MAALIS-05 kesäkuuhun!!!
Aurinko, aurinko lettuja paistaa, hauska ois auringon lettuja maistaa. Kiipeän puuhun, pistelen suuhun, loput voin heittää ukolle kuuhun. Sitten käyn minä nukkumaan, pikkuinen vatsani pullollaan.
JA EIKUN KURJUUTTELEMAAN!!!
Kommentit (48)
Me lähdettiin aamusta rannalle, kun tänään piti olla hellepäivä. Aurinko meni ihan tyystin pilveen ja alkoi jopa hieman tihkuttamaan vettä. Höh, niin kuin mie haaveilin koko päivän loikoilusta veden äärellä..nyt sitten ollaan kotona neljän seinän sisällä.
Eilen ja toissapäivä oltiin pappalassa ja siellä oltiin kaiken aikaan ulkona sekä mökin rannassa. Vesi on vaan miulle aivan liian kylmää..Tytöt kyllä tarkenee polskutella.
Viikonloppuna lapset menee yökylään mummolle. Me mennään helsinkiin isäni puolen serkkutapaamiseen, äitini puolen serkut tavataan yhteisellä Ihantalan reissulla myöhemmin kesällä. Mennään tutustumaan sukujuuriimme rajan toiselle puolelle. Niin harvoin nähdään, kun rippijuhlat, lakkiaiset, häät on jo vietetty. Ihan kiva juttu.
Elo on tällä erään aika mukavan leppoisaa, kop kop. Muuten nyt keskiviikkona oli ensimmäinen miun ns. terve päivä. Ei ollut pahaolo, eikä selkäänkään koskenut. Nyt kun saisi taas tuon liikuntapuolen käyntiin. Ärsyttää nämä stopit, kun sitten on taas niin hankalaa aloittaa alusta, mukamas.
Aloitetaan tekemään inventaariota tyttöjen lipastojen laatikoihin. Mie niin inhoon niitä, kun ne on täynnä sekalaista rojua. Meillä on yksi sellainen sekalaatikko, sinne pitää saaha tilaa. Ajattelinkin viedä nuo laatikostot mökille, ja tuoda tytöille miun vanhan perintökampauspöydän tilalle. Ehkä sitten myös alan metsästää pientä kirjoituspöytää, jos sitten piirrustukset yms tehtäisiin siinä eikä olohuoneen pöydällä. Sellasta siis.
Tuulia
Kyllä nää 3v:t on sit ihania......kai ;-)
Meiän neiti on vaiheessa minä itte ja osaa kaiken. Hyvä tietty että tekee, MUTTA olen tänä aamuna herännyt 5.30 ihme kolinaan wc:stä. Neiti oli mennyt isolle hädälle potalle ja päättänyt osaavansa itse pyyhkiä. Tulipahan vessa ja lapsi pestyä heti aamutuimaan. Autossa osaa kesken matkan avata IHAN ITSE turvavyön(oiskohan jotain lapsilukkoa olemassa). Iltasuihkussa voi myös käydä yksin kun osaa IHAN ITSE! jne,jne
Vielä olis kolme viikkoa töitä ennen kesälomaa. Eikös Tel(anteeksi jos muistan väärin) aiemmin ehdotelllut tapaamista heinäkuun lopulle?? Mulle sopisi silloin myös. Jos siis passaa tulla enää mukaan joukkoon mukavaan ihan livenä :p
kummallista olla yksin kotona. On liian hiljaista .. Aherrettu on, sillä eilen maalasin jo tv-huoneen seinät ja tänään olen järjestellyt tavaroita takaisin paikoilleen. Ihan kaikkea ei saa vielä kuntoon, sillä odottelen vielä uusia huonekaluja. Joiden pitäisi siis olla lähipäivinä valmiit !
Torstaina oli töistä iltamenoa ja eilinen olo oli sen mukainen. Alunperin ajattelin, että olisin järjestänyt tälle päivälle jotain illanviettoa, mutta nyt ei (onneksi) huvita. Onpahan kerrankin aikaa laittaa kotia kuntoon. Lisäksi päätin pestä ikkunat ihan itse - aikasempina vuosina kun olen teettänyt sen ammattilaisilla.
Kaisaa on ikävä. Loman jälkeiset päivät ovat menneet joko töissä tai sitten väsymyksen aiheuttamassa horroksessa. Isänsä kanssa ovat onneksi puuhanneet kaikkea kivaa ja Kaisa oli tosi iloinen kuulleessaan pääsevänsä mökille viikonlopuksi. Ja eiköhän tämän viikonlopun jälkeen taas jaksa perhe-elämääkin sataprosenttisesti!
