Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi jos kierto on säännöllinen pillerien lopettamisen jälkeen?

Vierailija
09.02.2011 |

Lopetin pillerit puoli vuotta sitten ja kierto on sen jälkeen ollut todella säännöllinen 29-31 päivää. Emme ole vielä "alkaneet yrittää" lasta. Kertooko säännöllinen kierto siitä että hormonitoiminta on normaali ja ovulaatio tapahtuu normaalisti eli onko hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi? Miksi ihmisillä yleensä on ongelmia kun ovat lopettaneet pillerit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kierto on normaali ei takaa välttämättä sitä, että ovuloisi joka kuukausi.

Mä en tiedä mitään pillereiden lopettamisongelmista kun mulla oli myös heti noemaali kierto. Mutta eiköhän jotkut ole herkempiä hormonivaihteluille kun toiset. Pillereiden koostumus ei myöskään ole eri merkeillä sama.

80% todennäköisyydellä tulet ensimmäisen vuoden yrittämisen aikana raskaaksi. Ja noin 50-65% todennäköisyydellä ensimmäisen puolen vuoden aikana.

Minä en ole ollut koskaan raskaana vaikka ehkäisy jätettiin pois yli 3 vuotta sitten ja kierto on ollut kokoajan säännöllinen. Sperma on myös ihan normaali. Keinohedelmöistystäkin on jo kokeiltu, mutta ei vielä niin montaa kertaa että lääkärit osaisivat kertoa, että mistä tämä lapsettomuus johtuu.

Mitä muuten tarkoitat tuolla, että ette ole "alkaneet yrittää" vielä? Kondomin käyttöäkö/jotain muuta ehkäisyä?

Vierailija
2/3 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakkaa edes arvailuja jos luette tämän viestin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kierto on normaali ei takaa välttämättä sitä, että ovuloisi joka kuukausi.

Mä en tiedä mitään pillereiden lopettamisongelmista kun mulla oli myös heti noemaali kierto. Mutta eiköhän jotkut ole herkempiä hormonivaihteluille kun toiset. Pillereiden koostumus ei myöskään ole eri merkeillä sama.

80% todennäköisyydellä tulet ensimmäisen vuoden yrittämisen aikana raskaaksi. Ja noin 50-65% todennäköisyydellä ensimmäisen puolen vuoden aikana.

Minä en ole ollut koskaan raskaana vaikka ehkäisy jätettiin pois yli 3 vuotta sitten ja kierto on ollut kokoajan säännöllinen. Sperma on myös ihan normaali. Keinohedelmöistystäkin on jo kokeiltu, mutta ei vielä niin montaa kertaa että lääkärit osaisivat kertoa, että mistä tämä lapsettomuus johtuu.

Mitä muuten tarkoitat tuolla, että ette ole "alkaneet yrittää" vielä? Kondomin käyttöäkö/jotain muuta ehkäisyä?

Joo kondomia me ollaan käytetty, koska lapsi ei ole suunnitelmissa ihan heti, mutta kesällä voisi jo "alkaa yrittää" eli jättää kondomin pois. Ehkä sitten pitää tehdä jotain ovulaatiotestejä. Olen jo yli 30 mutta kuitenkin reilusti alle 35 että pitäisi vielä olla ihan hedelmällinen.