1 vee syö kerran yössä, mut neuvolassa kiellettiin
kertokaa kokemuksia lapsienne yösyömisestä. milloin loppui? itsestä tuntuu ettei se ole niin kauheaa jos juuri yksi täyttänyt lapsi syö vielä kerran yössä... yritettiin pois mutta tuntuu etten halua häntä nälässäkäään pitää... tiedä häntä. neuvoista/ muiden kokemuksista kiitollisia.
Kommentit (27)
Ei ne neuvoloissa kaikkea tiedä. Eikä kannata sokeasti uskoa/neuvoja noudattaa. Itse usein tietää kuitenkin parhaiten mikä omalle lapselle sopii, tarkoitan sanoa et luota omaan äidinvastoon.
Meillä loppui yösyönti 10kk ikäisenä, musta sopiva ikä enkä mitenkään erityisesti yrittäny ees lopettaa. Poika vaan alkoi itse nukkuu kokonaisia öitä vähitellen.
Toisaalta sen ikäinen kyllä jo pärjää ilmankin, että ei varmaan haittaa jos alkaa opettaa poiskin siitä.
muuten olet ihan rättipoikki kahden yösyöttöjen kanssa:/
Siksi ne neuvolassakin niin kehottaa,ei ilkeyttään
minä nukun öisin, niin myös lapset. Yönälkä on opittu asia, josta lapsi kyllä pääsee eroon, jos äiti niin haluaa. Monen mielestä on kiva olla marttyyri, joka lapsen takia heräilee ja siksi on päivällä täysi zombie.
Tuskin hänellä yöllä nälkä on. Kaipaa vaan syömistä/läheisyyttä :)
Mutta ei sinun tarvitse häntä yösyönnistä vierottaa jos se tuntuu ikävältä.
kun on tottunut koko elämänsä saamaan yöllä ruokaa(=maitoa) niin tottakai voi olla että jossain vaiheessa yötä iskee näläntunne.
Mutta siitä voi toki oppia pois. Yli vuoden ikäinen kyllä pärjää yön syömättä mutta parina ekana yönä todella voi tuntea nälkää kun aletaan vierottaa.
syö edelleenkin kerran yössä. alkaa jo rassaamaan, helpompi vierottaa nuorempana. Mielestäni.
Meillä söi (pullosta) 2 vuotiaaksi asti ja siotten se vaan loppui, lapsen omasta tahdosta/tarpeesta.
...niin ja neuvolassa ei ihan kaikkea pidä kertoilla, heillä on omat opukset mistä hoito-ohjeitaan direktiivien mukaisesti jakelevat.