KatriVaroitus. Helena väittää kuolleitten puhuvan hänelle
Raamattu vakavasti varoittaa tästä 5.Moos.18:10-12:
"..Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi karkoittaa heidät sinun tieltäsi.."
Eli mitään yhteyttä ei saa pitää kuolleisiin. Nämä eivät nimittäin ole mitään leppoisia henkiä, jos heistä haluaa eroon! Vain Jeesus voi siinä auttaa.
Kommentit (35)
Raamatussa lukee kaikkea kamalaa ei-kristityistä uskomuksista ja uskontojen piirteistä? Arvaappas. Kyllä se jollain piti perustella henkien kanssa keskustelevalle poppamiehelle miksi hän ei saa uskontoaan harjoittaa ja miksi se on jopa vaarallista.
Luen Tarot-kortteja. Noituutta?
Ennustamista ainakin. Itse kärsit siitä eniten.
Kärsin? Ei sieltä mitään "ennusteta" tyyliin "huomenna tapaat tumman muukalaisen". Oletkos ikinä tutustunut Tarot-kortteihin? Kyse on sisäisen kasvun neuvojen annosta ja oman tilanteensa pohdiskelua.
Mutta anna toki esimerkki siitä miten joku on vaikka kärsinyt, tai miten minä tulen kärsimään.
Miksi sua ylipäätään kiinnostaa mikään esimerkki?
Miksi näkisin vaivaa, kun olet jo etukäteen päättänyt mitä mieltä olet.
Miksi sua ylipäätään kiinnostaa mikään esimerkki?
kerron sinulle tämän hetkisen tietoni Tarot-korteista on sitä että olen päättänyt loppuiäkseni olla niistä samaa mieltä? Jos kuulen hyvän selityksen tai esimerkin niiden vaarallisuudesta niin tietysti lopetan tietoisesti vahingoittamasta itseäni. Miksi kerroit että ne ovat vaarallisia? Et tainnut olla kiinnostunut pelastamaan minua tai muita tätä lukevia vaan ihan vaan kertomaan että olen huonompi tai muuten vaan väärässä? Jälleen kerran ei-uskova on vaan liian tyhmä uskomaan ja on päättänyt olla väärässä? Kerro nyt hyvä ihminen esimerkki kun tulit valaisseeksi jo että olen vahingoittamassa itseäni. Siksi kiinnostaa etten haluaisi vahingollista toimintaa jatkaa.
Oma motiivini osallistua tähän keskusteluun oli varoittaa sinua ja muitakin. Periaatteessa muita perusteluja ei tarvita kuin yllä jonkun jo esittämä raamatun kanta asiaan.
Omat kokemukseni noitatouhuista ja muista tulevat tätini kautta lähetyskentiltä Japanista ja Afrikasta. Muutama on tullut hulluksi ja yksi on kuollut. Loput ovat olleet riippuvaisia vainajahenkien kanssa seurustelusta. Onnea tai rauhaa he eivät ole koskaan saavuttaneet, eivät ennen kuin luopuivat siitä. Yleinen kokemus on, että tuo koko asiakenttä vie ihmistä kauemmas Jumalasta.
Tarkoitus ei ollut siis syyttää vaan varoittaa. Ihminen tekee suuren virhearvioinnin, jos kuvittelee hallitsevansa henkimaailmaa.
Kyllä ihan riveiltä päättelin, siis antamastasi vastauksesta. ;) Vielä haluaisin tarkennusta niistä Tarot-korteista, sillä en harrasta kuvailemaasi henkien kanssa keskustelua kovinkaan aktiivisesti. Taroteista haen pohdiskeltavaa ja rohkaisua silloin kun on sellainen olo. Muista uskomuksista tietääkseni haetaan ihan samaa?
haetaan rukouksesta, eli keskustelusta Jumalan kanssa.
Jos käytät Tarot-kortteja tähän tai koet niiden olevan jonkinlainen välikappale, niin silloin diagnoosini tilanteestasi on enimmäkseen epäjumalanpalvonta. Ja silloin sentään jo rikotaan 1. käskyä sen henkien kanssa keskustelun lisäksi.
Kokeile, pystytkö olemaan korteista erossa. Jos ajatus korteista polttelee mielessä ja koet ihan vierotusoireita, saatat tarvita ulkopuolista apua.
Menen nyt unille, mutta rukoilen puolestasi kunnes nukahdan. Hyvää yötä.
Tulee joskus harvoin sekavassa tilanteessa ajatuksena että ainiin, noistakin voi olla hyötyä.
En oikeastaan tiedä mihin niiden "taika" perustuu. Ensin oletin että samanlaiseen huuhaahan kuin horoskooppien, eli laaditaan mahdollisimman yleispäteviä vastauksia joihin kaikki voivat samaistua. Mitä enemmän tein luentoja eri ihmisille (heidän omasta pyynnöstään) sitä vakuuttavampia kortit olivat yksilöllisissä neuvoissaan. En siis tiedä onko mystiikka itse korteissa vai kuten sinä sanoit jossain ylimääräisessä henkiolennossa.
Väite oli että henkiin otetaan yhteyttä, K H sanoo että henget puhuvat hänelle eli se yhteys tulee sieltä päin.
Sitä paitsi yhteyksiä voi olla ilman että sitä haetaan. Ja siinä ei ole mitään pahaa.
Eri asia on musta magia, josta te ette tuskin tiedä mitään. Moni sekoittaa noituutta ja "tavallisia" asioita keskenään.
pappani läsnäolon ja sai häneltä viestejä unissa vielä vuosia papan kuoleman jälkeen. Osa viesteistä oli sellaisia että ne koskivat tulevia tapahtumia perheessämme, semmoisia mitä ei mitenkään olisi voinut keksiä. Ne ei olleet koskaan mitään ikäviä tai pelottavia asioita. Mutta mutta...oliko mummuni sittenkin Saatanan kätyri? Ihmeen suloiseen hahmoon se veijari sitten osaakin naamioitua! Mummuni oli nöyrä ja harras uskovainen, oikea sydämellisyyden perikuva, en olisi hänestä uskonut!
on läsnä ja kommunikoi kanssamme. Se ei vaadi minkäänlaista mustaa magiaa niiltä jotka kokevat tuon henkimaailman.
on läsnä ja kommunikoi kanssamme. Se ei vaadi minkäänlaista mustaa magiaa niiltä jotka kokevat tuon henkimaailman.
Näin on, tiedän.
nro 19
yksikään kuollut ei puhu eläville vaan pahat henget.
viimeisenä maailman päivänä tulette näkemään kuinka "sekaisin" uskovaiset ovat.