Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 35 ja mieletön väsymys

Vierailija
08.02.2011 |

En ollut esikoisen kanssa näin väsynyt. Nyt voisin vaan nukkua koko ajan tai siltä ainakin tuntuu. Onko tämä ihan normaalia? Alkuraskaudessa olin titysti myös ihan poikki, mutta se meni välillä ohi. Nyt on tullut takaisin. Samoin mua heikottaa aika usein ja pahoinvointikin on uudestaan voimistunut (ei ole kokonaan mennytkään ohi).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan hemoglobiini kunnossa ja ei ole raskausmyrkytysoireita (virtsa ja verenpaine ok)?

Kyllähän se voi väsyttää muutenkin.

Juothan riittävästi? Ja syöt?

Vierailija
2/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina menen neuvolaan, mutta pitäisikö soittaa etukäteen, että kävisin verikokeessa?

Pissatuloksia ja verenpainettakaan ei ole nyt vähään aikaan katsottu, mutta ma tosiaan. Turvotusta ihan vähän nilkoissa näkyy, nyt on pieni päänsärky, mutta nuokinhan nyt on ihan tavallisia oireita - tai siis voivat olla. Tuo raskausmyrkytys vähän pelottaa itseäni. Soittaisitteko jonnekin jos olisitte minä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön ja juon kyllä ihan hyvin.

ap

Vierailija
4/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni raskauksissa verenpaine laskee aina todella mataliin lukemiin, ja se tekee olon hirveäksi. Väsyttää kamalasti, heikottaa, yököttää jne. Suola, salmiakki ja vissyvesi auttavat siihen vähän.

Vierailija
6/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mulla on ihan normaali verenpaine ollut myös raskauden aikana, ei matala, ei korkea, vaan ihan optimaalisissa arvoissa. Nyt ei tosiaan lähes kuukauteen ole mitattu, kun maanantaina seuraava neuvola.

Mutta tää väsymys on ihan omaa luokkaansa. Olen täysin naatti ja ihan veltto, en jaksa ryhtyä mihinkään.

ap

Vierailija
7/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama vika. Rv 34, ja esikoisesta en ollut näin väsynyt :) Mulla hb on kyllä tosi alhaalla. Väsymys on alkanut kyllä vasta nyt, ihan viime päivinä oikeestaan. Alkuraskaudessa olin kyllä TOSI väsynyt.

En mä ainakaan panikoisi... Eiköhän väsymys kuulu loppuraskauteen. Kun vaan pyydät, hb katsotaan pikakokeella sormenpäästä maanantaina, ei tarvi mennä etukäteen mihinkään. (Miten on mahdollista, että tätä ei ole aikaisemmin tehty??)

Vierailija
8/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla ja aika monella äitikaverilla on ollut ihan sama juttu. Alkuraskaus on väsymystä, sitten helpottaa ja lopussa taas väsyttää. Ja aivan hitosti! Itselläni alkoi 35-36 rvkon tienoilla ja olisi voinut vaan maata. Mahdollisuuksien mukaan kannattaa ehdottomasti levätä, niin paljon kuin ikinä! Ja mulla ei ollut mitään probleemia, väsytti silti....

Vierailija
9/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vain nukuin enkä jaksanut mitään. Viikot olivat siis 31-36. Mutta ei ollut pahoinvointia eikä päänsärkyä.

Soita neuvolaan heti huomenna. Pääset varmaan puhelintunnilla käymään ja varmistamaan asiat.

Niin, ja osta rautatabletteja.

Vierailija
10/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis mua hengästyttää ihan kauheasti, väliilä puristaa keuhkoja, eikä meinaa saada henkeä.

painaakohan vauva palleaa vai miksi hengästyttää?

Vierailija
11/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, jos muillakin sama. Itse olin ekassa raskaudessa ihan hyvissä voimissa vielä lopussakin, niin siksi ihmetyttää.

Kyllä multa tuo hemoglobiini on katsottu, mutta viime kerrasta on vähän reilu kuukausi, oli silloin ihan hyvä, vaikka normaaliarvosta olikin hiukan laskenut. En vaan haluaisi rautaa syödä, ne rautavalmisteet on kamalia, varsinkin kun tuo pahoinvointi jatkuu vielä.

ap

Vierailija
12/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että hengästyttää, vauva vie kasvaessaan tilaa myös keuhkoilta. Aika usein naisten rintakehä kuulemma raskauden jälkeen laajenee jopa ihan pysyvästi, kun kylkiluut työntyvät kauemmas toisistaan, että olisi tilaa hengittää. Toisaalta hengästyttää tietysti myös siksi, kun paino on noussut.

ap

Vierailija
13/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että hengästyttää, vauva vie kasvaessaan tilaa myös keuhkoilta. Aika usein naisten rintakehä kuulemma raskauden jälkeen laajenee jopa ihan pysyvästi, kun kylkiluut työntyvät kauemmas toisistaan, että olisi tilaa hengittää. Toisaalta hengästyttää tietysti myös siksi, kun paino on noussut. ap

myös alhainen hemoglobiini hengästyttää!

Vierailija
14/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hengästyin myös ihan älyttömän helposti. Minä en jaksanu muuta tehdä kuin lötköttää sohvalla ja aika paljon myös nukuin.

Meillä neuvolassa kaikki mitataan joka kerta (pissa, hb,, verenpaine ja paino) ja sain kotiin mukaan verenpainemittarin ja verensokerimittarin. Minulla väsyttää myös, jos verensokerit huitelee miten sattuu.