Yhdyn Terhin ärsytykseen "naapurin lapsenkasvatustavoista". Jokainen toki saa hoitaa asiansa omien periaatteidensa mukaan, mutta on hankalaa perustella omalleen, miksi meillä ei saa ja muualla saa. Ei auta muu kuin uskoa omaan menetelmäänsä, jospa lapsi näin oppisi sietämään pettymyksiä naapurin lasta paremmin ?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
kua ja Kaisa
Kiitos kaikille imetysasiaan kommentoijille. Oli mukava saada tuollaisia kommentteja...olen nimittäin saanut sellaisiakin että no miks et imetä vielä muutamaa kuukautta kun olet näin kauan imettänyt jo. No, omat on syyni, eipä rikkisyödyillä tisseillä paljon huvita imettää. Toki vielä muutamat hömpsyt päivässä =)
2 päivää oon nyt repinyt tukkaa päästä maalisneidin kanssa. Voi luoja mikä raivotar ja oma tahto meillä onkaan asunut. Sit menee illalla niin ylikierroksilla ettei tosikaan...kun ei suostu nukkumaan päivällä. Tänään lähdettiin hirveän raivon kanssa pois sellaisesta kotieläinmetsästä. Likka oli siel trampoliinissa ja miun piti väen väkisin hänet sieltä "repiä" autoon. Ihmiset hiukan katsoi juu.
Mutta nyt tässä nautin kylmää juomaa ja kohta lähden miehen siskon kans piipahtamaan paikallisessa. Kunhan mennään läpättämään ja parit oluset juomaan!
Muistan kun joskus juttelit, et tilasit taimia ym. jostain nettikaupasta. Mikäs olis sen osoite ja toimittavatko kauemmaskin?
Kalamami
Kylläpäs tämä kotiäitiys maittaa. Ei todellakaan samaa kiirettä työelämään kuin maalispojun kohdalla!
Justus täytti eilen puoli vuotta. Aika rientää siis kiitettävää tahtia. Juhlan kunniaksi alkoi kieriskellä, kun aijemmin on vain pari satunnaista kertaa kääntynyt mahalleen, ja selälleenkin vähän työlään näköisesti. Nyt sitten mennään mahanympäri kellotauluna ja kieriskellään välillä kohti isoveljen leikkejä.. Kohta se alkaa..
Elämä poikien kans kotona on kyllä sujunut ihmeen kivuttomasti. Pääsen kyllä vähällä Leon kanssa, on niin rauhallinen ja "uhmaton". Ehkäpä tämä kostautuu viimeistään murrosiässä. Justus tietysti vaatii kokoajan enemmän ja kohta sitä pitää vahtia yhtenään. Siksipä luulen että Leon elokuun lopussa alkava osa-aikasuus päiväkodissa, voi tulla hyvään vaiheeseen. Mutta minulle itselleni on ollut jotenkin hienoa ja tärkeää että olen näin voimissani poikien kanssa miehen ollessa töissä aamusta iltaan. Ja vielä nauttinut tästä. Pidän itseäni vähän laiskana ja itsekkäänä äitinä (jäänyt päähän Leon vauva-ajasta, jolloin suuri elämänmuutos kai vähän ahdisti/pelotti) ja nyt olen voinut antaa itselleni lisäpisteitä.. Kuulostanee vähän raukkamaiselta ja (jälleen) itsekkäältä, mutta tämä toisen lapsen myötä tullut rentous ja kotiäitiyden myötä tullut itsevarmuus ovat saaneet minut nauttimaan äitiydestä ja lapsista vielä vähän enemmän (tai ainakin uusin tavoin)!
No tässä kotiäidin hehkutuksen lomassa liene paikallaan muistuttaa näistä vauvaperheen arkisista "ongelmista". Onko jollain kokemusta öisin tissistä roikkuvista katkonaisista nukkujista. Olen alkanut nyt nukuttaa ilman tissiä omaan sänkyyn (vielä itkun kans), mutta silti vaatii tissiä jo viimeistään 2h unen jälkeen. Kovasti yritän tassutella uneen, mutta suu vaan hamuaa imettävää, eikä tutti kelpaa. Tähän asti olen sitten aina viereeni ottanut koska niin saan itsekin heti unta jatkettua. Nyt kuitenkin tulossa raja vastaan, kun koko yön 1-2h välein herää ja nukahtaa vain tissiin. Ja nälkäähän se ei ole. Kiinteillä täysin muuten, maito enää janojuomana.
Taitaa olla unikoulun eli huutoöiden aika. Saa kertoa kokemuksia, jos löytyy..
Voikaa hyvin, toivottavasti helteet tulee takas!
mie ja pojat
Täällä sataa, höh. Minä kun niin toivoin auringonpaistetta, että oltaisiin saatu Jennan kanssa olla ulkona. Sisäpäivä tuntuu menevän kovin hitaasti.
Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Jenna on nyt käynyt toukokuun alusta saakka hoidossa 10 pv kuussa. Aika paljolta tuokin määrä tuntuu. Käytännössähän se tarkoittaa joka toinen viikko jopa kolmea hoitopäivää. No, toisaalta tyttö menee hoitoon mielellään ja niinä päivinä minä saan sitten kotona isompia hommia tehtyä. Kotipäivät me sitten ollaankin vain leikitty yhdessä ja kulutettu aikaa. Sitten kun vauva syntyy, niin arkihan menee uusiksi kokonaan.
Mulla on perjantaina aika äitipolille, silloin päätetään synnytystapa. Viime viikolla neuvolassa oli th kyllä sitä mieltä, että sektioon menee. Katsotaan nyt sitten. Vauva on ilmeisesti aika iso ja perätilassa, joten on todennäköistä, että leikkaavat. Minä vaan kovasti olisin toivonut sitä alatiesynnytystä.
Ajatella, että juhannukseenkin on aikaa vain vajaa pari viikkoa. Olosuhteiden pakosta me vietetään juhannus ihan vain kotosalla. Tähän saakka ollaan aina oltu mun vanhempien mökillä, mutta nyt ei uskalla lähteä, jos vauva päättäisikin syntyä sponttaanisti. Ajomatkaa kun synnytyssairaalaan tulisi tuskastuttavan paljon.
t. Marju, Jenna ja masuasukki 35+4
Viikonloppu takana. Vielä pitäisi jaksaa kolme viikkoa ennen kesälomaa. Huoh. Ei millään jaksaisi. Työt kypsyttävät taas ihan tosissaan... No, jospa lomien jälkeen taas aktivoituisi työnhakurintamalla ja saisi uuden työpaikan... Nautitaan nyt kuitenkin lomasta ensin.
Kalamami kyseli taimista: Tilasin Viherpeukaloista (www.viherpeukalot.fi). Toimittavat ihan joka puolelle Suomea, saa joko postipakettina tai muistaakseni myös Matkahuollon pakettina (minulle tuli postipakettina kotiovelle asti). Ihan kätevää, mutta ei kyllä maailman halvinta, ts. taimikaupasta ostamalla saisi jonkin verran halvemmalla, mutta eipä se tilattunakaan ihan järjettömän hintaista ollut. Ja valikoimat ovat laajat + saa rauhassa kotona miettiä, mitä ottaisi...
Pääsiäisäiti kyseli tissitakiaisista. Meillä Saana oli juuri tuollainen yösyöjä. Päivällä ei maito kelvannut, kun oli muuta kiinnostavampaa, ja sitten söi kaiket yöt. Roikkui koko ajan tissillä, kun siirsi sänkyyn, heräsi ja taas tissille... Ihan siis omaa tyhmyyttäni opetin siihen, että nukahti tissille sänkyyn (kun minua väsytti niin pirusti...), eikä osannut olla ilman. Minä sitten hermostuin siinä 9,5 kk iässä (tuo ärsyttävin yötisseily alkoi myöhemmin kuin teillä, en olisi noin pitkään kyllä kestänyt...). Tein niin, että menin Saanan kanssa työhuoneeseen nukkumaan (itselle patja pinnasängyn viereen) ja pidin sitten kättä neidin pepulla + taputtelin ja silittelin rauhoittavasti. En siis jättänyt yksin, mutta en antanut myöskään tissiä. Ekana iltana huusi 45 minuuttia (minä taputtelin + hyssyttelin koko ajan), sitten yöllä kerran 20 minuuttia. Toisena iltana huusi 20 minuuttia, nukkui yön läpi. Kolmantena iltana nukahti ilman huutoa... Eli oli paljon helpompi urakka kuin kuvittelinkaan... Ja koin tuon tavan siitä hyvänä, että siinä en jättänyt vauvaa yksin, vaan hänellä oli (ainakin periaatteessa...) koko ajan turvallinen olo.
Uhmista pukkaa täälläkin. Hermot kiristyivät taas tänä iltana, kun neiti tuittupää pisti parastaan... Ja isoveljensä tietää myös, mistä naruista vetää... Sain sentään hillittyä itseni, enkä hermostunut (tai siis laskin kymmeneen muutamaan kertaan...), mutta kyllä nuo siis osaavat tehdä vanhemmilleen kiusaa... Huoh. ehkä se siitä - viimeistään, kun muuttavat pois kotoa ;-)
jahas. Täydelliset naiset alkoi, täytyypä keskittyä siihen...
Terhi & nukkuva Saana ja kukkuva Nuutti
Tulin taas pistäytymään, tai onhan edellisestä visiitistä jo taas aikaa..
