Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitsi siinä on että naiset hakkauttaa itseään

Vierailija
10.02.2011 |

Katon tämän illan Beck -elokuvaa neloselta ja parisuhdeväkivalta on siinä aiheena. Turhauttaa tuommoinen fiktiivinen kertomuskin kun arvaa että se on niin totta monelle naiselle.

Ilmeisesti nainen katsoo usein olevansa itse syypää omaan pahoinpitelyynsä?

Minua ei ole lyöty koskaan, mutta olen nähnyt kun äitiäni on pahoinpidelty ja lapsuusperheessäni oli jatkuva väkivallan uhka (äitiä, ei meitä lapsia kohtaan). En koskaan pääse siitä yli.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkea tänäkin iltana.

Vierailija
2/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei ne naiset vie lapsiaan suojaan. Nainenkin traumatisoituu lyömisestä, se on selvä asia, mutta entäs lapset, niille kysymys on vielä ihan eri mittakaavasta. Hyvässä lykyssä nainen menettää tajuntansakin jossain vaiheessa, sivusta seuraava lapsi ei milloinkaan. Tosi kiva aikuisuus edessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko liian pitkälle viety kiltin tytön syndrooma, esimerkiksi...?

Oma naispuolinen läheinen sukulaiseni väittää vain, ettei voi lähteä minnekään miehensä luota, koska hänellä on kaikki valokuvat ja muistot siinä heidän yhteisessä kodissaan, valokuva-albumeissa.

Hän on kärsinyt liian kauan tilanteestaan, eikä kenenkään meidän sukulaisen apu ole ollut riittävä. Hän palaa juoppohullun miehensä luokse aina vain uudestaan ja toistaa samaa kaavaa jo toista vuosikymmentä.

Vierailija
4/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha ystävä hurmattiin. Meni jalat täysin alta. Oli hyvin verbaalisesti lahjakas mies. Kun parisuhde oli vakiintunut, alkoi väkivalta.

Vaimo lähti jumppaan, mies teki sisätarkastuksen ja kysyi 50 krt ketä panit sillä reissulla. Vaimo alkoi itsekin miettii mitä tein, paninko jotain ?

Todellisuuden taju meni täysin.

Sitten kun lapsi pahoinpideltiin heräsi ruususen unesta ja lähti, nosti syytteet eikä ole takaisin tullut eikä lapsi ole nähnyt isäänsä, tosin ei isä halunnut nähdä lastaan.

Jos tuntisit tämän naisen, et ikinä uskoisi että tämä olisi mahdollista. Jotkut vaan osaavat puhua.

Vierailija
5/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten erittäin hyvin kirjoitettu juttu perheväkivallasta. Sen kirjoittanut toimittaja toimi vapaaehtoisena perheväkivallasta kärsivien naisten tukilinjalla.

Jutun mukaan (ainakin naisiin kohdistuva) parisuhdeväkivalta noudattaa lähes poikkeuksetta hyvin samanlaisia kaavoja: väkivalta alkaa ensin henkisenä ja jatkuu asteittain. Siinä vaiheessa, kun fyysinen väkivalta astuu kuvaan, nainen (siis tämä juttu kertoi nimenomaan naisista) on niin alistettu, että monessa tapauksessa uskoo ansaitsevansa pahoinpitelyt.

Usein lyövä mies lisäksi uhkailee naista pysymään suhteessa. Uhkailukeinoja ovat mm. lasten, lemmikkien tai naisen läheisten vahingoittaminen.

Toimittaja kirjoitti, että oli yllättynyt, että todellinen perheväkivalta ei vastaakaan sitä kuvaa, minkä media antaa. Lehtiin päätyvät jututhan tuppaavat olemaan sitä, että alkoholisoitunut pariskunta mätkii toisiaan. Todellisuudessa väkivaltaa esiintyy paljon myös koulutettujen ja ns. tavallisten ihmisten joukossa.

Vierailija
6/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten erittäin hyvin kirjoitettu juttu perheväkivallasta. Sen kirjoittanut toimittaja toimi vapaaehtoisena perheväkivallasta kärsivien naisten tukilinjalla.

Jutun mukaan (ainakin naisiin kohdistuva) parisuhdeväkivalta noudattaa lähes poikkeuksetta hyvin samanlaisia kaavoja: väkivalta alkaa ensin henkisenä ja jatkuu asteittain. Siinä vaiheessa, kun fyysinen väkivalta astuu kuvaan, nainen (siis tämä juttu kertoi nimenomaan naisista) on niin alistettu, että monessa tapauksessa uskoo ansaitsevansa pahoinpitelyt.

Usein lyövä mies lisäksi uhkailee naista pysymään suhteessa. Uhkailukeinoja ovat mm. lasten, lemmikkien tai naisen läheisten vahingoittaminen.

Toimittaja kirjoitti, että oli yllättynyt, että todellinen perheväkivalta ei vastaakaan sitä kuvaa, minkä media antaa. Lehtiin päätyvät jututhan tuppaavat olemaan sitä, että alkoholisoitunut pariskunta mätkii toisiaan. Todellisuudessa väkivaltaa esiintyy paljon myös koulutettujen ja ns. tavallisten ihmisten joukossa.

suhteessa jossa väkivalta alkoi hitaasti, asteittain ja erittäin taitavasti. Mies oli minua useita vuosia vanhempi, korkeasti koulutettu, menestyvä, minä olin vielä opiskelija. Olin monessa suhteessa altavastaajana. Kyseisen miehen harjoittamasta henkisestä väkivallasta oli äärimmäisen vaikeaa irroittautua sillä se oli niin taitavaa, kuin joku erittäin hyvin kirjoitettu psykologinen trilleri. Nykyisin olen sitä mieltä että kyseinen ex on ehdottomasti sosiopaatti. Hän on uudelleen suhteessa itseään paljon nuoremman naisen kanssa ja on onneksi vihdoin sen vuoksi lopettanut vainoamiseni ja uhkailut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme