Sienisalaattia talvella
Mistä voi tehdä? Vai voiko ostaa jostain valmiina?
Kommentit (8)
Forssan on yksi merkki. Mutta itse olen tehnyt, metsäsienistä. Kaupassa tölkeissä ja sitten ihan vakuumipaketeissakin myydään.
kannattaa ensisyksynä käydä poimimassa itse sieniä ja tehdä niistä suolasieniä säilöön, saa maailman parasta sienisalaattia sitten talvellakin :)
tulee suolasienistä,sipulista ja smetanasta. Ja nyt en tarkoita forssain säilykemetsäsieniä, sillä niissä on mukana herkkusientä ja osterivinokasta. Vaan kunnon suolasieniä, haaparouskua ja/tai kangasrouskua, niitä saa isoista ruokakaupoista. Sienistä täytyy liottaa tai kiehauttaa liika suola pois, kiehauttaminen on nopeampaa eikä rakenne tai maku kärsi. Sitten sienet ja sipulit hienoksi silpuksi ja sekoitetaan smetanaan. Ei missään nimessä majoneesia. Kermavaahto käy hyvin myös, mutta smetana on parempaa.
sienisalaatti on tosi hyvää. Sitä saa ainakin S-ryhmän kaupoista.
ja halleista saa usein ostaa suolasieniä, joista voi tehdä omansa.
pilkot tuoreita herkkusieniä kuutioiksi
leikkaat sipulit pieneksi kuutioksi
lisääät suolaa ja mustapippuria ja lopuksi
sekoitat siihen smetanaa
tämän ylittänyttä sienisalaattia ei ole
Tölkkiherkkusieniä, sipulia, paprikaa, smetanaa ja majoneesia. Sienet, sipuli ja paprika pilkotaan ihan pieneksi ja joukkoon laitetaan smetanaa ja majoneesia. Laitoin majoneesia ja smetanaa suunnilleen yhtä paljon. Tulee ihan hyvää myös jos laittaa pelkästään smetanaa, mutta koostumus on mun mielestä parempi jos laittaa majoneesia kans.