.23
Itse olen ollut jo pitkään sillä kannalla, että kannattaisi hänen lähteä Nokialta, mutta itsehän tuo työpaikkansa valitsee... on ollut mielenkiintoisia ja hyvin palkattuja hommia koko ajan.
Nokiasta rahat ja nyt ei mitään tekemistä firman kanssa, onneksi. Joten ei tarvitse pelätä potkuja.
vaikka on tehnyt koodarihommia jo yli kymmenen vuotta. Moni kaveri on tosin ollut Nokialla, mutta hekin joko ottivat eropaketin pari vuotta sitten tai ovat lähteneet muuten vaan muihin firmoihin. Sellainen fiilis ainakin mulla Tampereen skenejä seurattua on, että Nokialla on paljon aloittelevia ja ei-niin-kunnianhimoisia ohjelmoijia. Kehittyneemmät ja kokeneemmat ovat muilla työnantajilla tai ovat pistäneet pystyyn pieniä nyrkkipajoja.
alalla kuin alalla, huomattavasti isompi kaupunki kun on.
Mutta ei tuokaan nyt paikkansa pidä, ettei Tampereella enää olisi töitä it-ala osaajille.
Helsingissä asuminen on paljon kalliimpaa + työmatkat ruuhkissa eivät houkuttele. Meille muutto ei olisi vaihtoehto kuin ihan pakon edessä, niin rankka juttu se olisi kouluikäisille lapsillekin.
Mutta kiva toki, jos kaikille Nokialta poispotkittaville löytyy Hgistä töitä, sittenhän tässä Nokian casessa ei olekaan ongelmaa :)
työpaikan samisella avoimilta markkinoilta ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Kyse on siitä, syntyykö uusi atyöpaikkoja.
Eihän Nokiakaan tarjoa töitä, vaikka lienee suomen suurin firma.
Joku pikkufirma voi olla kasvufirma ja näin taata uusia työpaikkoja. Sama kaupunkien kanssa.
Tärkeää tässä olisi, että on kaupunki joka kasvaa ja kehittyy ja jossa on yrityksiä jotka laajentavat ja kasvavat ja näin rekrytöivät lisää henkilöstöä.
Tärkeää tässä olisi, että on kaupunki joka kasvaa ja kehittyy ja jossa on yrityksiä jotka laajentavat ja kasvavat ja näin rekrytöivät lisää henkilöstöä.
uusi ohjelmistofirma, jonka koodarit ovat pistäneet pystyyn kaveriporukalla ja jonka tarkoituksena on vain ja ainoastaan työllistää perustajajäsenensä. Mitään laajenemistavoitteita tai muiden työnantajaksi ryhtymistä eivät edes halua. Haluavat sen sijaan tehdä mielenkiintoisia projekteja hyvällä porukalla. Uusi sukupolvi (kolmekymppiset siis) eivät tunnu olevan niin ahneita kuin suuret ikäluokat, joiden ainoa tavoite työnteolle tuntui olevan lisää massii. Nykyään nuoret ja innokkaat ovat enemmän kiinnostuneita mukavasta työstä, jossa tienaa sen verran ettei tartte pelkkää hernekeittoa syödä. Se riittää.
On se mun mies hyvä, mutta aina löytyy parempikin.
Olisi tosiaan saanut jo parista kaupungista töitä, mutta ei voida lähteä ja Helsingistä saa töitä helpolla.
Nyt on hyviä koodaaia tarjolla ja lisää tulee. Yksi huippu joukossa, niin se vie aina paikan.
Se että omalla miehellä on töitä, niin ei kerro totuutta tästä tilanteesta.
Niin aikaa jatkaa tohtoriksi saakka.