Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko mielestä on ihan normaalia, että ystävän vauva saa lähes saman nimen

Vierailija
10.02.2011 |

kun äidin ystävä vauvalla?

Luin tuota ketjua, jossa ap kertoi, että ystävänsä oli antanut yhtä nimeä lukuunottamatta saman nimen kun heidän tytöllä ja näillä lapsilla ikäeroa kuukausi ja äidit tekemisissä keskenään paljon, näin ainakin ymmärsin.

Eli jos oma lapsesi olisi vaikka Mianna Helmi Amelia (tämä oma suosikkinimeni ja tulee tytölle, jos me joskus saamme tytön) niin ystäväsi antaisi Mianna Olga Amelia.

Kyllä minä varmasti vähintäänkin ihmettelisin, että miksi päätyivät lähes samaan nimeen kun meillä, erityisesti jos muut lapsensa saaneet ne nimet, joita ovat suunnitelleet raskausaikana ja isompien sisarusten nimet jotain tiettyä sarjaa ja siihen jatkoksi ei sopisi tuo meidän tytön nimi.

En ymmärrä miten täällä on joidenkin vaikea ymmärtää, että tuollaisesta on oikeasti oikeus olla ihmeissään tai jopa loukkaantua.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en loukkaantuisi mutta jotain sosiaalisen tajun puutetta se osoittaa.

että pitää etunimiä henkilökohtaisena omaisuutenaan. Kyseessä lie muutenkin jonkinlainen vääristynyt reviirivaisto.

Vierailija
22/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en loukkaantuisi mutta jotain sosiaalisen tajun puutetta se osoittaa.

eihän niitä kirjoittamattomia sääntöjä ääneen sanotakaan joten et voi kuulla niitä. SIlti "kaikki" tietää ne :) En minäkään tuosta loukkaantuisi, mutta oudolta tuntuisi enkä itse kehtäisi noin toimia.

joten vaikea sitä on noudattaakaan :)

Täsyin riippumatta sinun kirjoittamattomista säännöistäsi.

Jos minä olen päättänyt antaa lapselleni nimen "Martta", en ole sitä kenellekään kertonut, mutta näin olen päättänyt. Sitten joku läheinen ihminen antaa omalle lapselleen nimen "Martta", minäkö en saisi sitä nimeä antaa omalleni, vaikka olen sen jo aikaa sitten päättänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään valmiina olevaa nimeä tarvi vaihtaa vaikka joku muu lähipiirissä sen lapselle antaisikin.

Jos minä olen päättänyt antaa lapselleni nimen "Martta", en ole sitä kenellekään kertonut, mutta näin olen päättänyt. Sitten joku läheinen ihminen antaa omalle lapselleen nimen "Martta", minäkö en saisi sitä nimeä antaa omalleni, vaikka olen sen jo aikaa sitten päättänyt?

Vierailija
24/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi antaa lapselleni samaa nimeä kuin jonkun läheisen lapsella. Aika outoa olisi minusta.

Vierailija
25/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään valmiina olevaa nimeä tarvi vaihtaa vaikka joku muu lähipiirissä sen lapselle antaisikin.

Eihän nimi kuitenkaan ole vielä virallisesti olemassa, vain lapsen äidin päässä.

Sittenhän jokainen voisi sanoa että minä olin jo päättänyt antaa tämän nimen ja silloin se olisikin ok?

Vierailija
26/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi annetaan koko elämäksi. Ei ne lähes samannimiset aikuisina ole keskenään tekemisissä.

Vierailija
27/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos asiasta on juteltu aiemmin ja toinen kertoo minkä nimen lapsi tulee saamaan ja toinen saa siitä sen idean et hei, mekin laitetaan toi!

Mutta arvaan jo että sun mielestä ei ole eri tilanne :) Se sosiaalisten tilant...

Vierailija
28/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia eri tilanne että jos asiasta on juteltu aiemmin ja toinen kertoo minkä nimen lapsi tulee saamaan ja toinen saa siitä sen idean et hei, mekin laitetaan toi!

Mutta arvaan jo että sun mielestä ei ole eri tilanne :) Se sosiaalisten tilant...

Vierailija
29/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut kertoa että mielestäsi toisissa tapauksissa on ok antaa sama nimi ja toisissa ei. Olisi tältäkin säästytty.

Vierailija
30/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te moisesta loukkaantuvat kerrotte jo "ystävyytenne" alussa, että olette outoja egoisteja, jotka suhtaudutte kaikkeen omivasti ja keksitte keksimällä, mikä voisi loukata teitä.

Olet varmaan samanlainen myös vaatehankintojen sun muun kanssa. Varjele, jos "ystäväsi" ostaa samanlaisen hameen tai samanlaisen kukkakimpun tai keksii lähteä saman kesän aikana samaan lomakohteeseen.

Täysin käsittämättömiä loukkaantumisen aiheita. Kuten myös tuo lapsen nimikysymys. Nimillä on taipumus "maistua" hyvältä joinakin aikakausina. Tässä yksi pointti, miksi on tyhmää loukkaantua.

Toisekseen: siksi kai ystäväsi on ystäväsi, että teillä on samankaltainen maku, kenties myös maailmankuva.

Minusta saisit olla onnellinen, että olet ystäväsi mielestä keskinyt niin hyvät nimet, tai ostanut niin ihanat vaatteet sun muuta, että hänkin haluaa samanlaiset.

Pitäisikö minun nyt sitten jättää parit romaanit ostamatta, kun kaveri kerkisi ensiksi.

Ääliömäistä.

Vierailija
31/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos asiasta on juteltu aiemmin ja toinen kertoo minkä nimen lapsi tulee saamaan ja toinen saa siitä sen idean et hei, mekin laitetaan toi!

kertoa se vasta lapsen synnyttyä tai jossain muussa vaiheessa. Nyt sitten tälläisessä keskustelussa tulee ilmi että ystävä on antamassa saman nimen lapselleen. Silloinhan saman nimen antaminen ei ole matkimista, koska asia on jo aiemmin päätetty. Tämä ystävä ei vaan sitä tiedä.

Vierailija
32/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa se nimi-idea saadaan ystävältä joka kertoo aikovansa antaa (tai on juuri antanut) tietyn nimen vauvalleen.

Olisit voinut kertoa että mielestäsi toisissa tapauksissa on ok antaa sama nimi ja toisissa ei. Olisi tältäkin säästytty.

Vierailija
33/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimi oli jo aiemmin pätetty :)

Jos vaikka arvelee ystävänsä ihmettelevän "matkimista".

että jos asiasta on juteltu aiemmin ja toinen kertoo minkä nimen lapsi tulee saamaan ja toinen saa siitä sen idean et hei, mekin laitetaan toi! Mutta arvaan jo että sun mielestä ei ole eri tilanne :) Se sosiaalisten tilant...

kertoa se vasta lapsen synnyttyä tai jossain muussa vaiheessa. Nyt sitten tälläisessä keskustelussa tulee ilmi että ystävä on antamassa saman nimen lapselleen. Silloinhan saman nimen antaminen ei ole matkimista, koska asia on jo aiemmin päätetty. Tämä ystävä ei vaan sitä tiedä.

Vierailija
34/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa se nimi-idea saadaan ystävältä joka kertoo aikovansa antaa (tai on juuri antanut) tietyn nimen vauvalleen.

Ap ei sano sitä suoraan ja mistä hän tietää vaikka tällä ko ystävällä olisi nimi ollut jo mielessä aiemmin (kuten minun tapauksessani)? Sitä ei voi tietää jos ei ole asiasta kertonut.

Sen takia on suorastaan typerää lähteä kinaamaan jostain nimestä.

Voihan olla että minulta on jäänyt välistä joku ap:n kirjoitus jossa asiaa tarkennetaan, jos näin on niin sinä varmasti sosiaalisilla taidoillasi kerrot minulle :)

Vierailija
35/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on melkosen kehnoa mielikuvitusta jos ei muuta nimeä keksisi lapselleen kuin juuri sen saman jonka ystävä on ilmoittanut antavansa omalle lapselleen. Nimet on kuitenkin enemmän tai vähemmän harkittuja ja erityisen miellyttäviä vanhempien korvaan ja siksi ne yleensä valitaan. Minkä helvetin takia siis "varastat" toiselta nimen omalle lapsellesi. Vähän niinkuin "kiitos kun keksit meidänkin lapselle nimen kun me ite ollaan vaan niin tyhjäpäitä ettei itse keksittäis muuta nimeä" Tää äiti joka pölli nimi idean kutsuu lastaan varmaan samalla lempinimelläkin kuin tää toisen lapsen äiti, voi luoja...

Vierailija
36/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on melkosen kehnoa mielikuvitusta jos ei muuta nimeä keksisi lapselleen kuin juuri sen saman jonka ystävä on ilmoittanut antavansa omalle lapselleen. Nimet on kuitenkin enemmän tai vähemmän harkittuja ja erityisen miellyttäviä vanhempien korvaan ja siksi ne yleensä valitaan. Minkä helvetin takia siis "varastat" toiselta nimen omalle lapsellesi. Vähän niinkuin "kiitos kun keksit meidänkin lapselle nimen kun me ite ollaan vaan niin tyhjäpäitä ettei itse keksittäis muuta nimeä" Tää äiti joka pölli nimi idean kutsuu lastaan varmaan samalla lempinimelläkin kuin tää toisen lapsen äiti, voi luoja...

Vierailija
37/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 15 vuotta.

Ei kiinnosta paskaakaan mitä te valitsette lapsellenne nimeksi, tapahtuu se samana kastevuonna minun lapsen kassa tai joskus 15 vuoden kuluttua tai 15 vuotta ennen minun lapsen syntymää!

Minä päätän minun lapsen nimen ja sinä oman lapsesi.

Ihme teinejä linjoilla! Jos sanot tollasen ääneen, niin karsin sut kaveripiiristäni. Tollanen on NIIIIIIIIIIIIN tyhmää.

Jos joku haluaa laittaa vaikka tyttäreni nimen sellasenaan omalle pallerolleen, niin antaa palaa!

Minä laitan lapselleni haluamani nimen vaikka olisit samaa sukua. Yritä estää!

Vierailija
38/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimistä jo raskausaikana ja kerroin mikä meidän vauvasta tulee, jos on tyttö tai vaihtoehtoisesti jos on poika. Ystäväni kertoi nimet, jotka heidän lapsesta tulee jos on tyttö tai poika. Niin tytön kuin pojankin nimet olivat minulla ja ystävälläni todella erilaiset. Kuitenkin niin minulle kuin ystävälleni nämä olivat meidän suosikkinimiä vielä kuukausi ennen omaa laskettua aikaani.

Meidän tyttö syntyi kuukautta ennen kun tämä ystäväni tyttö ja tyttömme ristiäiset oli aiemmin kun ystäväni tytön ristiäiset. Eli tämä ystäväni ja tämän nuorimman lapsemme kummi siis tiesi, että lapsemme sai nimen, jonka suunnittelimmekin.

Eli kyllä minä saan tästä sen mielikuvan, että ystäväni on matkinut nimen meiltä. Noihin nimiin ei liity mitään, että vaikka toinen ja kolmas löytyisi suvusta eikä etunimellekään ole tällaista perustetta.

Sen ketjun ap, jossa mietin loukkaannuimmeko/ihmettelemmekö turhaan

Ap ei sano sitä suoraan ja mistä hän tietää vaikka tällä ko ystävällä olisi nimi ollut jo mielessä aiemmin (kuten minun tapauksessani)? Sitä ei voi tietää jos ei ole asiasta kertonut.

Voihan olla että minulta on jäänyt välistä joku ap:n kirjoitus jossa asiaa tarkennetaan, jos näin on niin sinä varmasti sosiaalisilla taidoillasi kerrot minulle :)

Vierailija
39/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimistä jo raskausaikana ja kerroin mikä meidän vauvasta tulee, jos on tyttö tai vaihtoehtoisesti jos on poika. Ystäväni kertoi nimet, jotka heidän lapsesta tulee jos on tyttö tai poika. Niin tytön kuin pojankin nimet olivat minulla ja ystävälläni todella erilaiset. Kuitenkin niin minulle kuin ystävälleni nämä olivat meidän suosikkinimiä vielä kuukausi ennen omaa laskettua aikaani.

Meidän tyttö syntyi kuukautta ennen kun tämä ystäväni tyttö ja tyttömme ristiäiset oli aiemmin kun ystäväni tytön ristiäiset. Eli tämä ystäväni ja tämän nuorimman lapsemme kummi siis tiesi, että lapsemme sai nimen, jonka suunnittelimmekin.

Eli kyllä minä saan tästä sen mielikuvan, että ystäväni on matkinut nimen meiltä. Noihin nimiin ei liity mitään, että vaikka toinen ja kolmas löytyisi suvusta eikä etunimellekään ole tällaista perustetta.

Sen ketjun ap, jossa mietin loukkaannuimmeko/ihmettelemmekö turhaan

Vierailija
40/55 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 15 vuotta.

Ei kiinnosta paskaakaan mitä te valitsette lapsellenne nimeksi, tapahtuu se samana kastevuonna minun lapsen kassa tai joskus 15 vuoden kuluttua tai 15 vuotta ennen minun lapsen syntymää!

Minä päätän minun lapsen nimen ja sinä oman lapsesi.

Ihme teinejä linjoilla! Jos sanot tollasen ääneen, niin karsin sut kaveripiiristäni. Tollanen on NIIIIIIIIIIIIN tyhmää.

Jos joku haluaa laittaa vaikka tyttäreni nimen sellasenaan omalle pallerolleen, niin antaa palaa!

Minä laitan lapselleni haluamani nimen vaikka olisit samaa sukua. Yritä estää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi