MAALIS-05 kesäkuuhun!!!
Aurinko, aurinko lettuja paistaa, hauska ois auringon lettuja maistaa. Kiipeän puuhun, pistelen suuhun, loput voin heittää ukolle kuuhun. Sitten käyn minä nukkumaan, pikkuinen vatsani pullollaan.
JA EIKUN KURJUUTTELEMAAN!!!
Kommentit (48)
toivottelen täältäkin, omasta rauhastani. Omat lapset lähtivät eilen aamulla mummin kanssa mökille ja ite mennään huomenna perässä. Olen kyllä töissä, mutta vajaalla ryhmällä.
Meilläkin maalisneiti osaa ton "kieroilun" tyyliin: Saat sen mekon kun olet kerännyt tavarat. Eipä sitten enää muka halua koko mekkoa tai mitä nyt milloinkin on vailla.
Eilen illalla oli jo melkein liian hiljaista kun oltiin miehen kanssa kahdestaa kotona. Ihanaa silti kun ei koko ajan joku vaadi jotain. Tätä pysyvästi joskus 15v päästä.............????????
Asiaa ei ihmeemmin ole joten poistun pakkaamaan. Toivotaan ettei koko juhannusta sada vettä!
Juhannus lähestyy huimaa vauhtia, mutta mitään erityistä ei suuniteltu. Hyvä niin, koska sunnuntaille tuli kummitytön synttäreille kutsu tuonne Porvoon lähettyville, joten ajellaan sinne. Jäädään yöksi ja tullaan ma-aamusta kotiin. Mies menee sitten iltapäivällä käymään töissä. Onneksi on joustava työaika;) Huomenna saatetaan käväistä tuossa paikallisen kylpylän juhannustapahtumassa. Ollaan oltu siellä useampana vuonna ja on kiva ulkotapahtuma. Loiskis esiintyy siellä, lettuja, makkaraa, kahvia yms saa ostaa, aika monella omat picnikeväät mukana jne. Ihana rinnepaikka rannassa, johon paistaa ilta-aurinko. Kokkoa ei olla jääty katsomaan, kun poltetaan vasta klo 21. tuskin tänäkään vuonna katsotaan sitä. Pienempi hyytyy... Pääasia, ettei sataisi!!! Muuta väliä ei ole.
Viime sunnuntain rippijuhlat menivät hienosti. Oltiin jo klo 7 hotellissa aamiaisella ja sitten 9.30 kirkossa. Tilaisuus alkoi klo 9 ja loppui 11.45. Koko tilaisuuden meidän lapset jaksoivat kuunnella ja istua ilman mitään leluja, viihdykkeitä tms. Kertaakaan ei heitä kielletty mistään. Yhdessä välissä annoin banaanit ja vettä ja kävin nopeasti vaihtamassa Katariinan vaipat, mutta siinä se. Omat kyllä todella mukautuvaiset lapset. Hehän ovat aina olleet tuollaisia, että kaikki käy. Toki osaavat vaatiakin asioita, mutta tuollaisissa tilanteissa tyytyvät kohtaloonsa. Ihanaa oli olla kummitytön juhlassa, kun ei tarvinnut miettiä, mitä lapsille tekisi. Ja kotona oltiin 22.15, jolloin nostettiin nukkuvina autosta sänkyihin. Ti-iltana oltiin katsomassa Ronja Ryövärintytärtä kesäteatterissa. Kesti 2 h väliajan kanssa. Molemmat istuivat hievahtamatta paikallaan ja katsoivat koko esityksen. Katariina tuumasi: "ammuu", aina kun syöjättäret ym tulivat lavalle! Molemmat tykkäävät ihan mielettömästi teatteriesityksistä. Meillä ei siis tietoakaan raivokohtauksista tms, vaikka vauhtia näillä lapsilla onkin. Ihana niin, että purkavat energiansa muuhun. Jaksamista niille, joiden lapset keksivät kaikenlaista kiukkua joka välissä.
Taidanpa vetäytyä silittämään, jotta juhannuksena ei tarvitsisi.
Hyvää ja rentouttavaa juhannusta kaikille!
t: Tuula, Aleksanteri ja Katariina.
Mies tulee pian kotiin töistä, mulla on tälle iltaa vielä kosmetologi (ensi viikolla matkaamme hääjuhliin, joten pitää hyvissä ajoin alkaa huolehtia ulkonäöstään ;)) ja sitten ehkä uimahalliin hetkeksi.. ennen kuin pistävät ovet kiinni pariksi kuukaudeksi. Esikoinen on just oppinut uimaan (!) uimakoulussa ja haluaisi kovasti näyttää taitojaan isälleen.
Tulin oikeastaan maksamaan laskuja, mutta olenkin tainnut viime laskunmaksun yhteydessä repiä maksettujen laskujen ohella myös avainlukulistan.. en siis menekään pankin sivuille.
Terhi: Ihan samanlainen on meidän 5v. Hänellä on tikku sormessa (ihan pieni) ja sain siitä osan pois - voi sitä huutoa! Nyt hän tsemppaa että ottaisimme loputkin. Pari päivää on sitten tsempannutkin. olisiko nyt viides päivä menossa... Tää hammasjuttu on meillä vielä edessä, sillä yksikään hammas ei heilu.
Kesäloman kolmas viikko jo menossa ja olen hirmu väsy yhä edelleen. Olikohan aika rankka kouluvuosi? Jotta kyllä täälläkin äitee välillä kilahtaa poikien riehunnoille... Hiljalleen olen "oppinut tavoille" ja joskus sentäs mietin hetken ennen kuin rähjään ;)) Ja jos tuo sade loppuisi niin voisi aina laittaa pojat ulos juoksemaan. Meidän lähelle muutti yks perhe jota en hirmu hyvin tunne, mutta se nainen on kommentoinut sekä mulle että miehelle, että aina kun hän näkee meidän jätkät, ne juoksee. Että osaakohan ne kävelläkään? Kyllä ne sentäs joskus kävelee... ;)))
Nauttikaa Suomen kesästä (hih) ja ystävien ja perheen seurasta! Terveiset sateisesta Kainuusta!
Pippandii
Toivottavasti säät suosivat tai ainakin sisällä riittää tarpeeksi viihdykettä niin, etteivät lapset hypi seinille. Vähänkö kateellisena luin Minin kuvausta rippikirkosta. Mulla jo rupeaa omakin takamus kiehnäämään penkissä tuossa ajassa. Muistan lapsuudesta painajaismaisena kaikki jumalanpalvelukset, jotka tuntuivat kestävän ikuisuuden. Äiti kehotti laskemaan kattokruunujen kynttilöitä, mutta kyllä siihenkin kyllästyi. Ei meidänkään maalislapsi mikään mahdoton riiviö ole, muttei kyllä jaksaisi istua paikallaan noin kauaa. Kello viiden lastenohjelmistakin jaksaa katsoa ehkä puoli kuuteen asti, ja pyyhältää sitten muihin puuhiin.
Taidan tästä pyyhältää minäkin, kun ei mitään asiaa ole!
korvapuustit
Nauttikaa keskikesän juhlasta, toivottavasti aurinko paistaa edes välillä.
t. Marju, Jennukka ja masuasukki 37+1
Ja hyvää juhannuksen jälkeistä aikaa! Viimeistä työviikkoa viedään, joten kohta pääsen kesälaitumille ;-)
Juhannus meni rattoisasti. Ei onneksi satanut koko aikaa, itse asiassa suurimman osan aikaa oli ihan kuivaa. Tuli siis oltua ulkona aika lailla. Muksut viihtyivät keskenään (yht. 5 kpl 3-5-vuotiaita lapsia...), ja aikuiset myös. Syötyä tuli kyllä sen verran hyvin, että tämä viikko mennään kevyellä ruualla... Mutta saahan sitä nyt juhannuksena nauttia ;-) Nukkumaankin tuli mentyä joka ilta klo 00-01, joten yöunetkaan eivät jääneet vajaaksi. Nyt sitten olen pessyt pyykkiä, ja samaa jatkuu vielä pari päivää...
Tämä viikko tosiaan vielä töitä. Aika paljon on hommia, mutta eiköhän niistä selvitä. Perjantaina huokaisen sitten syvään ;-)
Pippandii: Hyvä, että meidän esikoinen ei ole ainoa herkkis... Tänä aamuna muuten lähti yksi hammas - mutta ei se, joka on heilunut jo kauan ja on ällöttävän näköinen, kun roikkuu parista nahkariekaleesta kiinni (ei vaan lähde, vaikka on yritetty kiskoakin)... No, toivotaan, että tuo murheenkryynihammaskin pian lähtee.
Kadehtien luin minäkin Minin lasten kirkkokäytöksestä. Meillä eivät kyllä muksut ilman viihdykettä noin kauaa istuisi. Jaksavat kyllä esim. katsoa elokuvaa tai teatteria ihan ok, mutta kirkossa eivät. Olemme jonkun kerran olleet häissä ja hautajaisissa lasten kanssa, ja silloin on pärjätty kohtuuhyvin, kun on ollut esim. keksiä ja joku kirja mukana. Mutta ei tosiaan ilman viihdykettä. Muutenkin ovat sen verran vauhdikkaita tapauksia nuo meidän lapset, että paikallaan eivät kauheasti pysy. Onneksi ovat sen verran vieraskoreita (tai siis paremminkin ehkä ujoja), että kylässä osaavat kohtuullisesti käyttäytyä.
Joo. Jos tekisi taas vähän töitä, että saa hommat tehtyä ennen loman alkua...
Mukavaa viikkoa kaikille!
Terhi & hoidossa olevat lapsukaiset
Mekin piipahdimme välillä kotiin hoitamaan asioita ja pesemään pyykkiä. Moona nukkuu, pitäisi kohta herättää. Mimmi katsoo peter pania. Nyt on neitiä alkanut kiinnostamaan disneyn elokuvat. Tuhkimo on ihan lemppari ja bambi liian jännä.
Meille ei mitään ihmeitä kuulu. En saanut sitä työpaikkaa, se vähän masensi hetkellisesti. Moona on kuiva, jos ei ole pöksyjä jalassa. Osaa siis mennä itse pissalle. Tulis vaan nyt ne kesäkelit voitaisiin harjoitella pikkareilla ulkonakin. Pikkarit on kyllä kotona aina jalassa. Tavoite on saada tyttö kuivaksi ennen hoitoon menoa.
Huomenna mennään taas harjoittelemaan päiväkotiin. Sitten elokuussa aloitellaan.
Tel: herkuteltu on täälläkin. Vaakaa en ole uskaltanut mennä..sitten risteilyn jälkeen taas kuriin. Kävin mie aamulla juoksemassa. Koira vaan ei oikein pysynyt mukana.
Tämä taas jotenkin tökkii..milloinkohan saavat sivut kuntoon. Aika kauan menee..vai onko vika kenties käyttäjässä? ;)
Tuulia
Meillä on nyt vähän jännitystä elämässä. Ei sen kummempaa kuin että Mimmillä on lämpöä. Illalla nousi ja aamullakin oli vähän. Piti peruuttaa päiväkotiin tutustuminen tänään..nyt siis jännätään miten meidän huomisen reissun kanssa käy. Toivottavasti kaikki päässään matkaan mukaan.
Moona nukkui melkein 12h viime yönä. Hyvin uni maistuu näin lomalla. Hirvittää oikein miten sitten syksyllä..
Nyt onkin jotain riidan poikasta, pitäneen mennä.
T
Kylläpä vaan jaksaa sataa. No jospa ensi viikosta sit paistais kun alkaa miehen loma. Reissua pukkaa joka viikolle jos jonkinlaista mutta tosi mukavaa kun pääsee täältä kotinurkista johkin. Tuulia: mikäs reissu teillä olikaan huomenna? Miulla pätkii.
Viikonloppuna lähdetään ukon, miun siskon ja sen ukon kans "rimpsalle" :) Tääl Imatralla on kerrankin sakkia kun alkaa Big Band viikot. Terassille siis jos ilma suosii. Loppuillasta sit ollaan jommankumman kotona.
