Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoaisitko juhlissasi kaupasta ostettuja valmiita lihapullia?

Vierailija
10.02.2011 |

Jos lihapullia tulee vaikka sellaisiin cocktail-tikkuihin, salaattiin tai lämpimäksi lisäkkeeksi (lähinnä ehkä lapsille suunnattuna, jos muu ruoka ei maistu). Niin jaksaisitko leipoa ne itse vai ostaisitko ihan vaan kaupasta ja lämmittäisit?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noiden tekemisessä ja paistamisessa ole vaivaa, jos käyttää vielä kahta isoa paistinpannua. Maanantaina just tein pakkaseen parin kilon satsin paistijauhelihasta ja tunnissa valmista. En viitsisi syöttää edes vieraille niitä kaupan kamaluuksia, jotka koostuu lähinnä jauhoista, kamarasta ja teurasjätteistä.

Vierailija
22/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pahoja. Mies erehty kerran ostamaan mökille , krilliruuas, sai syödä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pyörittelisin pullat itse (ei ole edes iso vaiva) tai tarjoaisin jotain muuta.

Valmiit maistuvat ja haisevat todella pahalta.

Vierailija
24/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista nakee etta on nahty vahan vaivaa.

suomessa tykataan, nakit, perunasalaatti, lihapullat ja pussillinen perunalastuja tyylista. hiukan noloa.

niin toisten tarjoilujen arvostelu ja omilla päteminen.

Vierailija
25/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ajan olisit voinut käyttää pullien pyörittämiseen.

Taikinan teko = 5 min.

Turvotus (korppujauhot ym.) = 30 min.

Pyörittely = 5 min.

Uuni = 15 min.

Ja työaikaa kuluu siis 10 minuuttia.

Vierailija
26/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ajan olisit voinut käyttää pullien pyörittämiseen. Taikinan teko = 5 min. Turvotus (korppujauhot ym.) = 30 min. Pyörittely = 5 min. Uuni = 15 min. Ja työaikaa kuluu siis 10 minuuttia.

Vierailija
27/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupan valmiisiin haisulipulliin JUHLISSA vedän kyllä rajan. Se on ihan oikeasti noloa.

Niitä luomupullia joista joku aiemmin puhui en ole maistanut, mutta jos nyt puhutaan niistä pussissa myytävistä kanannahka-kamarapullista niin kyllä ihmisten sen verran pitäisi ymmärtää että jättäisivät ne pois juhlapöydästä.

Jos joku on noloa,

joista nakee etta on nahty vahan vaivaa. suomessa tykataan, nakit, perunasalaatti, lihapullat ja pussillinen perunalastuja tyylista. hiukan noloa.

Vierailija
28/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisi, mutta jos joku tarjoaa, niin voisin muutaman syödäkin, eenkä ylenkatso kenenkään tarjoiluja, koska olen niin monenmoista nähnyt. Viimeaikoijen mieleenpainuvimmat tarjoilut sain lapsuuden aikaisilta naapureilta, joilla kävin äskettäin oman lapseni kanssa kylässä, ihan ex tempore soitin että voidaanko tulla käymään... ovat oikein herttaisia maalaisihmisiä, ja kävin heillä pienenä paljon. No heillä sattui olemaan pakastimessa jäätelöä ja sitä tarjosivat piirakkapohjan ja karkean talkkunajauhon kera. Hyvää oli, koska tarjoajista tykkään niin kovasti!

Hmm, tosiaan vois löytyä ehkä parempiakin lihapullia liha/einestiskiltä, tai sitten jotain Vatajan nakkeja, joissa ei ole nitriittejä. voisko ajatella että paistais vaikka mausteista kanaa, josta tekis salaattia tai pistäis kanat ja muut salaattiainekset erillisiin kulhoihin tarjolle, jolloin jokainen vois tehdä oman versionsa salaatista?

Vierailija
29/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttävät ihan hyvin. Tai ovat ainakin meidän vieraille maistuneet -- lapsille ja aikuisille. Meillä ei oma perhe syö lihaa -- olemme kaikki kalakasvissyöjiä, joten jos tarjolla on lihapullia, ne ovat noita oolannin pieniä lihapitoisia pakastepullia. Kaikki kala- ja kasvisruoat teen aina itse -- viimeksi ruokavieraat saivat ihania nyrkinkokoisia kalapyöryköitä valkoviini-balsamico-tomaattikastikkeessa kypsytettyinä spagetin kanssa. maistuivat kaikille -- nirsommille lapsille olisi´sitten noita pakastepullia ja itsetehtyä tomaattikastiketta spagun kanssa :)

Vierailija
30/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupan valmiisiin haisulipulliin JUHLISSA vedän kyllä rajan. Se on ihan oikeasti noloa.

Niitä luomupullia joista joku aiemmin puhui en ole maistanut, mutta jos nyt puhutaan niistä pussissa myytävistä kanannahka-kamarapullista niin kyllä ihmisten sen verran pitäisi ymmärtää että jättäisivät ne pois juhlapöydästä.

