Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierrätys on aikaa vievää puuhaa vain tosi köyhillä tai ihmisillä

Vierailija
09.02.2011 |

joilla ei ole ystäviä on aikaa siihen.

Laskin että aikaa kuluu TUNTEJA VIIKOSSA JÄTTEEN SELVITTÄMISEEN,JA VIELÄ ILMAISEKSI.SAIRASTA!!!!!!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestellyt lasten vanhoja vaatteita jotta myyn ne. Siinä menee tuhottomasti aikaa pestä, silittää ja lajitella ne koon mukaan! Sitten vielä laittaa myyntiin... Helpompi vaan laittaa jätesäkkiin ja heittää menemään hyötykäyttöasemalle. En tosiaan jaksa tuota hommaa.

Vierailija
2/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyllä huomannut, että se olisi aikaa vievää. Mutta en kyllä itse kierrätä, just sen takia ettei mua luultais köyhäksi. Tässä oot NIIn oikeessa. Yritän aina esittää, että olisin ainakin hyvä tuloinen - en oo viittiny koittaa näyttää rikkaalta, kun en oo ihan varma miten ne käyttäytyy, hih. Ja toi ystävä pointti on NIIN totta, koska miks lajittelis jätteitä jos voi tavata ystäviä? Mä oon ainakin ollut aina tosi suosittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sä teet tunteja viikossa? Ja mitä sä kierrätät?

Meillä myydään nytkin huutiksessa paljon tavaraa ja tämän vuoden myyntisaldo on jo 700. Eli en tätä työtä ihan ilmaiseksi tee. Lisäksi meillä lajitellaan paperi, pahvi, ongelmajäte, paristot, lääkkeet, metalli, lasi.

Mistä teille sitä jätettä niin paljon tulee, että tunteja viikossa saat siihen aikaa kulumaan?

Ehkä mulla ei sitten ole ystäviä tai en ole ehtinyt sitä huomaamaan ;-)

Vierailija
4/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle, joka sanoi, että on pieni asunto, niin niin on meilläkin ihmislukuun nähden. Hyvin on silti saatu mahdutettua kaikille lajiteltaville oma lokerikko. Tämmöinen systeemi vie tilaa seinältä 20 cm syvyyssuunnassa. Meillä siinä on tuollainen iso laatikko keräyskartongille, sitten sellainen, jossa on 2 niin metallille ja lasille ja sitten sellainen missä on 4 paristoille, ongelmajätteelle, lääkkeille jne.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30167932

Ei vie isoa osaa seinältä siis ja meillä ainakin kehdataan pitää tuommoista ihan tupakeittiön seinällä.

Vierailija
5/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkin laskin, että vei melkein SEKUNNIn enemmän kääntää rannetta 10 senttiä sekäjäteroskiksesta muovijäteroskiksen suuntaan. Jos ton sekunnin tuhlaa joka päivä, sehän tekee eliniän aikana jo vaikka kuinka paljon!

Lisäksi sitten se, että jos kierrättää, niin jätemaksut on niin paljon alhaisemmat, että rahaa jää käytettäväksi ihan liikaa. Sekaisinhan siinä ihminen menee kun ei saa maksaa siitä että tavaraa kipataan kaatikselle.

Vierailija
6/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saattaa tuntua aikaa vievältä, jos jätteiden lajitteleminen eri astioihin tuntuu älyllisesti haastavalta. Vähän niin kuin ne taaperolelut, joissa neliskanttinen palikka työnnetään neliskanttiseen reikään ja kolmikulmainen kolmikulmaiseen. Joillekin ne vaan ovat liian haastavia.

Vierailija
7/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eikö sulla ole erikseen eri jätteille omia roskiksia? Ei siihen mitään aikaa mene

meilla on pihassa vain sekajäteroskis. Mm. energiajätteet kuljetamme autolla 5 kilometrin päähän. Järkevää? En sanosisi.

Vierailija
8/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eikö sulla ole erikseen eri jätteille omia roskiksia? Ei siihen mitään aikaa mene

meilla on pihassa vain sekajäteroskis. Mm. energiajätteet kuljetamme autolla 5 kilometrin päähän. Järkevää? En sanosisi.

Meilläkin jätteitä menee parin kilsan ja jopa 50 kilsan päähän, mutta ei me niitä varta vasten viemään lähdetä, vaan matkan varrella nakataan jäteastiaan.

Vierailija
9/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerätään piharakennukseen erillisiin pahvilaatikoihin lasit, metallit jne. Ja kerran kuussa otetaan mukaan kauppareissulle, jonka matkan varrella on kierrätyspiste.

Ei voi olla noin vaikeaa =)

Vierailija
10/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatelkaas nyt;

muovit muoviroskikseen, metallit omaansa, lasit omaansa, biojätteet erikseen (tiedättekö MITÄ sinne Saa laittaa ja mitä EI??) pahvit omaansa ja paperit vielä omaansa.

KUKA TUNNUSTAA lajittelevansa omat jätteensä just näin? Mä tunnustan, että en todellakaan jaksa...biojätepussi haisee niin hiton pahalta, jos sitä ei vie päivittäin ja ihan oikeesti meillä ei tule niin paljon bioroslaa, että raaskis heittää niitä kalliita pusseja puolityhjinä pois (meidän taloyhtiössä kun ei saa laittaa biojäteroskikseen tavaraa ilman pussia..)

Vierailija
11/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän nyt tulee mieleen, että älykkyydellä on tekemistä. Eli sinä et nyt ihan täydellä pakalla pelaa, jos et kierrätä

Vierailija
12/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä näe tässä mitään ongelmaa =D

Vierailija
13/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatelkaas nyt;

muovit muoviroskikseen, metallit omaansa, lasit omaansa, biojätteet erikseen (tiedättekö MITÄ sinne Saa laittaa ja mitä EI??) pahvit omaansa ja paperit vielä omaansa.

KUKA TUNNUSTAA lajittelevansa omat jätteensä just näin? Mä tunnustan, että en todellakaan jaksa...biojätepussi haisee niin hiton pahalta, jos sitä ei vie päivittäin ja ihan oikeesti meillä ei tule niin paljon bioroslaa, että raaskis heittää niitä kalliita pusseja puolityhjinä pois (meidän taloyhtiössä kun ei saa laittaa biojäteroskikseen tavaraa ilman pussia..)

En tiedä, oliko kirjoituksesi tarkoitettu vitsiksi, mutta kyllä mä ainakin tiedän, mitä mihinkäkin roskikseen laitetaan enkä koe hirvittävän vaikeaksi lajitella kotona.

Ei meillä ainakaan haise biojäte. Jos pussien kalleus mietityttää, niin voihan ne biojätteet laittaa esim. paperipusseihin, joita tulee kyllä joka taloudessa tai sitten taitella sanomalehdestä pussin.

Vierailija
14/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta suoriudu, kun meillä lapsetkin osaa kierrättää

Vierailija
15/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatelkaas nyt; muovit muoviroskikseen, metallit omaansa, lasit omaansa, biojätteet erikseen (tiedättekö MITÄ sinne Saa laittaa ja mitä EI??) pahvit omaansa ja paperit vielä omaansa. KUKA TUNNUSTAA lajittelevansa omat jätteensä just näin? Mä tunnustan, että en todellakaan jaksa...biojätepussi haisee niin hiton pahalta, jos sitä ei vie päivittäin ja ihan oikeesti meillä ei tule niin paljon bioroslaa, että raaskis heittää niitä kalliita pusseja puolityhjinä pois (meidän taloyhtiössä kun ei saa laittaa biojäteroskikseen tavaraa ilman pussia..)

Asutaan vielä okt:ssa, josta kaikki roskat viedään jätepisteeseen tai kaupan pihan kierrätyspönttöihin. Oman kompostorin hankimme, että saadaan myös biojätteet oman pihan iloksi mullaksi. Biopussit taittelen sanomalehdestä (vie aikaa noin 10 sekuntia). Pahvit ja paperit kyllä poltamme, paitsi sellaiset kiiltävät paperit jotka ei pala kunnolla, viemme paperinkeräykseen.

Olen sitä mieltä että köyhillä ei ole mitä kierrättää. Rikkaat ostaa paljon turhaa tavaraa, joita voi sitten myydä eteenpäin ja kuvitella että sillä muka tienaa.

Vierailija
16/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiössä astiat metallille, pattereille ja muoville kompostin ja sekajätteen lisäksi. Siinä ei sen enempää aikaa kulu laittaessa pakkaukset oikeisiin purnukoihin kun pakkauksen avaa. En oikein ymmärrä tota sun pointtia tuntien tuhlauksesta.

Niin ja älä huuda, pliis!

Vierailija
17/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä tavaraa kierrätykseen kauppareissujen yhteydessä?

Asumme kerrostalossa ja meillä kierrätetään ihan kaikki. Kartonki-, paperi- ja biojätekierrätys onnistuu omassa roskiksessa, mutta metallit, lasit, paristot ja energiajätteet (joita tulee eniten) viemme kerran viikossa kauppakeskuksen jäteasemalle eikä tuo kierrätys miellestäni mitenkään vaivalloista tai tilaa vievää ole.

Vaatteista parhaat voi myydä huutonetissä. Muutoin käyn kaapit pari kertaa vuodessa läpi ja vien säkit vaatekeräykseen.

Vierailija
18/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat eri roskikset biojätteelle, sekajätteelle, lasille ja metallille, niin ei tarvi kierrätyspisteellä setviä roskia yhdestä ja samasta roskiksesta.

Eikä lajitteluun kulu yhtään sen enempää aikaa.

Vierailija
19/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatelkaas nyt; muovit muoviroskikseen, metallit omaansa, lasit omaansa, biojätteet erikseen (tiedättekö MITÄ sinne Saa laittaa ja mitä EI??) pahvit omaansa ja paperit vielä omaansa. KUKA TUNNUSTAA lajittelevansa omat jätteensä just näin? Mä tunnustan, että en todellakaan jaksa...biojätepussi haisee niin hiton pahalta, jos sitä ei vie päivittäin ja ihan oikeesti meillä ei tule niin paljon bioroslaa, että raaskis heittää niitä kalliita pusseja puolityhjinä pois (meidän taloyhtiössä kun ei saa laittaa biojäteroskikseen tavaraa ilman pussia..)

Älä unohda elektroniikkajätettä, lääkkeitä ja ongelmajätettä sekä palautuspulloja. Olen lajitellut yli 10 vuotta ja ei vie aikaa yhtään.

Vierailija
20/25 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatelkaas nyt;

Nimenomaan, metallit omaansa, lasit omaansa, pahvit ja nestepakkaukset omaansa, biojätteet omaansa. Meillä ei valitettavasti ole muovinkeräystä. Ja tottakai tiedän, mitä biojätteisiin saa laittaa: eloperäistä jätettä. Oikeesti, pitää olla aika yksinkertainen, jos ei tiedä onko perunankuori biojätettä vai muoviroskaa.

Metalliroskissa on kyllä joskus sellaisia, että täytyy etsiä tietoa, onko kierrätyskelpoista vai sekajätettä.