Mitä harrastat? (kodin ulkopuolella)
Kommentit (10)
viimeisilläni raskaana kun olen. Ennen raskautta tankotanssia, solariumia, valokuvausta ja satunnaisesti lenkkeilyä. Kaikkea tätä tarkoitus myöskin jatkaa synnytyksen jälkeen, lenkkeilyä aktiivisemminkin ja kahta ensiksi mainittua aina kun pääsee :)
Käyn töissä ja kaupassa, siinäpä se. Ei haittaa, parhaat harrastukset tapahtuvat seinien sisällä hyvässä seurassa. ;)
ja iltakävelyt 3-5 krt/vko. Ja salikin onnistuu vaan, koska saan lapset mummulle päivällä siksi aikaa. Lenkit taas on todella vaikeita... mies tulee kotiin 18-20 ja välillä oikein hävettää juosta samalla ovenavauksella ulos, kun toinen tulee nälkäisenä kotiin. Lisäksi kahdeksan jälkeen alkaa iltatoimet ja siinä on hyvä olla kaksi käsiparia. Aamut alkaa kuitenkin kuudelta, joten ysin jälkeen lasten nukahdettua alan olla aika väsynyt ja lisäksi pakkohan on mun miehenkin kanssa ihan parisuhdesyistä olla se tunti siinä sohvalla.
Kyllä mä ihmettelen, mistä te kotiäidit löydätte aikaa esim. jumppailla iltaisin. Mulla ainakin jumpassa käyminen on matkoineen kaksi tuntia ja se on aivan liian paljon arki-iltana olla pois. Ehkä menisi kerran kahdessa viikossa, mutta ei kovin usein. Ainoa lohtu on tuo tukiverkosto, joka mahdollistaa mulle päivisin tehdä jotain. Sama se oli töissäkäydessä. Kotiin viideltä ja sitten pitäisi vielä johonkin lähteä, kun pieni lapsi on kaivannut koko päivän ja mieskin tulee, kun joskus ehtii.
Juoksukoulua harrastan myös.
Nuorin lapsi on 5kk ja täysimetyksellä, joten ei tässä kovin paljoa pysty vielä harrastamaan kodin ulkopuolella.
pyrin käymään kerran viikossa zumbassa, kolmesti bodypumpissa ja kerran tai kaksi hiihtämässä 15-20 km.
Valitettavasti ei oikein toteudu, koska ainoastaan bodypumpit ovat lasten nukkumaanmenon jälkeen tai niihin aikoihin. Hiihtämässä voi käydä illallakin. Mutta useimmiten se jää väliin, jos joutuu illalla menenmään. Zumbasta luovun aina ensimmäisenä. Kesällä käyn uimassa hiihtämisen tilalla. Silloin menen aina kuudelta, että ehdin kotiin takaisin ennen kuin mihen pitää lähteä töihin. Pyrin siihen, että ainakin viidesti viikossa liikun aktiivisesti vähintään tunnin omassa seurassani (käyn muutaman kerran viikossa 10 km hikikävelylenkin vaunujen kanssa aikaan 1h20min).
Meillä kuljetetaan lapsia viidesti viikossa iltapäivisin ja iltaisin harrastuksiin, joten käytännössä pääsen harrastamaan vasta illalla.
futista 1-2 kertaa viikossa
kuntosali tai lenkki 1x/vko
lautapelejä kaverien kanssa ehkä kerran kuussa
(+elokuvia harvakseltaan)
1 lapsi 2v, käyn töissä, mies kotona lapsen kanssa.
Harrastan ratsastusta omilla hevosilla,kylläkin kotipihalla mutta usein myös kotipihan ulkopuolella ;-)
bodypumppia, uintia ja vesiaerobiciä