Onko paikalla ketään buddhalaista tai buddhalaisuudesta kiinnostunutta?
Kerro, millaista elämäsi on ja millaisia periaatteita tai asenteita sinulla on? Oletko onnellinen? Harjoitatko meditaatiota päivittäin?
Kommentit (18)
Yritän (huom. yritän) kohdella kaikkia ihmisiä ja eläimiä arvostaen. En katso titteleitä, vaurautta tai asemaa yhteiskunnassa, työyhteisössä. Olen vaatimaton, yritän olla tuomatta itseäni, saavutuksiani ta tekemisiäni yms. esille. Olen nöyrä ja tästä ammennan vahvuuteni. Ymmärrän liiaksikin ehkä muita ihmisiä ja heidän käytöstään.
Materiaalinen maailma ja sen ilmenemät eivät vedä minua puoleensa vaan enemmänki henkinen puoli. Yritän meditoida omalla tavallani kerran päivässä.
Kartan ihmisiä, jotka edustavat kaikkea päinvastaista.
Pyrin välttämään tapahtumien pakottamista, yritän hyväksyä asiat ja ihmiset sellaisenaan. Olen onnellinen. 5
riippuu mitä olet hakemassa, buddhalaisuudessa on eri koulukuntia.
yksi on timanttipolku: www.buddhalaisuus.fi
periaatteet: karman laki (Syy ja seuraus), en tapa olentoja, olen avoin kaikille (myös seksuaalisuudelle). seksi on kivaa :)
jo pitkän aikaa ollut tietoinen siitä että Buddhalainen filosofia on omani. Minäkin olen lykännyt sen syvällisempää seuraamista mutten ole varma miksi. Nyt viimeaikoina olen lukenut Dhammapadaa ja ottanut askeleita varsinaiseen Buddhalaisuuden harjoittamiseen, eli sisäistänyt keskeisiä ajatuksia.
Tarkoittaa siis sitä että uskon buddhalaisuuden filosofiaan pääpiirteittäin.
Buddhalaisuushan on alunperin elämänfilosofia ei uskonto ja Sidhartha Gautama on sanonut ettei häntä tulisi palvoa jumalana.
Buddhalaisuuden harjoittaminen on hyvin yksinkertaista itsensä tutkiskelua, oivaltamista ja henkistä kasvua. Joten se poikkeaa suuresti uskonnoista joissa on määräyksiä ja käskyjä.
Yritän (huom. yritän) kohdella kaikkia ihmisiä ja eläimiä arvostaen. En katso titteleitä, vaurautta tai asemaa yhteiskunnassa, työyhteisössä. Olen vaatimaton, yritän olla tuomatta itseäni, saavutuksiani ta tekemisiäni yms. esille. Olen nöyrä ja tästä ammennan vahvuuteni. Ymmärrän liiaksikin ehkä muita ihmisiä ja heidän käytöstään.
Materiaalinen maailma ja sen ilmenemät eivät vedä minua puoleensa vaan enemmänki henkinen puoli. Yritän meditoida omalla tavallani kerran päivässä.
Kartan ihmisiä, jotka edustavat kaikkea päinvastaista.
Minua kiinnostaa buddhalainen elämänfilosofia, mutta olen saanut vaikutteita muualtakin. Pyrin elämään ylläolevan lainauksen mukaan, mutta olen vielä alkutekijöissä tällä tiellä. Ja yritän olla välttelemättä erihenkisiä ihmisiä, koska uskon että kaikkien kanssa tulee toimeen. On vain kyse siitä miten he osuvat arkoihin paikkoihin minussa ja miten annan heidän vaikuttaa itseeni.
Uskon karmaan ja jälleensyntymiseen. Meditoin päivittäin. Osa meditaatiosta tapahtuu arjen lomassa tietoisen läsnäolon menetelmin. Ja olen onnellinen.
avoimesti kertoneet filosofiastanne vai onko sen ilmaiseminen vaikeaa? Itse vastaan kysyttäessä, mutta muuten en puhu aiheesta oikein mitään, sillä koen sen vain hankaloittavan kanssakäyntiä joissain tapauksissa. Huomaan että väärinymmärryksiäkin tulee lisäselityksittä. Se seikka jää monilta huomioimatta että Buddhalaisuus on ateistinen elämänfilosofia ja osakseen saa "hihhulikatseita". Minulle tämä on siksi hyvin henkilökohtainen asia.
Perheellenikään en voi kertoa hirveän avoimesti sillä äidin puolella suvussa on vahvasti kristinuskossa olevia ja tiedän että osa heistä on loukkaantunut joskus ihan vain siksi ettei meidän perheessä oikein uskota "mihinkään". En haluaisi lisää keikuttaa venettä, mutta niin tapahtuu siitä huolimatta että kuvailen katsomusta elämänfilosofiaksi.
T. 10
Tarkoittaa siis sitä että uskon buddhalaisuuden filosofiaan pääpiirteittäin.
Buddhalaisuushan on alunperin elämänfilosofia ei uskonto ja Sidhartha Gautama on sanonut ettei häntä tulisi palvoa jumalana.
Buddhalaisuuden harjoittaminen on hyvin yksinkertaista itsensä tutkiskelua, oivaltamista ja henkistä kasvua. Joten se poikkeaa suuresti uskonnoista joissa on määräyksiä ja käskyjä.
ihmisten kanssa toimeen. Osa ihmisistä on niin juntturoita, ettei auta vaikka hyppisit päälläsi tullaksesi toimeen.
En karta kaikkia ns. erihenkisiä ihmisiä vaan ihmisiä, joiden ajatusmaailma sotii täysin omaani vastaan. Esim. ihmisiä, jotka levittävät ympärilleen pääasiassa negatiivista ja minäkeskeistä energiaa ja joiden maailma pyörii materian ympärillä. Haluan säästää itseäni enkä suotta hakeudu negatiivisen energian lähettyville.
a yritän olla välttelemättä erihenkisiä ihmisiä, koska uskon että kaikkien kanssa tulee toimeen.
mieluummin vältän sellaisia ihmisiä joista tunnistan kyräilyn olevan vaihde joka on pysyvästi jumissa. Se on äärimmäisen verottavaa.
mieluummin vältän sellaisia ihmisiä joista tunnistan kyräilyn olevan vaihde joka on pysyvästi jumissa. Se on äärimmäisen verottavaa.
ihmisiä teette uskonnosta samanlaisen egonpönkityssysteemin kuin mikä tahansa uskonnollinen toiminta näyttää tekevän. Epäilen ettei se ole buddhalaisuuden hengen mukaista. Vai onko? Minusta se kuulostaa enemmänkin new age -ideologialta.
Buddhalaisuus on enemmänkin elämänfilosofia ja oppi kuin uskonto.
En tieten tahtoen hakeudu ilkeän ja pahansuovan ihmisen seuraan. Hakeudutko sinä?
En tieten tahtoen hakeudu ilkeän ja pahansuovan ihmisen seuraan. Hakeudutko sinä?
Yleensä se toimii ihan hyvin. En kauheasti ota pulttia ilkeistä ja pahansuovista ihmisistä, vaan minua kiinnostaa se mistä pelosta käsin he toimivat niin kuin toimivat.
Koet, että tuolla alueella sinulla on annettavaa. Hyvä niin ja arvostettavaa. Ihmiset ovat erilaisia.
Toki minäkin ymmärrän ilkeyttä ja pahuutta sekä analysoin syitä siihen, mm. pelkoa, emmekö me kaikki niin tee? Pyrin olemaan ystävällinen kaikille ihmisille, niin ventovieraille kuin tutuillekin. Mutten erityisesti hakeudu heidän, jotka ovat hyvin negatiivisia, seuraan. Minulla ei ole heille annettavaa vaan sen sijaan he imevät minusta energiaa. Ymmärrän heitä toki, mutta jos katson, että juuri minä en ole oikea henkilö auttamaan, pysyn kauempana.
Mutten erityisesti hakeudu heidän, jotka ovat hyvin negatiivisia, seuraan. Minulla ei ole heille annettavaa vaan sen sijaan he imevät minusta energiaa. Ymmärrän heitä toki, mutta jos katson, että juuri minä en ole oikea henkilö auttamaan, pysyn kauempana.
Ylipäänsä ei yritä auttaa ketään tai vältellä ketään tai muuttaa ketään. Katselen maailmaa ja teen oman osani asioissa jotka on mun vallassa, koetan elää hetkessä.
Minä elän miten minun on hyvä. ;-)
Minä myönnän vältteleväni tiettyjä ihmisiä. Tämä johtuu omista kokemuksistani. Muutoin pyrin samaan kuin sinä, katselemaan maailmaa ja elämään hetkessä. Sillä poikkeuksella, että autan kyllä jos kykenen ja toinen apuani haluaa. Muuttaa ei toista ihmistä voi.
asia on pyörinyt mielessä jo pitkään, mutta olen ikäänkuin tietoisesti siirtänyt asian miettimistä.. en tiedä miksi. Ap:n jkysymyksiin kaipaisin myös vastauksia.