Ensi tiistaina sit vielä ukon kans kaksin Helsingin reissu ja sit onkin lasten kanssa tiedossa mökkeilyä ja muumiristeilyä...joihin mies ei osallistu, jää remppaamaan kotiin. Siskoni 17v lähtee matkakumppaniksi ja avuksi miulle lasten kanssa.
Kylläpä Marjulla on viikkoja jo huimasti! Joko alkaa tuntumaan siltä että synnytys olisi lähellä? Tsemppiä vaan loppumetreille. Huoh....vasta tuntuu että miekin odotin Kiiraa ja nyt on jo kohta 8kk elohiiri :) Vauvakuume ei hellitä millään mutta kyllä se nyt on vaan hellitettävä :) Kiira istui eilen ensimmäistä kertaa ihan ilman tukea nurmikolla ja kovasti ryömii..konttausasentokin on selvillä mutta vielä ei konttaa. Seistä töröttää kylläkin kun pitää miun sormesta kiinni. Hiukan eri vauhtia kehittyy kun maalistyttö aikanaa...Noorahan lähti ryömimään 9kk iässä eikä kontannut ollenkaan vaan meni peppukiitoa.
Siitä puheenollen, taitaa siskoksen jo osata tappelun jalon taidoan, sellasta meteliä kuuluu nyt olkkarista että mentävä on. Kiira pieni pippuri pitää hyvin jo puoliaan :)
Juhannus oli ja meni ja taas alkoi arki. Me oltiin kotona ihan kuten suunniteltiinkin, mutta Jenna sairastui perjantai-iltana. Nousi 40 asteen kuume. Lauantaina vietiin tyttö päivystykseen, niin molemmissa korvissa oli tulehdus, taas. Huokaus. Kai pitää pikku hiljaa ruveta miettimään sitä putkitusta, kun tää taitaa olla jo neljäs tai viiden korvatulehdus tän vuoden aikana. Jenna sai ditrim duplo kuurin, joka ei sitten sopinutkaan, vaan tyttö rupesi oksentamaan lääkkeestä. Tänään saadaan uusi lääke.
Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeitä. Nasulina tuossa kyseli, että joko on synnytyksen merkkejä? Eipä ole mitään mittavaa. Supistelee aika ajoin reippaastikin, mutta ei niillä supistuksilla kukaan kyllä synny. Mullahan oli se synnytystapa-arvio tuossa joku aika sitten. Sektioaika on 10.7. klo 7:15, jos vauva ei itse tule maailmaan ennen sitä. Tässä nyt sitten odotan kuin kuuta nousemaan, että synnytys käynnistyisi. Kammoksun ajatusta sektiosta, mutta yliaikaiseksi lasta ei kuulemma päästetä.
Täällä muuten sataa taas. Ei kiva. Loppuviikoksi luvattiin kyllä jo vähän lämpöismpään, sitä odotellessa.
Marju, Jennukka ja masuasukki 37+5
Juhannus meni tosi hyvin. Niin se vaan kokkokin tuli tällä kertaa katsottua. Siirryttiin toiseen paikkaan, kun luultiin, että kokko sytytetään siellä aiemmin, mutta klo 21 se oli. Hyvin lapset jaksoivat. La-aamusta käytiin uimassa ja illalla tuli vieraita. Su-aamusta lähdettiin ajelemaan Porvoon suuntaan kummitytön synttäreille ja tultiin vasta eilen iltapäivällä kotiin. Mies piti pekkaspäivän.