Nyt on aikaa naputtaa kun olen kotona sairaslomalla, 4 päivää olin pienessä kuumeessa ja armottomassa yskässä. Eilen sain kuurin poskiontelontulehdukseen ja nyt parantelen sitä kotioloissa. Ylitin eilen ihteni huuhtelemalla nenäontelot nenäkannulla. Oon kammoksunut sitä aina ihan järjettömästi, mutta nyt lääkärin läksytyksen jälkeen suorastaan pakotin itteni siihen. Ei ollut onneks niin kamalaa kuin luulin ja olokin helpotti :)
Näpsä on ollut viime aikoina (kop kop) terveenä kun ei olla lähetty laskemaan astmalääkitystä. Uhmasta on ollut puhetta. Täällä se ilmenee pääsääntösesti ruokapöydässä ja nukkumaanmenoissa. Nyt meillä harjotellaan yökuivaksi ja nukkumaan yöt heräilemättä muuta kuin pisulle. Mites muilla, muistaakseni aika moni maalislapsonen on jo yökuivakin???
Oma raskauskin voi ihan mukavasti, kai. Tunsin liikkeet jo rv12-14, kunnes siiten pari viikkoa on olut ihan hiljasta. Töissä saan onneks taristettua sydänäänet jos arveluttaa ja siellähän se pikku sydän on kivasti jumpsuttanut. Ja eilen lääkärissäkin mainihin liikkeiden häviämisestä niin lääkäri hommas välittömästi huoneeseen dopplerin ja kyllähän se sydän sielä hyvin kuului pumppailevan :) Eilen illalla ja tänään olen taas ehkä tuntenut jotakin pientä liikettä. Pahoinvointi on helpottanut vähän, iltapäivisin on tunti ruokailusta edelleen sellanen tunti-pari järkyttävää yökötystä. Näpsästähän oksensin rv30 asti eli ehkä tää menee vähän vähemmällä.
Juhannuksena alkavaa lomaa ootan kuin kuuta nousevaa, lähetään miehen kans Kreetalle häämatkalla viikoksi KAHESTAAN! Tähän asti pisin ero Näpsästä mulla on ollut 4 yötä joten jännittää vähän. Näpsä pääsee maalle mummolaan, joten siellä hänellä on onneksi puuhaa niin ettei varmaan meitä ennätä kaipailemaan kuin iltaisin ja öisin korkeintaan.
Mutta nyt menen pötkölleen kun tyllerökin on päiväunilla.
Terkuin Miuqu rv 16+5 ja Nti Näpsä
On kyllä kesäloma tehnyt tehtävänsä, meillä rytmit on mennyt ihan uusiksi. Kummatkaan tytöt eivät nuku enään päiväunia. Yöunet on klo 22-8. Sillä Moonakin jaksaa koko päivän.
Sekä Moona on hyvällä alulla vaipattomuuteen. Nyt hieman on alkanut tajuamaan milloin on hätä- pissat ja kakatkin ollaan saatu pottaan. Enempi vielä on pisut lirahtaneet lattialle, mutta sitkeästi vaan ollaan ilman vaippaa. Tämä lähti ihan Moonasta itestään. Vaippaa ei halua, niin eipä ole vaihtoehtoja kun olla ilman ;).
Säät on olleet nyt kurjat. Ollaan sisällä olo aika laitettu kaappien inventaarioon, sekä leivottu. Nyt alkaa olla loppusuoralla. Paranisi nuo ilmat niin olisi kivaa taas lähteä maalle. Siellä onkin projektia konsanaan odottamassa.
Viikot menee kyllä vauhdilla. Ensi viikolla jo juhannus. Me vietetään se maalla, kuinkas muutenkaan. Grillaten ja herkkuja syöden =) kesäkiloja pitää kyllä vahdata. Tänä vuonna niitä ei sitten tule!!
Miuqun kuulumisia oli kiva lukea, sekä pääsiäisäidin kotiäidin onnea!
Mie meen huomenna taas työhaastatteluun. Turhia haaveita en ole elätellyt..kunhan nyt menen kun pyydettiin.
Ollaan lähdössä kaupungille. Joten palaamisiin taas toisella kertaan.
Tuulia
Minne ne lämpimät kesäsäät hävisivät???Nyt on taas niiiiiin kylmä, että saa pakata ihan tosissaan vaatetta päälle ulos lähtiissä.Ja vettä! Sitä onkin nyt kaks päivää tullut melkein taukoomatta taivaalta. Alkoi niin mun harjoittelupaikassa kuin Juusokin täällä kotona käydä ylikierroksilla kun ei ulos päässyt. Tänään onneksi päästiin.
Mulla on nyt näyttöviikko menossa.Suht normaaliin tapaan työskentelen, vaikka kyllä se välillä takaraivoon hiipii ajatus, etä ns. tarkkailun alla, vaikkei mitään vahtaamista olekaan näytön vastaanottajalta.Ens viikolla on sit arviointikeskustelut ja torstaina istutaan takas koulun penkille ja alkaa uus jakso "hoito ja huolenpito. Ja loma häämöttää 9.7 alkaen...
