Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko perhepäivähoitajan työtä tehdä kuka vaan?

Vierailija
09.02.2011 |

Oiskohan täällä jollain tietoa, että mitä vaaditaan, jotta voi aloittaa perhepäivähoitajan työt? Olen opiskellut 1,5v lähihoitajaksi, terveydellisistä syistä en ainakaan vielä vähään aikaan pysty opiskelemaan loppuun tuota, mutta tämä pelkkä kotona olokin alkaa kyllästyttää. Päiväkotiin ei kiinnosta mennä töihin, koska täällä siellä ei osata muuta kun puhua pahaa selän takana.

Tiedän, että pystyisin tekemään perhepäivähoitajan työtä, mutta vaaditaanko siihen jokin erillinen koulutus? Olen siis lähihoitajaksi opiskelun lisäksi ollut töissä päiväkodissa ja jo teininä hoitanut lapsia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paniikki/ahdistuneisuus häiriöinen kammotus joka hoitaa omia tyttöjä sekä kahta hoitolasta kunnallisena pph:na ainakin toistaiseksi. Ei alan koulutusta, työharjoittelijana päiväkodissa sekä koulussa olen ollut ja lähihoitajan keskeneräisistä opinnoista jäänyt aikoinaan esikoisestani äitiyslomalle.

Suosittelen kysymään kunnalta töitä! Vaikka on tämä vaativa ja rankka homma. Nytkin "nakit silmillä" viikon jälkeen, kun lapsukaisilla vasta alun totutteluvaihe toisiinsa ja päivän rutiineihin.

Terv. nuorehko pph ja lapsukaiset 1v, 1v7kk , 3v, 4v. Ps. laita sähköpostia, mailailen takaisin mielelläni. Olen myös miettinyt paljon työ- sekä kouluasioita oman paniikkihäiriöni takia. Me mitään mielenvikaisia olla, päinvastoin olen erittäin kunnollinen sekä tunnollinen ihana ihminen. Rajoittunutta vastata tuolleen sinulle!

Vierailija
2/15 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä esimerkki ketjusta, jossa jonkin ohikulkijan kommentti alkaa elää ihan omaa elämäänsä...

Rikkinäinen puhelin :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse siis olla juuri pph:n ammattitutkinto, vaan joku vastaavakin käy.

Jos aloittaa työt ilman tutkintoa niin palkka on pienempi.

Vierailija
4/15 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minkään alan ammattipätevyyttä.

Kunnallinen pph olen kuitenkin ollut jo 9 vuotta.

Vierailija
5/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pysty opiskelemaankaan?

Vierailija
6/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa ollaan ehdottoman tiukkoja koulutusvaatimuksessa, toisissa ei ole mitään vaatimusta.

Miten olisi oppisopimuskoulutus, jossa suorittaisin pph:n ammattitutkinnon?

Vierailija
7/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeuttaa opiskelua?

Vierailija
8/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niissä koulutuksen perään kysellään. Lähihoitajan koulutus muistaakseni riittää, tai ainakin pitäisi olla valmius työn ohessa kouluttautumaan.

Perhepäivähoitajista on nyt niin paljon kysyntää, että kannattaa silti soittaa ja kysyä, mitä he vaativat.

Vierailija
9/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta palkka on vähän huonompi kuin koulutetuilla.

Ota yhteys perhepäivähoidon ohjaajaan.

Vierailija
10/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin päivät yksin vastuussa tenavista??

Jospa nyt miettisit ihan jotain muuta, vaikka tehdastyötä tahi varastossa penkomista?

Vierailija
11/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajaksi. Tällä hetkellä en pysty jatkamaan opintoja lähihoitajaksi, mutta mahdollisesti jonain päivänä, se saattaa kuitenkin viedä aikaa useammankin vuoden.

ap

jos et pysty opiskelemaankaan?

Vierailija
12/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen ei ollut ap.

Vaikka minulla on lievä paniikkinhäiriö niin hyvin pystyn asiani hoitamaan. Tekisikö se minusta huonon lastenhoitajan?

Vierailija
13/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tiesin jo aloittaessani lähihoitajaksi opiskelun, että opiskelu tulee olemaan haasteellista ja terveydellisistä syistä se tyssäsikin. Nämä "vaivat" ei kuitenkaan haittaa perhepäivähoitajan työssä mitenkään.

Tehdastyö ym. ei sovi minulle.

ap

on kuitenkin päivät yksin vastuussa tenavista??

Jospa nyt miettisit ihan jotain muuta, vaikka tehdastyötä tahi varastossa penkomista?

Vierailija
14/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPH:n työtä pystyisin tekemään hyvinkin, mutta kassatyö voisi olla minulle vaikeaa.

Aika kärkkäästi arvostelet. Luulen, että joillain hoitajilla on paljon pahempia mielenhäiriöitä kuin paniikkihäiriö ja joista sinä et välttämättä tiedä mitään ja silti he hoitavat lapsiasi?

Vierailija
15/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri on pph eikä hänellä ole siihen mitään koulutusta (eikä ole muutakaan ammatillista koulutusta). Haluaa olla omien lastensa kanssa kotona niin ryhtyi pph:ksi.