Tänään on "terveyspäivä". Käytin lapset aamulla hampilassa ja iltapäivällä mennään neuvolaan rokotuksille:) Tällä normaalisti hammastarkastukset 6kk ja sitten 3v iässä. Mutta nyt tuli ylimääräiset kutsut, kun haluavat tehostetusti 1-3 v hammaspesun yms ohjaukseen. Aleksanterillehan tuli kutsu tammikuussa ja silloin ,ole,pien hampaat katsottiin. Nyt vilkaisi myös molempien hampaat, antoi taas harjat ja tahnaa. Sovittiin, että vuoden päästä kesällä mennään seuraavan kerran. Jännä juttu, kun osalle ei tule kutsuja lankaan, ja me päästiin taas. Hampaat tosi hyvässä kunnossa, kumpíkaan ei saa karkkia jne, mutta hyvä, kun pitävät hulta. Viedään lapset mielellään. Iltapäivällä mennään neuvolaan, kun Aleksanteri saa hepatiitin tehosteen ja Katariina siitä eka osan. Neiti ei välitä rokotuksista, mutta pieni herra välitää.... Ei tykkää yhtään. Haluaa isin syliin ja tällä kertaa isi ei pääse, kun on tärkeässä palaverissa. Jospa äiti osais lohduttaa. Se rokotuskin menee vielä jotenkin, mutta ei missään nimessä halua laastaria. Ja terkkari haluaa laittaa sen, kun Aleksanteri jännittää lihasta niin paljon, että se aine meinaa tulla pois!!
Mutta nyt on mentävä laittamaan iltaruoka. Kivaa viikonjatkoa! Ja Marjun viikkoja minäkin kovasti mietin, että jokos pienokainen on tuloillaan?
t: Tuula
Marju: Toivotaan ja pidetään peukkuja että synnytyksesi lähtisi itsekseen käyntiin! Ja noista lääkkeistä: meidän neiti kans oksensi yhden lääkkeen kanssa ja toisesta nousi nokkosrokko. On siis myös hyvin herkkä lääkeaineille.
Meillä on myös maalisneidin hammastarkastus huomenna. Pienempi kävikin jo aiemmin 6kk tarkastuksessa. Harmi kun en älynnyt ottaa maalisneitiä silloin samalla mukaan.
Miulla on täällä lähipiirissä kauheita ongelmia, eivät siis varsinaisesti kosketa minua mutta suren ystävieni ja sukulaisten puolesta. Oma serkkuni (on myös sylikummini) on hirveän huonossa kunnossa ja parhaan ystäväni isällä on paha syöpä. Serkullani oli aivokudostulehdus, on ennestään näkövammainen ja nyt meni toisesta korvasta kuulo. On erittäin masentunut ja huonokuntoinen. Surettaa :/ Aina ei osaa iloita siitä että oma perhe ja vanhemmat yms. on terveitä mutta kyllä nyt sitäkin osaan arvostaa. Kummallista tämä elämä, aina pitää sattua jotain kauheaa ennenkun osaa arvostaa sitä mitä on.
Toivottelen oikein mukavaa viikkoa kaikille, Marjulle supistussäteitä lähettelen!!
Pitihän se jokin mennä mönkään tossa alotustekstissä...no hyvä jos naurattaa muitakin toi kurjuuttaminen...
Täällä satanut vettä koko päivän, nyt vasta illasta alkoi aurinko paistamaan.
Viikonloppu mnei hujauksessa. Lauantaina oltiin miehen sukulaistytön lakkiaisissa ja sunnuntaina tehtiin terassille laudoitusta. Juuso pääsi su:na mummun ja papan kanssa veneilemään ja olivat kalasteneetkin. Juuso sai ihka ensimmäisen kalansa, ahvenen. Ja kyllä oli polleeta poikaa, kun tuli kotio.
Mulla ois sit vika viikko varsinaista työharjoittelua jäljellä ja ensi viikolla ois sit näyttöviikko. Kunhan vaan arvioiva opettaja hyväksyisi vaan ton näyttösuunnitelman...ei ole vielä mitään ilmoittanut, kelpaako se.
Mutta nyt jää viesti lyhyeksi, Juuso palas ulkoilu reissulta. Suihku kutsuu....