Muutenpa meille ei kuulu mitään uutta,seesteinen vaihe uhmasta on menossa, kunhan vaan malttaa itsekin mielensä ja hermonsa. Hyvä niin.
Mutta nyt lähden ennen saunaa salille, Juuso on mummulassa kun mummu oli pyytänyt et josko voisi tulla.
Suohomppeli81 Juuso
Jouduin vaihtamaan käyttäjätunnuksen ja katson nyt onko uusi oikein.
Heh. Tällasta. No, lehtovi täällä uudella käyttiksellä kirjoittelee. Heipat pitkästä aikaa!
Täällä me lomalaiset yritämme kuluttaa aikaa. Helmi jäi siis kans kesälomalle, kun mulla alkoi loma kesäkuun alussa. Mies on töissä kesäkuun loppuun asti ja heinäkuun lomailee. Säät ei vaan ole todellakaan viime päivinä suosineet, joten aikamoista kekseliäisyyttä saa käyttää, että tyttö viihtyisi. On nimittäin joka päivä lähdössä tarhaan. Vanhasta muistista. Sitten joudun tuottamaan pettymyksen ja sanoa, ettei mennäkään tarhaan. Kai hänellä on kavereita ikävä. Joutuu toinen täällä kotona äitin kanssa möllöttää... :(
Tilannetta ei auta yhtään sekään, että muut talon lapset ovat vielä tarhassa, koskapa vanhemmat on töissä. Toinen lapsellinen opettaja tästä taloyhtiöstä kyllä löytyy, mutta heillä on niin eri rytmit kuin meillä, että tulevat pihalle aina vasta silloin, kun me jo poistumme sisälle syömään ja päiväunille. Mua tää tilanne kyrsii siksikin, että itsekin kaipaisin aikuiskontaktia. Ja toki olisi mukava, että Helmille olisi leikkiseuraa.
Helmi on nyt ollut yöt ilman vaippaa kuukauden päivät. Ihan itse ilmoitti haluavansa nukkua vaipatta ja sovittiin sitten, että kokeillaan. Hyvin on mennyt. Kaksi vahinkoa sattunut, viimeisin viime yönä. Mutta onneksi on olemassa muovitettu frotee, niin ei ole koko sänky märkänä. Pitäs varmaan varmuuden vuoksi ostaa sitä lisää, kun nyt on vain yksi kappale. Vaikka se nyt kerkiää kyllä hyvin kuivua illaksi, jos aamulla pesee. Mutta iha senkin vuoksi voisi ostaa lisää, että pesussa muovi taitaa haurastua ja sittenhän se päästää nesteet läpi.
Ostin tänään Helmille potkulaudan. Että olisi jotain kivaa tekemistä ulkona. Pyöräily kun ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa. Mutta valitettavasti ei päästy testaamaan lautaa ulkona, kun sää on mitä on. Sisällä hän on lautaillut varovasti. Hyvin näyttää kulkevan. Tuo lauta on semmonen kolmipyöräinen, jossa on 20 kg painoraja. Eli harjoittelulauta vasta. isompana sitten saa kaksipyöräise, jos on tarvetta.
Meillä (minä ja Helmi) olisi juhannuksen jälkeen edessä 400 km:n bussimatka mummolaan. Junalla mentiin talvella toiseen mummolaan, mutta nyt mietityttää, millanenn tästä bussimatkasta mahtaa tulla. Junassa kun on mahdollisuus liikkua ja leikkiä leikkipaikassa. Mitähän taikatemppuja pitää tehdä, ettei matkasta tule katastrofi? Toivottavasti tyttö ainakin vetää jonkinlaiset päikkärit, kun lähtö on just silleen hankalaan aikaan, ettei voida ennen matkaa nukkua kotona päikkäreitä. Joten siinähän menisi mukavasti matkaa hetken aikaa. No, kai mun pitää ottaa kirjoja ja syötävää mukaan ja toivoa, että kanssamatkustajat ovat pitkäpinnaisia jaksavat jutella 3v:n kanssa.
Jaa mutta, nyt pitääkin lähteä laittamaan tyttöä yöpuulle. Joten eipä muutakuin heippa vaan! Älkää hämääntykö uudeta nikistä.
lehtovi ja Helmi
:D :D :D :) :D
Juu, ei säät suosi, ei... Mutta eiköhän nää taas tästä. Toisaalta hyvä, että on nyt kylmä - jos vaikka juhannuksena ois sitten lämmin ;-)
Meille ei kuulu ihmeempää. Lomaa odotellessa jne. Töitä pukkaa aika lailla, mutta koetetaan kestää. Meillä on töissä edessä vielä muuttokin (muutamme evakkotiloista takaisin varsinaisiin tiloihimme - toimitilat olivat siis remontissa), joten kaiken muun kiireen lisäksi pitäisi pakata tavarat muuttolaatikoihin. Tänään aloittelin, huomenna yritän päästä mahdollisimman pitkälle, kun ensi ja seuraavalla viikolla ei oikein ehdi (niin paljon töitä). No, ihan kiva päästä vastarempattuihin toimitiloihin sitten loman jälkeen. Vähän jännittää, kun muutamme 1- ja 2-hengen huoneista avokonttoriin... Voi olla vähän opeteltavaa.
