Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannettu vesi kaivossa pysy - mielipide köyhyydestä

Vierailija
08.02.2011 |

Tuntuu siltä, että nykyisin suurin osa köyhistä odottaa tumput suorina pelkästään sitä, että joku antaa heille rahaa.

Ei olla valmiita tekemään tai ponnistelemaan yhtään itse sen eteen, että toimeentulo paranee.

Päivät pitkät istutaan netissä ja valitetaan.

Käyttäkää sekin aika opiskeluun, työnhakuun, itsenne kehittämiseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä haetaan jatkuvasti, työkkäri ei tarjoa töitä eikä kursseja. Käännä vielä veistä haavassa

Vierailija
2/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kaikilla varaa ruokaan, asumiseen, vaatteisiin, nettiin jne, jos ei rahoja dokaa tai esim heitä partsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen alle minimitoimeentulolla. En tiedä mitä asialle voisin tehdä. Toki kun opiskelut on vuosien päästä käyty, on rahatilannekin parempi, mutta siihen mennessä en voi asialle mitään (ellen rupee alkkareita tai pillua myymään)

Ja netti kuuluu vuokraan, kun sillä oli jotain merkitystä.

Vierailija
4/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opeiskelet vaikka siivoojaksi niin et saa töitä, koska paikat annetaan lukutaidottomille mamuille. ei paljoa motivoi opiskeleen

Vierailija
5/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opeiskelet vaikka siivoojaksi niin et saa töitä, koska paikat annetaan lukutaidottomille mamuille. ei paljoa motivoi opiskeleen

En ymmärrä tätä. Olen opiskelija ja teen osa-aikatyötä siivoojana ja kaikki koulutus on alalla plussaa ja siihen kannustetaan. Toki maahanmuuttajiakin on töissä, mutta monessa paikassa myös edellytetään suomen kielen osaamista. Ehkä tilanne pk-seudulla on eri kun muut eivät suostu siivoamaan.

Vierailija
6/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muka ikinä edes hakenut siivojan hommia? Jos olet ollut työtön, varmasti silloinkin kuvittelit olevasi liian hyvä siivoamaan ja lusmuilit vaan, eikö vain? ( Vai vieläkin?)

Vierailija
7/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä opiskelusta, työnhausta ja itsemme kehittämisestä tunnu olevan mitään hyötyä köyhyydestä pääsemiseen

Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
8/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden välissä työttömänä ja työtkin pienipalkkaisia. Olen hakenut kaikennäköisiä hommia oman alan ulkopuolelta mutten ole saanut (esim. myyjäksi olen hakenut), liekö syys siinä etten opiskeluaikoinakaan tehnyt kuin oman alan töitä kun kuvittelin sen olevan hyvä juttu. Olen etsinyt alaa jolle voisin nopeasti kouluttautua, koska pitkäaikaiseen koulutukseen ei ole varaa kun mieskin on pienipalkkainen.

Vierailija
9/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitteillekään voi jättää. Mutta ehkä enemmän vastikkeellista, kannustavaa rahaa.

Vierailija
10/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 9.90 kuussa, ja sillä hoitaa hyvin monet asiat eikä tule puhelinkuluja. Sori vaan. T. Köyhä, ilman ruokaa ja hometalossa. Ai niin eiku.. Eihän sitä köyhä ole jos on oma asunto.

Vierailija
11/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähääkään viitseliäisyyttä ja yritteliäisyyttä, voi työllistää usein itse itsensä. Siivouksestakin jotkut osaavat tänä päivänä tehdä suoranaista taidetta, ja ainakin minä olen valmis maksamaan "kodinhengettären" vierailuista.

Vierailija
12/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle jää käteen kuussa 1000. Äh, en mä jaksa taas aloittaa edes, miksi vastasinkaan....

Vierailija
13/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hakea töitä!

Älä odota että niitä tarjotaan.

Vierailija
14/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos älynlahjat ei riitä kuin pienipalkkaiseen hommmaan, kuten siivooja, keittiöapulainen, osa-aikainen myyjä?

Ei siinä työnteko auta köyhyyteen. Sossustakin voi saada paremmin rahaa kuin työssäkäymällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi