Syövän jälkeen raskaaksi
Kommentit (7)
varoaika hoidoista pitäis olla se puoli vuotta.
Itse vaan jännään kuinka lääkkeillä saadaan arvot pysymään kondiksessa
niin ja käytännön kokemuksia kans kaipaisin, että onko ollut hankalampaa raskaaksi tulo, keskenmenoja, lapsella ongelmia jne. vai onko kaikki mennyt hyvin ja ok.
"tapauksen", ja heillä tietääkseni kaikki meni ihan hyvin, ja lapsi on hyvinvoiva 5-vuotias jo.
tosi vaikealta saa mistään mitään tietoa.
Lääkäritkin on niin ympäripyöreitä aina vastauksissaan.
Olen saanut kolme radiojodihoitoa, mahdollisesti neljäs tulossa. Tällä hetkellä olen ulkoisessa sädehoidossa.
Minulla on kaksi lasta, jotka olen saanut ennen sairastumistani.
Haaveissa meillä on edelleen vauva. Lääkärin mukaan se on edelleen mahdollista, jos minut saadaan parannettua. Minulla tiedossa vuoden varoaika ennen mahdollista raskautta.
Itse raskautumiseen syövän jälkeen en siis osaa valitettavasti vastata.
Olen sairastanut leukemian parikymppisenä ja hoidot olivat tosi rankat. lapsen saamista lääkärit epäilivät ja yksi sanoikin, että mahdotonta on. 1,5 vuotta parantumisesta kuitenkin olin yllättäen raskaana ihan luomusti ja nyt jo kolmen lapsen äiti. Lapset terveitä ja raskaudet sujuneet ongelmitta. Ekan kanssa kävin alkuraskaudessa muutamissa ylimääräisissä tarkastuksissa, koska tietämättä raskaudesta olin ollut kontrollimangneettikuvissa ja luuydinnäytteessä. Vauva ei kuitenkaan ollut vahingoittunut ja nyt on jo reipas eskarilainen.
Itse käyn edelleen vuoden välein kontrolleissa, mutta uusiutumisen vaara on jo aika minimaalinen.
teille vastanneille..
Vertaistuki tuntuu tärkeältä.
Ja sinulle jolla ollut leukemia.. tuli uskoa minullekkin, kilpirauhassyöpä kun on mielestäni leukemiaa helpompi juttu.
Kysessä siis kilpirauhassyöpä
ikää itsellä 30v, yksi lapsi ennen syöpädiagnoosia toinen haaveissa.