Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kännissä kivaa ja saako sitä myöntää?

Vierailija
10.02.2011 |

Petri Nyrgårdin uusin kännilaulu jatkaa suomalaisten juomalaulujen kunniakasta sarjaa. Mä oon kännissä. Missä sä oot?

Tässäkin biisissä humala on holtiton ja se on kivaa. Vastaavia humalanylistyslauluja on paljon muitakin.

Juomalaulussa kerrotaan asia juuri kuten sen suurin osa suomalaisista kokee: kännissä on kivaa. Samalla suurin osa suomalaisista häpeää myöntää, että kännissä on kivaa. Kun on opetettu, että humalahakuinen juominen on paha asia ja hauskaa voi pitää myös selvinpäin.

Ihmiskunta on kautta kaikkien aikojen ja kulttuurien yrittänyt sekoittaa päänsä jollakin, joten kai siinä on jotain tavoittelemisen arvoista? Eli miksei voisi myöntää, että kännissä on kivaa ja joskus kännissä on jopa huomattavasti kivempaa kuin ilman känniä? Vai onko suurin osa suomalaisista väärässä ja oikeasti yhtä kivaa pystyisi olemaan selvinpäin jos vain --mitä--?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä häpeä myöntää sitä. Ei kai kukaan tavallinen aikuinen ihminen joisi itseään käänniin jos se ei olis kivaa?

Ja ennen ku joku mut haukkuu, niin joo-o, osaan pitää hauskaa myös alkoholitta. Ja osaan myös ottaa alkoholia ilman humalaa.

Vierailija
2/5 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki voin sen myöntääkin. Kukapa joisi itsensä känniin, jos se ei kivaa olisi (alkoholistit poislukien).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kännissä kivaa, osaan ottaa viinasta ilon irti ja olen ylpeä siitä =)

Vierailija
4/5 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nykyään se humalassa oleminen ja ns. hauskan pitäminen tuntuu selvemmin (heh) sellaiselta pinnalliselta esittämiseltä. Että jee, nyt ollaan kännissä, nyt siis ON tosi hauskaa, tehdään kaikkea hullua, nauretaan enemmän, halaillaan ja kerrotaan nyt ne "aidot, syvimmät tunteet" sitä kaveria kohtaan, "jee hei, sä oot siis oikeeeesti tooosi rakas ystävä mulle, hei tätä mä en selvinpäin sanois mutta voisin kyl sanookin, mä niiiin rakastan sua hei"

ja sitten ollaan että jee, onpa meillä tosi ihanaa.

Ja mitäs sitten kun humala on ohi.. ei mitään. Ollaan enemmän tai vähemmän krapulaisia, ja podetaan morkkiksia että "mitä hittoa mä sillekin sellaista menin sanomaan, siihen on _todellakin_ syynsä etten selvinpäin sano sitä rakkaaksi ystäväkseni"

Humalassa olo on tekohauskaa. MUN mielestä :)

Vierailija
5/5 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

känni on hyvä tila nollaa ittensä mut toisen tilaa sä et koskaa voi humalas nollaa... joten olkaas naiset hetki hiljaa...

Kaikki tarvii hellyyttä,

Halauksii,

Rohkasevii sanoi !

Rakkautta ´kaikille naisille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan