Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

irtisanoin tänään itseni.tuntuipa hyvältä:)

Vierailija
08.02.2011 |

aloitan ensi viikolla uudessa työpaikassa.jätin taakseni 10 vuoden uran entisessä firmassa.

lisäksi,kävin vielä toisessakin työhaastattelussa tänään.en tiedä,jos saisin senkin paikan.....sitten täytyy taas panna uudestaan mietintämyssy päähän.

pakko hehkuttaa.

maailma on avoin! :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijän puolelta on aika usein jo 2 kk, kun se on normaalisti 1 kk.

ap

Vierailija
22/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden työnteon jälkeen irtisanomisaika työntekijän puolelta on aika usein jo 2 kk, kun se on normaalisti 1 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman koeaikaa. Ettet vaan tipahda tyhjän päälle ;).

Vierailija
24/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää olevansa osaava ja motivoitunut, ja joka on ottanut selvää myös työnantajasta. Herranjestas, jättääkö joku muka koeajan takia vaihtamatta työtä, jos sen muuten kokee mielekkääksi?

t. 2* irtisanoutunut ja työpaikkaa vaihtanut VTM

Vielä parempi, jos pääset aloittamaan ilman koeaikaa. Ettet vaan tipahda tyhjän päälle ;).

Vierailija
25/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu täysin TESistä, jota sovelletaan.

10 vuoden työnteon jälkeen irtisanomisaika työntekijän puolelta on aika usein jo 2 kk, kun se on normaalisti 1 kk.

yksi viikko 10 vuoden vakityön jälkeen?

En oikein usko tuota.

Vierailija
26/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 1kk irtisanomisaika,mutta koska lomiahan on sisällä yli 1kk,niin käytän ne irtisanomisajalla.ja aloitan tosiaan jo ma uudessa työpaikassa.

eli tavallaan nostan palkaa kahdesta paikasta yhtäaikaa.

ap

mahdollisesti jopa kilpailijalla suunnilleen välittömästi? Onnea vaan, ei onnistuisi meillä.

Vierailija
27/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 1kk irtisanomisaika,mutta koska lomiahan on sisällä yli 1kk,niin käytän ne irtisanomisajalla.ja aloitan tosiaan jo ma uudessa työpaikassa.

ap

lomatkin heti ensimmäisestä vajaasta vuodesta? Wau.

Vierailija
28/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi itse selventää.. Siis vapauttaako työnantaja hänet työtehtävistä välittömästi? Näin kyllä tapahtuu ainakin monissa asiantuntijatöissä, työvelvoitetta ei ole, vaikka "paperilla" työsuhde vielä jatkuisikin. Minulla on ollut tällainen tilanne.

Missä TESissä on irtisanomisaika

Tämähän riippuu täysin TESistä, jota sovelletaan.

yksi viikko 10 vuoden vakityön jälkeen?

En oikein usko tuota.

Vierailija
29/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä puolella neuvottelukysymys.

Olen itse vaihtanut työtä vuosien varrella (olen yli nelikymppinen) kolme kertaa. Kerran sain täydet palkalliset lomat, kerran sain puolet niistä ja kerran en mitään lomia siirtyessäni uuteen työhön. Riippuu paljon alasta ja siitä, kuinka paljon tuleva työnantaja uutta työntekijää arvostaa (=haluaako juuri hänet tehtävään, jolloin lomista jne. neuvotellaan mielellään). Tietenkään mihinkään kaupan kassalle menevä tuskin saa täysiä lomia pyytämällä, se on selvää.

Vierailija
30/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä olevat lomat kattaa irtisanomisajan.

Vierailija
31/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukeuden irtisanomisajalla. Pidin siitä lopun kaksi viikkoa kertyneitä lomia ja aloitin heti lomalle jäädessäni uudessa työpaikassa. Kysyin tähän vanhalta esimieheltäni luvankin vielä. Kaksi viikkoa olin siis kahden paikan kirjoilla.

Vierailija
32/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava kuulla välillä positiivisiakin avauksia täällä:) älä välitä näistä kateellisista kiukuttelijoista..

itse olen hoitovapaalla siivoushommista ja toivon todella pääseväni johonkin paremmin palkattuun/arvostettuun hommaan sitten kun työelämään taas lähden. Ei auttanut nirsoilla, kun oman alan duunista jouduin pois "tuotannollisista ja taloudellisista syistä" (oikeasti johtui siitä, etten tullut toimeen uuden pomon kanssa, en sitten yhtään..) noh, nielin ylpeyteni ja hain siivoushommia, kyllä niilläkin tuloilla toimeen tulee mutta ei ehdi ihan rikastua..!

Vierailija
33/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin irtisanouduin, teen syksyyn asti vain keikkaa ja silloin alkaa opiskelut uuteen ammattiin :)

Vierailija
34/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

olenko vahingossa kirjoittanut 1vuosi? olen ollut siis 10, 10 vuotta samalla työnantajalla.

kyllä on ihan täydet lomat tässä vaiheessa.... ja kyllä saan aloittaa uudessa työpaikassa vaikka tänään,mitä se sitä entistä työnantajaa kiinnostaa??olen saonut itseni irti,ja irtisanomisajalla käytän lomapäiviäni,joita on tässä kohtaa vuotta kertynyt 34päivää.

eli olen "palkallisella" lomalla 30päivää,ja sitten maksetaan perään vielä 4päivää erikseen.

mikä on ongelma?

ap

Vierailija
35/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensimmäisestä vajaasta vuodesta eli 2011, tietysti, selvää tekstiähän tuo on... Sillä eihän sulle ehdi kertymään juuri mitään lomaa normaalilla tavalla ensi kesälle muuten.

mitä sä höräjät??

ap

olenko vahingossa kirjoittanut 1vuosi? olen ollut siis 10, 10 vuotta samalla työnantajalla.

kyllä on ihan täydet lomat tässä vaiheessa.... ja kyllä saan aloittaa uudessa työpaikassa vaikka tänään,mitä se sitä entistä työnantajaa kiinnostaa??olen saonut itseni irti,ja irtisanomisajalla käytän lomapäiviäni,joita on tässä kohtaa vuotta kertynyt 34päivää.

eli olen "palkallisella" lomalla 30päivää,ja sitten maksetaan perään vielä 4päivää erikseen.

mikä on ongelma?

ap

Vierailija
36/36 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei silti itsestäänselvästi voi aloittaa toisella työnantajalla heti, siihen tarvitaan usein vanhan työnantajan lupa. Esim. meillä ei olisi puhettakaan sellaisesta, jos vaihtaisi kilpailijan leipiin, vaan siinähän sitten viettäis kuukauden loman keskellä talvea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän