ovulaatiolaskuri ja tikut
Ovulaatiotikuissa testitulos kertoo, että ovualaatio tapahtuu 24-48 tunnin sisällä. Jos esimerkiksi maanantaina tulee tikkuun viiva, onko varsinainen ovulaatiopäivä (esim. ovulaatiolaskureissa kun puhutaan ovulaatiopäivästä) sitten tiistai tai keskiviikko? Vai tuo sama päivä kun saa viivan? Ja tarkoittaako se ovulaatiopäivä sitä päivää, kun munasolu irtoaa? Ja hormoni tikussa näkyy edellisenä päivänä ennen irtoamista?
Juu, tiedän, että hedelmällisiä päiviä on useampi. Mulla on vaan kierto niin epäsäännöllinen, että yritän tässä kaikin keinoin päästä selville, mitä mun kropassa tapahtuu..
Kommentit (2)
että munasolu irtoaa 24-48 tunnin sisällä, ja ovisplussa kertoo ennakoivasti. Tosin, itse olen mielelläni "lapsentekoajatuksella" yhdynnässä heti plussan pärähdettyä, ettei vaan mene ohi; mieluummin niin, että ne elinkykyiset siittiöt ovat valmiina odottamassa, eikä niin, että munasolu irtoaa ja sitten ryhdytään hommiin. Jotenkin tuntuu että voi mennä ohi! :D
Vauva.fi:n Ovulaatiolaskuri löytyy osoitteesta: http://www.vauva.fi/ovulaatiolaskuri