Suohomppeli81 ja Juuso
Niin..alkoi tuo Suohomppelin viesti hymyillyttämään. Loruttelin sen maalisneidillekin =)
Tänne ei kuulu mitään uutta, remonttia ja kesän suunnitelmia. En muista kerroinko jo että viedään maalisneiti muumiristeilylle siljalle. Sit ukon kans tehdään kaksin reissu Helsinkiin (vau, meidän etelän loma!! =)) ja sit mökkeillään. Onneksi lastenhoito onnistuu hyvin. Toinen jää kotiin ja tänne tulee luottohoitaja (siskoni tyttö) ja toinen menee äidilleni. Äiti ei vielä jaksa molempia kaitsia, ikääkin kun hällä jo on.
Meillä tais loppua imetys :( Tai no...vähän sinne päin ehkä yritinkin ohjailla. Kaikki alkoi siitä kun Kiira pureskeli ensin toisen rinnan ja sit vielä toisenkin. Imetys todella sattui ihan pirusti, on se verran pippurinen neiti että huh huh! No annoin pari pvää korviketta ja tissiä vaan pari kertaa + öisin. Nyt ei maitoa enää kauheasti tulekaan. Ajattelin että imetän yöt + iltanukutuksen + aamumaidot. Päivällä sit enimmäkseen korviketta. Mutta 7kk imetin ja olen ylpeä siitä! :)
Kuullostaa ehkä itsekkäältä mutta noitten kesän reissujenkin takia yritän vähentää imetystä. Ei tarvitse sit pumppailla pitkin lomaa :) Joka on peräti 1 vrk:n mittainen.
Maalisneiti on oma tahtova itsensä, joka ei vaan tee potalle oikein mitään. En kohta tiiä mitä ton homman kans tekis.
Niin ja minä olen myös hermoni menettävää sorttia äitinä. Ei vaan pinna välil kestä. Mutta sit kyl pyydän anteeksi jos turhaan olen kiukutellut maalisneidille/karjunut. Samoin tekee hän.
Parantumisia Tuulian perheeseen. Kummallista kun nämä taudit vaan jyllää. Meillä 3 vatsatautia puolessa vuodessa joten ei kiitos enää ainakaan sitä.
Nyt kirjaa hetki ja sit aakkimaan.
Hei vaan!
T: Nasulina ja tyttelit
Terveisiä meiltä lomalaisilta! Miulla olisi tarkoitus "lomailla" työttömänä ainakin elokuun toiselle viikolle saakka. Mies on nyt seuraavat 5 viikkoa kotona. Onhan hän toki ollutkin jo kohta 3viikkoa.
Suunnitelmissa on tukholman risteily lasten kanssa juhannuksen jälkeen. Olimme viime vuonnakin samaisella lastenristeilyllä. Ihan jees. Skanssenille mennään eläimiä katsomaan.
Muuten on kesänohjelmassa pappalassa oloa, ja muutama viikonloppu ollaan varattu vain kaksin oloon. Lapset ovat mummolla silloin. Nyt sitten kierrellään oman kaupungin nähtävyyksiä ja tykkimäkeen totta kai. Myös kodin tavaroitten järjestelyä yms siivousta tiedossa. Sekä uimarannalle aina kun ilmat sallii =).
On kyllä vatsataudeista saatu tarpeeksi myös täällä. Miulla vieläkin tulee sellaisia etovia-aaltoja, muuten alkaa ehkä jo olo normaalisoitumaan. Ehkä huomenna pääsen jo juoksemaan ja loppuviikosta meinaan mennä jumppaan. selkä on aika ok, pitkästä aikaan.
Mimmillä taas uhma nostaa päätään. Kovasti venyttää vanhempien hermoja. Moona on herttainen, kiltti lapsi, mikä matkii siskoaan ihan kaikessa =). Hänellä nyt nukkumaan käyminen hankalaa ja yöllä tepsuttaa mein väliin. Sekä vaatii, että vieressä ollaan vähän aikaan.. Mimmi käy nätisti nukkumaan, vihdoin. Meillä nyt kummatkaan ei ole nukkunut päikkäreitä. Yöunet onkin sitten 11h. Mielummin näin nyt kesällä, niin ei tarvi miettii niitä päiväunia. Toki nukutaan, jos väsyttää päivällä.
Nasulinalle terkkuja, että ei tuota imetystä siun tarvi miettiä. Pitkään imetit, ja nyt pääsette sitten reissun päälle ilman rintapumppua. Nauti siitä. =)
Jaahas, tänään ohjelmassa kaupassa käynti fillareilla. Sitten menen kesäkahveille päiväkodille, missä olin nyt töissä viimeeksi. Palautan avaimen ja saan työtodistuksen.
Palaamisiin!
Tuulia, Mimmi ja Moona
Töissä ollaan ja on ollut tosi kiirus ilta. Nyt hetkeksi istuin alas ja löysin tieni tänne palstalle : )
Soittelin kotiin tuossa pari tuntia sitten ja Henri siellä itki kun en ollutkaan kotona kun hän tuli hoidosta. Sit iskä kysyi, että miksi äidin pitää käydä töissä niin Henri vastasi "että äiti voi ostaa meille ruokaa ja leluja : )
Eelikin kaipaa mua mutta on iskän kanssa ihan rauhallinen ja sit kun taas näkee mut niin kilpailee Henrin kanssa mun sylistä ja yrittää työntää Henrin pois.
Älä Nasulina turhaan kanna huonoa omatuntoa imetyksen lopettamisesta. Pitkään imetit ja juuri ne tärkeimmät kuukaudet. Ole tyytyväinen itseesi. Vaikka tiedän, miltä susta tuntuu. Mä imetin Eeliä melkein 10 kk ja silti tuntsin huonoa omatuntoa kun lopetin imetyksen. En halunnut, että töissä on imetyksen vuoksi hankalaa. Eeli ei ollut moksiskaan kun tissi vaihtui pulloon. Päinvastoi, rupesi juomaan paljon enemmän ja nyt vetelee miehekkäitä annoksia maitoa. Varsinkin ennen nukkumaanmenoa haluaa paljon maitoa. Eilen meni 300 ml...
Mutta nyt taas töihin. Vielä 1,5 h ja sitten kotiin nukkumaan ja huomenna aamulla klo 7 takaisin : )
Kalamami, Henri ja Eeli
taas on yksi työkeikka onnellisesti takana ja eikun kohti seuraavaa. Viikonloppu meni töitä tehden, lauantaina onneksi ehdittiin hetki viettämään aikaa perheenkin kesken.
Ens viikonlopuksi suunnitelmissa äidin lepoa, kun mies aikoo lähteä Kaisan kanssa mökille. Mä olen niin väsynyt, että on parempi pysyä kotona vaan ja nauttia hiljaisuudesta. Sitä seuraavan viikonvaihteen teen taas töitä ja sitten onkin juhannus. Hui miten aika menee.
Hauska sattumus eiliseltä - olin siis tekemässä yhtä tapahtumaa, ja otin paremmat vaatteet aamulla mukaani. Kun olin vaihtamassa kenkiä, avasin kenkäpussukan, jossa juhlakengät yleensä majailevat ja arvatkaapa mitä sieltä paljastui - limenvihreät crocksit!! Mentiin ne kekkerit sitten matalilla mustilla kengillä. Onneksi oli ne, eikä lenkkarit ,niin kuin edellisenä päivänä olisi ollut..
Nyt Kaisa lopetti iltapalan ja tuli mankumaan tuohon viereen. Eikun viihdytyshommiin ja kohtapuoliin iltapesulle. Taitaapa peti kutsua äitiäkin ..
kua ja Kaisa
Huhhuh, viikko on jo kohta puolivälissä, ihanaa! Jotenkin ei jaksaisi näitä vikoja työviikkoja ennen lomaa... Vielä pitäisi jaksaa viikko yli juhannuksen... Onneksi on vähän vajaita viikkoja, tämäkin viikko vain 4 päivää töitä. Pieni pelko vaanii takaraivossa, että loma-aikoja joutuu vielä rukkailemaan, kun meidän kirjailijat ovat vähän myöhässä ja kirjat pitäisi saada ulos... No, pidetään peukkuja, että saan pitää lomat (yht. 6 viikkoa, ihanaa!!!) suunnitellusti.
Meillä taas tämä ilta oli yhtä tappelua - minä en tällä kertaa hermostunut, mutta muksut tappelivat keskenään ihan koko ajan. Rasittavaa. Välillä on näitä päiviä, että ei kuulu mitään muuta kuin huutoa. Toisina päivinä leikkivät sitten kivasti keskenään. Mutta tämä ilmeisesti on sitten se sisaruuden koko ihanuus, juttelin nimittäin tänään työkaverini kanssa. Hänellä on kaksi tyttöä, muutaman vuoden vanhempia kuin meidän muksut, ja tappelevat kuulemma ihan samalla lailla... Että ilmeisesti tämä ei mene ihan heti ohi ;-)
Kualla onkin edessä ihana viikonloppu. Minäkin välillä haaveilen, että saisi olla ihan rauhassa pari päivää, mutta ei taida meillä onnistua...
Jahas. Mies tuli golf-kentältä kotiin, joten pitää lopetella. Palaillaan!
Terhi&muksut
Kylläpä on ollut niin ihanan lämmintä kaksi päivää! Lisää kiitos.
Tultiin tossa joku aika sitten kotio urheilukentältä, jossa oli sellaset lasten ikäkausikilpailut. Juuso osallistui nyt ekaa kertaa ja lajina oli 40 m juoksu. Hienosti meni ja maaliin päästiin. Ovat näin kesäisin joka torstai nää kisat ja ens torstaina lajina on pallonheitto.
Muuten menee taas hieman seesteisemmin Juuson kans, näitä uhmakausia siis piisaa ja nyt sit tyyntä aikaa menossa.
Minä kävin tänä aamuna sokerirasitustestissä. Eka aika oli kahdeksalta ja minä luulin et saan sit lähtee harjoittelupaikkaani ja tulen sit kymmeneksi takaisin jolloin siis oli toinen aika. Laboratorion täti sanoikin, että täällä täytyy oottaa...eipä auttanut muu kuin soittaa työpaikalle ja sanoo et myöhästyn n. tunnin. Siellä sit istuin odotusaulassa kaks tuntia ja melkein nukahdin kun ei aamukahvia ollut saanut. No, arvot oli ok.
Joops, vaan nyt jatkamaan iltahommeleita.
Suohomppeli81 ja Juuso
Täälläkin kohta lähtökuoppiin asetutaan... Tavarat pitäisi pakata kohta, starttiaika on tuossa iltapäivällä. Lähdetään siis kaverien vapaa-ajan asunnolle, niin kuin alkuviikosta jo kirjoittelinkin.
Lehtoville sympatiaa: kuulostaa niiiiiiiiin tutulta. Meilläkin Saanan kanssa saa vääntää ihan joka asiasta, ja neiti on vielä kiero kuin korkkiruuvi, eli osaa kaikki konstit, joilla venkoilla asioista (vähän niin kuin Helmiki). Ja sitten kun meillä on vielä tuo esikoinen, ja he keskenään yllyttävät toisiaan kaikenlaiseen kivaan, niin kyllä sitä täälläkin palaa piuhat puolin ja toisin välillä. Kovasti yritän tsempata, että hoitelisin asiat rauhallisesti, mutta varsinkin väsyneenä tulee kyllä korotettua ääntä puolin jos toisinkin...
Meillä on esikoisella kriisi: häneltä on toinen yläetuhammas melkein irti (siis maitohampaat lähtevät), ja nyt hän puraisi ruokaa jotenkin huolimattomasti ja hampaaseen sattui... Siitä saatiin aikaan taas elämää suuremmat huudot ja valitus. No, tiedänhän minä, että se tuntuu inhottavalta, kun hammas heiluu ja jos sattuu, mutta meillä esikoisella on kyllä tapana myös aika hyvin liioitella kaikenlaisia kipuja yms. (tulee isäänsä...). No, kaipa tämä taas tästä.
No niin. Eihän mulla taaskaan mitään asiaa ollut. Nyt menen syömään ja sitten alan pakkausurakan.
OIkein mukavaa juhannusta kaikille!
Terhi & muksut