Lehtoville (kai sua saa edelleen sanoa Lehtoviksi? Vai pitääkö ruveta kutsuun uudella nikillä?) piti sanomani, että meilläkin tuo yövaipattomuus on sujunut kohtuuhyvin, on ollut nyt melkein kaksi kuukautta. Totesin, että parempi ostaa kyllä vähän lisää muovitettua froteeta, kun jonkun kerran jouduin hätärinä laittamaan muovipusseja sijauspatjan alle, kun frotee ei ollutkaan kuivunut... Eli suosittelen toisen muovifroteen ostamista ;-)
Meillä muksut ovat olleet maanantaina ja tänään päivähoidon retkillä. Kivaa on ollut, vaikka säät eivät ole suosineetkaan. Vähän hassua, että molemmat retket on laitettu samalle viikolle, mutta kiva, että retkeilevät.
Pitäisi ottaa yhteyttä molempien lasten uusiin hoitopaikkoihin ja sopia elokuun alkuun tutustumiskäynnit ja hoidon aloitus jne. Täytyy katsoa, jos huomenna muistaisi... Saas nähdä, mikä show hoidon aloituksesta saadaan, kun ekaa kertaa lapset ovat sitten eri paikoissa (sama päiväkoti, mutta ryhmät ovat eri rakennuksissa) hoidossa...
No joo. Ei mulla mitään asiaa ollut, eli lopettelen...
Mukavaa viikon jatkoa!
Terhi ynnä muksut
Oli kiva kuulla Lehtovistakin =)
Junamatkasta sen verran että tein 6 tunnin junamatkan neidin ollessa 2v. Silloin oli hirveä lumimyrsky, vaihtoja 2 ja kaikki junat myöhässä. Ihan ok matka kuitenkin meni. Leikkivaunu on kiva paikka ja ravintolavaunussakin saa aikaa mukavasti menemään.
Mie, maalisneiti, mummo ja sukulaistyttö lähdetään kans reissuun, enste bussilla Hkiin (n 300km) ja sit Siljalle muumeja katsomaan. Hiukan mietityttää tuo bussimatka kun siinä kuitenkin pitäis olla paikallaan.
Ja hiphei! Meidän neiti Vihdoinkin hoksas tän kuivaksiopettelu jutun. La hiippaili tääl nakuna suihkun jälkeen ja sanoi että pissittää. Ensin itki kun laitettiin potalle mutta yhden pissit kun teki niin sen jälkeen ei olla vaippaa tarvittu. Yöllä tietysti vielä mutta ulkoilut ja kauppamatkat menee mukavasti ilman. 2 vahinkoa on sattunut kun ei ole kerinnyt potalle/pytylle. Ja ajatelkaan, vielä viikko sit oltiin täysin vaipoissa. Likka oli ilman vaippaa mutta ei tehnyt mitään pottaan.
Nyt vaan tuo ummetus taas paheni kun likka ei suostu tekemään sitä kakkaa. Tänään kysyin tekeekö vaippaan niin EI. Vaippaa ei halua. En tiiä mitä tekis, 3 pvää on ollu kakkaamatta vaikka ollaan annettu lääkettä.
Semmosta tänne, heippa kaikille!
Luin liian nopeasti Lehtovin viestin! Niin siis bussimatka teilläkin tiedossa =)
Mie aattelin et kirjoja, piirrustusjutut ja evästä mukaan, eiköhän niil johonkin asti päästä =)
Pitänee pitkästä aikaa minunkin kirjoitella, jos vaan osaa näitä uusia sivuja käyttää. Ovat niin oudot vanhoihin verrattuna.
Kevät eli se 7 viikon työpätkä meni tosi nopeasti ja mukavasti. Oli helppoa olla töissä, kun tämä minun luokka on ollut mulla 1. luokalta alkaen, vaikka olen kahdesti olllut äitiyslomalla. Olen siis aina palannut heille ja nyt saan jatkaa vielä 5. ja 6. luokan heidän kanssaan. Olen muuten eka ope meidän koulussa, joka vie porukan läpi alakoulun! Jouduin siis "taistelemaan" asian puolesta. Ihanaa oli jäädä lomalle, kun tuttu porukka odottaa.
