Miten pitkän pitkältä ajalta tiliotteet sossuun?
Kommentit (16)
Pitääkö teidän selittää jokainen meno?
varattomuuden. Ainakin toivottavasti. Itsellä sossuun asiaa enkä haluaisi selvitellä alkossa ramppaamista.
Jos edellisten 2 kk:n tulot ovat menneet, niin ne ovat menneet. Teoreettisia varoja ei saa laskea tuloksi. Ainoastaan todellisuudessa käytössä olevat varat saa laskea.
Olen kuullut juttuja että olisi pitänyt viedä jopa 6kk tiliotteet.
Olen kuullut juttuja että olisi pitänyt viedä jopa 6kk tiliotteet.
Itsellä kun ei kokemusta sossusta, mutta voi olla edessä tänä vuonna, jos töitä ei saa :(
2kk:n tiliotteet, tän voi kyllä jokainen tarkistaa itse hel.fi
niin niitä tiliotteissa näkyviä rahoja EI saa laskea tuloksi, jos ne ovat jo menneet elämiseen eivätkä enää pötkötä tilillä.
niin niitä tiliotteissa näkyviä rahoja EI saa laskea tuloksi, jos ne ovat jo menneet elämiseen eivätkä enää pötkötä tilillä.
Katsovat ja toruvat mihin olet rahasi tuhlannut??
Eikö pelkkä saldotieto riitä
Kerran vein sairaalalaskun sossuun ja lopulta maksoivat siitä osan. Muistaakseni tarvitsivat tilitiedot vain sitä varten, että paljonko rahaa on tilillä. Sen lisäksi vaativat kahdesta muusta pankista todistuksen, että minulla ei ole tiliä siellä.
Eli siis jos olen saanut loparit ja sen myötä tililleni joulukuun lopussa 3000e ja pistänyt kaiken sileäksi (ostellut ihania vaatteita, käynyt juhlimassa jne), eikö niitä siis huomioida mun käytettävissä oleviksi varoiksi, jos nyt helmikuussa haen toimeentulotukea.
Sen lisäksi vaativat kahdesta muusta pankista todistuksen, että minulla ei ole tiliä siellä.
Voiko tuollaisesta kieltäytyä. En mä ainakaan meidän pikkukaupungissa haluaisi kierrellä ympäri kaupungin virastoja "sossu haluu todistuksen täältä". Ihan naurettavaa. Voiko edes olla totta?
Eli ei kannata vetää huitsin hiippaseen niitä lopputilirahoja ja sitten mennä sossuun pyytämään lisää. Sossu laskee tietyn ajan, jonka aikaa tilille tulleilla rahoilla olisi pitänyt elää ja vasta kun rahat on käytännön lisäksi teoreettisesti loppu, niin saa toimeentulotukea.
Nimim. kokemusta elämästä kuukausi ilman mitään tuloja, kun rahaa olisi kuulemma "pitänyt riittää" (velkojen+laskujen maksua ei hyväksytty selitykseksi)
Eli ei kannata vetää huitsin hiippaseen niitä lopputilirahoja ja sitten mennä sossuun pyytämään lisää. Sossu laskee tietyn ajan, jonka aikaa tilille tulleilla rahoilla olisi pitänyt elää ja vasta kun rahat on käytännön lisäksi teoreettisesti loppu, niin saa toimeentulotukea.
Nimim. kokemusta elämästä kuukausi ilman mitään tuloja, kun rahaa olisi kuulemma "pitänyt riittää" (velkojen+laskujen maksua ei hyväksytty selitykseksi)
2kk:n tiliotteet