Laskettelemaan 5-vuotiaan kanssa ekaa kertaa, lauta vai sukset?
Vien viikonloppuna 5-vuotiaan, motorisesti ei niin kovin lahjakkaan lapsen laskettelemaan, ja poika haluaisi itse aloittaa laudalla. En ole koskaan itse laskenut laudalla, voinko vuokrata pojalle laudan, vai pitääkö ottaa sukset jotka itse hallitsen?
Kommentit (8)
ottaa sukset, jotta osaat opettaa. Jos et ole kokeillut lautaa, et osaa antaa ensimmäistäkään neuvoa, ja homma menee täysin suhnuksi.
Poitsu ei ole lainkaan innostunut suksista, hiihtäminen on pakkopullaa. Lelulumilaudalla ja skeittilaudalla taas leikkii ja touhuaa aivan innoissaan..
ap
Onko lautailu sitten oikeasti niin paljon vaikeampaa?
kun oon oppinut lapsena laskettelemaan ja vasta 17-vuotiaana lautailemaan, mutta kyllä molempiin tarvitsee opetusta, ja jos sä et ole itse koskaan lautaillut, niin miten sä opetat?
kun oon oppinut lapsena laskettelemaan ja vasta 17-vuotiaana lautailemaan, mutta kyllä molempiin tarvitsee opetusta, ja jos sä et ole itse koskaan lautaillut, niin miten sä opetat?
sitten otetaan yksityistunti. Tai voinko ottaa yhteisen yksityistunnin sekä lahjakkaalle laskettelijalle 9 v joka ei ole koskaan lautaillut, että täysin noviisille 5-vuotiaalle? Voiko siis noin suurella tasoerolla ottaa yhteistunnin?
Idea olisikin mennä vähän kokeilemaan, ja jos tuntuu hyvältä, sitten otetaan yksityistunti. Tai voinko ottaa yhteisen yksityistunnin sekä lahjakkaalle laskettelijalle 9 v joka ei ole koskaan lautaillut, että täysin noviisille 5-vuotiaalle? Voiko siis noin suurella tasoerolla ottaa yhteistunnin?
laudalla ei edes pääse eteenpäin, jos joku ei osaa neuvoa, miten sillä mennään, ymmärrätkö? Ei voi tietää, tykkääkö lajista, jos ei yhtään pääse eteenpäin.
Lahjakas laskettelija ja 5-vuotias noviisi ovat aivan yhtä avuttomia lumilaudalla. Ei sitä osaa vaikka osaisi lasketella.
hiihtäminen ja laskettelu on kaksi eri asiaa, ja en veisi 5 veetä ollenkaan, jos ei laskettelulla alkaisi opettelemaan.
Paitsi, jos laitat sen suoraan hiihtokouluun.
Sitten laitan molemmille laudat jalkaan ja hommaan yksityisopen :)
ap
ellette halua itkupotkuraivareita alle puoleen tuntiin.