Mies viihtyi tosi hienosti lasten kanssa kotona, nautti ajasta ihan mielettömästi. Käy viisi viikkoa töissä ja jää sitten neljän viikon kesälomalle. Muumimaailman kahden yön reissu ja viikon loma Katinkultaan on varattu. Katsotaan, mitä muuta puuhataan. Löhöillään ainakin:) Tulevana viikonloppuna on yhden yön hotellireissu, kun meidän kummitytöllä on rippijuhlat. Viime kesänä hänen isosisko pääsi ripille ja se piiiitkä kirkko ärsyttää.... Se kestää ainakin 2,5 tuntia ja meidän on kummeina oltava paikalla puoli tuntia ennen tilaisuuden alkua. Viime vuonna ei ollut paineita, kun tiedettiin, että tarvittaessa voidaan poistua, mutta ei tarvinnut. Aleksanteri seurasi koko tlaisuuden ja Katariina sai rintamaitoa välillä. Nyt ollaan siunaavia kummeja, joten pitäis olla paikalla kokoajan, ettei missata sitä siunaushetkeä. On kyllä aika lopussa muistaakseni. Ajattelin kysyä papilta noinaikaa, jotta voidaan vaikka käyttää lapsia ulkona jaloittelemassa. Katariina ei välttämättä jaksa kirkon penkissä tuommoista aikaa;) Ja ruoka-aikakin sattuu sopivasti meidän aina nälkäisille lapsille. Siihenkin on varauduttava. Miksi rippikirkon yhteyteen on pantava ihan tavallinen ehtoolliskirkko???? Ihan tyhmää, jopa aikuiselle.
Lapset tykkäävät kesästä ja keskinäisestä touhusta. Leikkivät koko ajan keskenään jotain touhua. Eivät riitele, kinastele tms. Aleksanterikin ymmärtää tosi hienosti pienemmän tyylin leikkiä ja juttelee koko ajan Katariinalle jotain. Kyselee ja on ymmärtävinään neidin vastaukset. Paljonhan neiti jo puhuulin. Äkkiseltään sanoisin, että ainakin 50 sanaa. Ulkona ajelevat kaikein mieluiten sellaisilla potkuautoilla tai miten sitten lienevätkin virallisesti. Ja Katariinan kummin pihalle tahtovat jatkuvasti trampoliinille hyppimään. "Ampo, ampo", kuten meidän neiti huutaa.
Pitäisiköhän tänäänkin hieman silitellä pyykkiä ja iltaruokaakin miettiä. On vain sellainen päivä, että laiskotuttaa. Mutta ei auta, on käytävä pikkuhommiin. Mukavat loppuviikot!
t: Tuula ja nukkuvat lapset
Pojat ovat sängyissään - joskaan eivät nuku vielä, jos koskaan... ;)) Meilläkin on Tuulian perheen tavoin kesällä jäänyt tai jätetty päikkärit väliin. Isommalla pojalla on uimakoulua aamuisin ja iltapäivällä pari kertaa viikossa jalistreenit ja koska mies on vuorotöissä ja kuljemme pyörällä joka paikassa, niin ei sitten kukaan nuku. Mie raahaan mukanani toista mukeloa ja homma on hoitunut ainakin näihin päiviin saakka.
Mutta jospa tänään nukkuisivat. Olen itse ihan puhki, kun Topi on pissinyt monena yönä sänkyynsä (onneksi meilläkin muovifrotee; kiitti lehtovi muuten huomautuksesta, että muovi saattaa hapristua, tarttee seurailla..) ja kun siivoan lakanat ja vaihdan jätkän kuivaksi niin oma uni katoaa johonkin. Tai sitten en ole malttanut mennä ajoissa nukkumaan, kun olen lukenut tai odotetellut miestä töistä.
Tein sentäs poikien kanssa sen lomareissun. En Terhi hoksannut enää lukea viestejä ja vastailla - tosin en varmaan olisikaan siinä vaiheessa matkaa tällä kertaa voinut pysähtyä, sillä Jkl oli pidemmän tauon paikka ja pojat nukahtivatkin sen jälkeen. Mutta olemme kesäkuun lopussa reissun päällä taas, kun suuntaamme hääjuhliin. Jos saamme hotellin Tampereelta, olemme siellä yötä ja käväsemme Särkänniemessä. Mulla pitäisi olla sun sähköpostiosoite tallessa, joten saatan tässä joku päivä kirjoitella.
Ajelin siis halki Suomen lasten kanssa, matkaa tuli paluureissulla 610 kilsaa.. Että mekö muka asuisimme korvessa?!? ;)) Matkat meni kivasti, toki välillä melkoista vouhotusta takapenkillä.
Tällä kertaa vouhottavat huoneessaan.. Menen silittelemään unten maille.