Jos joku on noloa,

joista nakee etta on nahty vahan vaivaa. suomessa tykataan, nakit, perunasalaatti, lihapullat ja pussillinen perunalastuja tyylista. hiukan noloa.

ei kai kukaan kysynyt, että ostaisitko kaupasta kanannahka-kamarapullia :)

Itse en niitä osta kuten en monia muitakaan mielestäni huonoja elintarvikkeita, mutta joskus kyllä ostan valmiita lihapullia. Ei tullut mieleen, että pitäisi alkaa tässäkin ketjussa taas tarkentamaan, että kyllä, saattaisin jossain tapauksessa ostaa lihapullia, mutta vain niitä pieniä luomulihapullia (varsinkaan kun en muista merkkiä) tai sitten Lagerbladin lisäaineettomia pakastepullia.

Joskus tuntuu, että täällä on vain 2 väriä: musta ja valkoinen.

Jos kysytään, ostanko kaupasta valmista tuoremehua niin vastaisin, että kyllä. En välttämättä kokisi tarpeelliseksi ylentää itseäni tarkentamalla, että juon kuitenkin vain Brämhultsin tuorepuristettua appelsiinimehua enkä mitään Tropicanan vuoden vanhaa "tuore"litkua. Ja varmasti heti löytyisi joku, joka kertoisi juovansa vain ja ainoastaan luomuappelsiineista itse puristamiaan mehuja, ja seuraavaksi joku paheksuisi, miksi juomme appelsiineja kun porkkanastakin voi puristaa mehua ja se olisi ekologisesti paljon parempi vaihtoehto. Tämä purkaukseni ei nyt kohdistu vain juuri tähän ylläolevaan kirjoitukseen, vaan ylipäätään siihen pätemiseen mikä tuntuu olevan vallalla tällä palstalla.

Vierailija
31/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se, joka saattaisi tarjota lihapullia riippuen juhlien tyylistä.

Vierailija
32/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvensit joillekin tätä :)

Olen kanssasi niin samaa mieltä!

Vierailija
33/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa tehdä riittävän kiinteitä, vaan ovat sellaisia höttöisiä ja hajoilevia. Ei kävis cocktail-tikkuihin ainakaan. Toisekseen olen aika laiska keittiössä, en jaksa kaikkea tehdä itse.

Vierailija
34/38 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei ole pakko syödä, jos ei tykkää. Aikuinen ihminen ei arvostele julkisesti tai ääneen tarjoiluja, vaan pitää mölyt mahassaan!

Vierailija
35/38 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai riippuu tietty siitä kuinka paljon olis muuta tekemistä. Mutta voisin kyllä myös ostaa kaupasta, meidän lapset ainakin tykkää niistä enemmän.

Vierailija
36/38 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia MILLAISISTA eineksistä puhutaan. Fakta on se, että täysappelsiinimehuissakin on iosja eroja. Mutta voin mainiosta ilman sen kummempia raktioita juoda jotain edullista appelsiinimehua, mutta einelihapulliin en koske missään tilnateessa.

Eineslihapullat ovat aivan kamalia, niihin käytetään kaikenmaailman jämäpaloja (nahkaa, silmiä jne.) mikä ei ole kunnollista LIHAA, joukkoon ties mitä jatkeaineita ja lisäaineita.

En käsitä miten kukaan voi pitää eineslihapullien mausta! Itse teen lihapullat AINA itse, ja taikinaan tulee vain paistijauhelihaa+mausteet, ei mitään korppujauhoja/munia puhumattakaan jostain sipulikeittopussista.

Teen lihapullat yleensä uunissa, ja niiden tekemiseen ei oikesti kauaa mene, muutama minuutti kun vaivaa mausteet jauhelihan joukkoon, antaa maistua sen aikaa kun uuni lämpenee, pyörittelee 5minuutissa pellille ja laittaa uuniin ja paistaa. (Yleensä kerään vuokaan kun ovat hieman ruskistuneet niin liemi mitä valuu jää vuokaan pullien kanssa eikä leviä pellille --> mehukkaampia, ja folia/kansi vuuan päälle,mutta ei pakko tehdä näin)

On kamalaa jos saa HUONOA ruokaa kun on juhlissa, ja minusta eineslihapullat ovat HUONOA ruokaa mitä en edes kissalle antaisi. Mielummin sitten tekee jotain muuta minkä aika sallii. Nuo koktail-tikuthat on aika suritöinen ruoka jos paljon tekee ja pilkkoo vihanneksia, juustoja ym. ja "tikuttaa" ne, nopeammin tekee vaikka hyvän keiton jos puhutaan aktiivisesta ajasta mikä menee ruuan tekemiseen, ei hautumiseen ymv.

Vierailija
37/38 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

41

Vierailija
38/38 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä nyrpistelisi nenääni, jos minulle sellaisia tarjottaisiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi