Olen ateismiin taipuvainen mutta yksi juttu sai mut mietteliääksi
ja se on hassua kyllä Päivi Räsäsen hanimuun miehensä kanssa jonkin aika sitten :) Siis että oli se homoilta. Sitten Päivi sen jälkeen hehkutti lehdissä miten on ollut rankkaa, mutta onneksi on perhe tukena. Toisin sanoen käänsi veistä haavassa. Ennen linnan juhlia Päivi antoi haastatteluja jossa kertoi jollen väärin muista liittonsa täyttävän vuosia ja että on tarkoitus tehdä se matka, vähän niin kuin uusi häämatka. Voin olla väärässä mutta jotain tällaista muistan lukeneeni paria päivää ennen juhlia. Sitten Päivi pukeutui morsiammeksi linnan juhliin.
Ja sit tuli se häämatka Egyptiin. Siis tähän klassiseen vitsaus-maahan. Egyptissä Päivi ei voinut uida, koska hänen hotellinsa oli juuri sen rannan lähellä, jossa hai oli juuri tappanut ihmisiä ja asiasta uutisoitiin ympäri maailmaa. LISÄKSI Päivi ei voinut tehdä juuri muutakaan, koska niillä seuduilla satoi ja tuli rakeitakin (!!) niin että joka paikka tulvi ja paikallisetkin oli huuli pyöreänä.
"- Ymmärtääkseni täällä ei normaalisti juuri sadepäiviä ole, Päivi Räsänen kummeksuu ja myös paikalliset asukkaat ovat olleet sääoloista ihmeissään."
HHHHHHHMMMMMMM. Tuosta uutisesta lähtien mua on vaivannut se ajatus että EHKÄ on olemassa jokin korkeampi voima ja lisäksi sillä on vielä hemmetinmoinen huumorintaju! Ja olen ihan tosissani enkä edes provoile.
Kommentit (37)
Ja siksi Jumala rankaisi Päiviä?
Mutta ken katsoi homoillan ajatuksen kanssa niin tietää, että eihän se Päivi siellä' ketään tuominnut. Oli vain perustelemassa sitä kantaa miksei kirkossa homoja vihitä. Ja se, etti kirkko vihkimiseen suostu ole mitään homojen tuomitsemista. En minäkään ala viettämään sunnuntaita lepopäivänä sapatin sijaan uskoni vastaisesti, eikä se tarkoita että tuomitsisin luterilaiset ihmiset!
En minäkään ala viettämään sunnuntaita lepopäivänä sapatin sijaan uskoni vastaisesti, eikä se tarkoita että tuomitsisin luterilaiset ihmiset!
pitää viettää lepopäivää sapattina? Että se pakko kirjattais lakiin?
Miksi pilkkaat? Miksi ilkut ja olet vahingoniloinen? Ota sydämeesi vastaan todellinen rakkaus.
ja pilkkaa. Mutta on myös totta, että ennen tätä juttua en vaan jotenkin voinut uskoa, ja nyt mulle on ilmestynyt mielen perukoille sellainen pieni mutta sitkeä ääni joka sanoo että tuo ei VOINUT olla sattumaa. Jokut asiat nyt vaan on liian epätodennäköisiä ollakseen sattumaa. Lisäksi mikä kivointa, jos nyt oikeasti olisi niin että jumala tuossa pikkusen näpäytti Päiviä, niin siitä seuraa muutama juttu. Ensinnäkin on niin, että jumala tosiaan sekaantuisi maailman asioihin. Olen tähän asti aina ajatellut, että jos jokin yliluonnollinen äly on, se on hyvin välinpitämätön sen suhteen mitä maailmassa tapahtuu. Se katselee meitä samalla lailla kuin me katsellaan muurahaisia. Ja jos jumala sekaantuu maailman asioihin, niin ehkä sitten on jotain mieltä esim. pyytää apua ja olettaa sitä saavansa. Ja lisäksi, jumala olisi hyvin huumorintajuinen olento. Vanhan Testamentin jumala olisi iskenyt Päivin salamalla tantereeseen, mutta tää juttu olis enemmänkin sellaista lempeää huumorintajua. No joo, varmaan ensi viikolla olen unohtanut koko jutun, mutta jotenkin tästä on tullut sellainen hauska olo. Että jumalakin voisi olla huumorimiehiä :).
Me teemme Jumalasta pienen, jos näemme Hänen toimintansa meidän vahingonilomme kanavoijaksi. Pikemminkin näen asian niin, että kun joku näkee poikkeuksellisia tapahtumia ja luonnonilmiöitä, voi varoittaa meitä muita ja kertoa että todellakin elämme lopun aikoja ja meidän tulee valvoa. Uskovat eivät pääse tässä elämässä helpolla. Tie taivaaseen on kaita. Jumala ei ole vahingoniloinen eikä ilkeä. Jumala on rakkaus ja Hän on pyhä.
Olen uskovainen, en osaa sanoa noista pohtimistasi vitsauksista voiko niistä päätellä mitään, mutta yhden asian tiedän. Jumala on olemassa ja hän on raamatun sanoin: oikeamielinen, pyhä, kaikkitietävä, armollinen. Olen omassa elämässäni nähnyt valtavan muutoksen minkä Jumala on saanut aikaan. Etsi häntä raamatusta Johanneksen evankeliumista. Jeesus itse opetti että tulkaa ja kokeilkaa,ja tulette näkemään onko hänen oppinsa Jumalasta vai ihmisten keksintöä.
Pikemminkin näen asian niin, että kun joku näkee poikkeuksellisia tapahtumia ja luonnonilmiöitä, voi varoittaa meitä muita ja kertoa että todellakin elämme lopun aikoja ja meidän tulee valvoa. Uskovat eivät pääse tässä elämässä helpolla. Tie taivaaseen on kaita. Jumala ei ole vahingoniloinen eikä ilkeä. Jumala on rakkaus ja Hän on pyhä.
lopun aikojen merkkejä voinut tänne meillekin järjestää. On se kätevää delegoida ne aina jonnekin muualle. Mutta tää on just sitä että meidän ev.lut. usko on sellaista että jumalan on mahdotonta antaa meille merkkejä :). Aina ne käännetään niin että vika on kaikkialla muualla paitsi itsessä.
Pikemminkin näen asian niin, että kun joku näkee poikkeuksellisia tapahtumia ja luonnonilmiöitä, voi varoittaa meitä muita ja kertoa että todellakin elämme lopun aikoja ja meidän tulee valvoa. Uskovat eivät pääse tässä elämässä helpolla. Tie taivaaseen on kaita. Jumala ei ole vahingoniloinen eikä ilkeä. Jumala on rakkaus ja Hän on pyhä.
lopun aikojen merkkejä voinut tänne meillekin järjestää. On se kätevää delegoida ne aina jonnekin muualle. Mutta tää on just sitä että meidän ev.lut. usko on sellaista että jumalan on mahdotonta antaa meille merkkejä :). Aina ne käännetään niin että vika on kaikkialla muualla paitsi itsessä.
joka päivä, kun avaat silmäsi ja sydämesi Jumalan sanalle.
Luukas 16:
"Rikas mies ja Lasarus
19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
metafora tästä yleisestä hyveestä "Tee muille se, mitä toivoisit itsellesikin tehtävän."
Sitä on hyvä jokaisen noudattaa. Ja anteeksiantoa.
Mutta turha näihin etiikan perusasioihin on tuoneloita ja muita manaloita sotkea. Tai sitä, että hyvyys, hyvän tekeminen on jotenkin uskovien ja varsinkin kristittyjen ja silloinkin erityisesti evakelisluterilaisten erioikeus, yksinomaisuutta.
Ja alkuperäiselle: mitäs jos siellä Eilatissa? Punaisen meren rannalla olikin myös homo lomalla?
Kyllä tästä saadaan taas öylätti lentämään, kun kinastellaan kenelle tuli ja tappura, tulikivet olikaan tarkoitettu...
Tero
Jumalalla on "huumorintajua" :)
Tässä asiallinen ja hieno linkki, ei huumoriin liittyen, vaan:
http://www.patmos.fi/fi/tunnetko_jeesuksen/?id=112
"10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta. 11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. 12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."
katsotaan merkeiksi ja ilmoituksiksi Jumalalta vain jos ne koskee muita ihmisiä? Mutta sitten kun viesti näyttäisi olevan osoitettu suoraakin suoremmin juuri itselle, otetaanko se onkeen?
Heitän tänne hyvät yöt ja lähden vällyjen alle ukkoni kanssa. Enkä aio miettiä, että onko kummankin pesäni käyttö luonnonvastaista vai ei... Nimimerkillä on ykköstä antaa kakkosta
saa olla löysä persreikä tai ukolla pieni pili että sen sinne saa tungettua! ei onnistu edes liukkarilla meillä,onneksi..!
Päiville on varmasti tullut tarpeeksi vastuksia ihan täällä kotimaassa, sanomisistaan. En oikein hyväksy tuota tuomitsevaa asennetta puoleen ja toiseen, eli jos joku on sitä mieltä mediassa että homoliitto ei ole samanarvoinen kirkon silmissä kuin heteroliitto, niin heti hän saa päälleen kaikkien liberalistien vihat... Ei ole kovin suvaitsevaista kristittyjäkään kohtaan suomalaisten asenteet!
Mutta kristittynä olen sitä mieltä, ettei muita saa tuomita. eikä kaikkea tarvitse hyväksyäkään vain sen takia että valtiovalta on päättänyt hyväksyä.
Ja jos onkin iso pili, niin millä se preikä on löysytetty, kun ei pilillä?
saa olla löysä persreikä tai ukolla pieni pili että sen sinne saa tungettua! ei onnistu edes liukkarilla meillä,onneksi..!
[/quote]
voi teitä ymmärtämättömiä
Miksi pilkkaat? Miksi ilkut ja olet vahingoniloinen? Ota sydämeesi vastaan todellinen rakkaus.
Miksi ylennät itsesi?
Nämä kaikki kohdat kertovat nuhtelusta. Se on sallittua ja suotavaakin kristitylle tietyissa tilanteissa. Kadotukseen emme voi tuomita ketään. Se on Jumalan tehtävä.
Vai oletko samaa mieltä kuin se eilinen vanhoillinen kristitty, että pelastumiseen ei tarvita mitään raamatun sääntöjen noudattamista, sääntöjen noudattamiset ovat muiden uskontojen juttu...
Ja se porukka on varmaan jo täynnä.
Olen uskovainen, en osaa sanoa noista pohtimistasi vitsauksista voiko niistä päätellä mitään, mutta yhden asian tiedän. Jumala on olemassa ja hän on raamatun sanoin: oikeamielinen, pyhä, kaikkitietävä, armollinen. Olen omassa elämässäni nähnyt valtavan muutoksen minkä Jumala on saanut aikaan. Etsi häntä raamatusta Johanneksen evankeliumista. Jeesus itse opetti että tulkaa ja kokeilkaa,ja tulette näkemään onko hänen oppinsa Jumalasta vai ihmisten keksintöä.