Pippandii
Kesäkuun tullen ollaan oltu tien päällä, mummolassa ja muissa sukulaisissa. Matkat on menneet kivasti, Maalistyttökin, jonka kanssa vauvana matkat olivat painajaista, on viihtynyt nyt vanhempana paremmin autossa. Ajanvietteenä on ollut kirjoja, paperia ja värikynät ja eläimiä sekä pientä naposteltavaa. Pikkumies on aina viihtynyt hyvin, nukkunut tai lallatellut ja katsellut maisemia. Viime kirjoitukseni jälkeen hänkin on saanut ensimmäisen hampaansa ja oppinut ryömimään. Nyt kesällä onkin hyvä rullata matot hetkeksi pois tieltä.
Pääsiäisäitikös se suunnitteli unikoulua? Maalistytölle pidettiin tassuttelua muutama viikko, ei vaikutusta, tavallista unikoulua, ei vaikutusta, sitten lopuksi joskus vuoden iässä naapuri, jolla oli myös huono nukkuja vinkkasi huudatuksesta, jossa kuunneltiin itkun sävyä. Sitten, kun itkun sävy muuttui vaativaksi ja hätäiseksi, mentiin rauhoittelemaan. Ei niinkään katseltu kelloa. En tiedä auttoiko aika vai mikä, mutta siinä vuoden ikäisenä tyttö rupesi nukkumaan järjellisiä= yhden-kahden heräämisen öitä. Mutta muutama sumuinen ja väsynyt kuukausi siinä vierähti monen heräämisen merkeissä. Pidin reilun kuukauden verran päiväkirjaa tytön heräämisistä, mutta lopetin sen, koska päättelin, että huomaan kyllä, jos yöt oleellisesti parantuvat. Joillakin lapsillahan heräämiset johtuvat allergiasta tai jostain lääketieteellisestä syystä. Maalistytön huonojen öitten syy ei ikinä selvinnyt. Onneksi ne loppuivat kuitenkin. Toivottavasti teilläkin yöt parantuvat pian.
Täällä onkin maalistytön järjestämä kahvi-ja keksitarjoilu. Pitääpä mennä herkuttelemaan:-D
Huhhuh, kylläpä on taas ollut päivä! Vauhtia riittänyt, vaikka olinkin tänään opintovapaalla, mutta jotenkin koko päivän oli kiire. Piti käydä kaupassa ja vähän jumpata ja opiskella ja hakea lapset ja tehdä puutarhahommia jne. Nyt olenkin sitten ihan poikki, eli kohta nukkumaan...
Pakko kertoa, mitä tänään tapahtui kaupassa. Oltiin ostamassa kaikenlaista pientä - lapsille mm. uudet kastelukannut. Siellä oli sitten pikkutyttö, joka pyyteli isältään keijukaispukua. Isä kielsi, ja tyttö jatkoi mankumista. Siihen meidän Saana kirkkaalla, kovalla äänellä: "eiks niin, äiti, että tollasella vinkumisella ei saa mitään keijupukuja?" Minä siinä vähän punastelin, kun ko. isäkin varmaan kuuli, mitä kommentoitiin... Mutta sanoin, että juu, näin on. No, sitten mentiin kassalle. Ja eikös tyttö tullut sinne keijupukunsa kanssa... Meni taas meikäläisen aiemmat kasvatuspuheet ihan pipariksi, kun linja "mankumalla ei mitään saa" ei sitten muilla pätenytkään... No, selitin sitten vielä matkalla autolle, että vaikka jossain muussa perheessä mankuminen auttaisikin, niin meillä ei...
tehtiin tosiaan taas vähän puutarhatöitä, nyt alkaakin piha olla jo melko valmis. Vähän pitää ostaa perennamaahan vielä tilkekukkia, kun osa pääsi paleltumaan, vaikka olikin harsolla peitettynä. Siinä sitten minun puuhaillessani muksut leikkivät hiekkalaatikossa. Keksivät sitten, että on kiva juttu, jos heittelee ilmaan (=päälleen) hiekkaa... Kuulemma satoi timantteja... Arvatkaa, riemastuinko... Molemmat muksut sitten vaan suihkuun ja tukkapesulle. Nuutin kanssa meni hienosti, mutta Saana nosti ihan järkyttävän metelin! Huusi kuin palosireeni, eikä meinannut rauhoittua millään. No, pesin sitten tukan käytännössä väkisin... toivon vaan, että oppii, ettei kannata heitellä hiekkaa päälleen tai joutuu tukkapesulle ;-)
Hitsi, lapset eivät vieläkään nuku... Saana ilmoitti menevänsä pissalle. Onneksi minun ei aamulla tarvitse viedä lapsia, joten isäntä saa repiä väsyneet mukulat sängyistä aamulla...
Nyt lopetan ja painun pehkuihin. Hyvää yötä!
Terhi & sängyissään kukkuvat lapset