Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä, miten suhtautua. Teini-ikäinen poikani jäi kiinni seksin harrastamisesta.

Vierailija
07.02.2011 |

Ja kyseessä oli siis toinen poika, hänen kaverinsa, jonka luona hän oli yökylässä. Ovat olleet hyviä kavereita pitkään ja tämä toinen poika on ollut meilläkin yökylässä. Pojan äiti oli mennyt illalla poikien huoneeseen kysymään, maistuuko sipsit tms. ja pojat harrastivat suuseksiä. Pojan äiti soitti minulle, ja olen ollut shokissa koko viikonlopun. En oikeasti tiedä, mitä tehdä.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, poikanne on homo. Jos kyseessä olisi ollut tyttö, olisi pojan isä iloinnut poikansa menestyksestä ja kehunut häntä.

Vierailija
22/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö poikasi, että ko. äiti soitti sulle? Tuliko siitä joku hulabaloo? Ainakin pidä huoli siitä, ettet nolaa poikaasi.

ja soitti minulle. Ei nostanut meteliä, mutta oli sitä mieltä, että asiasta pitäisi puhua. Poikani ei tiedä puhelinsoitosta, mutta varmasti arvaa, että on soitettu. Ollaan ihan hyvissä väleissä perheen kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta ei nolattaisi enempää? Minusta et voi tehdä juurikaan mitään muuta kuin olla äiti joka rakastaa lastaan, olla käytettävissä jos haluaa keskustella jne. Minä sanoisin itse suoraan, että jos haluaa jutella, niin olen sitä varten olemassa.

Minua kammoksuttaa tässä se, että kuinka nolo tilanne on ollut näille pojille kun kaverin äiti on paukkassut sisään? Voisiko herkässä murkkuiässä olevalle nuorelle olla juurikaan mitään nolompaa. Toivottavasti tämä ei siis muodostu ahdistukseksi tms. ja toivottavasti nuoret pääsevät ylitse tästä kaikesta.

Jos nuoret ovat homoja niin mitäs sitten...? Se asia ei muuksi muutu vaikka tekisitte vanhempina mitä tahansa. jos tämä oli taas tällaista nuorten kokeilua, niin mitäs sitten? Tuskin sekään yhdessä asiaa suureen ääneen voivottelemalla paranee?

Yllättävän moni mies on muuten kokeillut tuota. Tällaisen keskustelun näin eräässä foorumissa missä miehet keskustelivat ja ikää näillä oli n. 20-30v.

Eli minä kokisin suurta huolta siitä, miten nuoret pääsevät tästä nolosta kiinnijäämisestään ylitse ilman vaurioita. Ymmärrän toki vanhepien tunteet, mutta niillä ei liene merkitystä poikien psyykkeelle muuten kuin siten että vanhemmat pystyvät olemaan lapsensa rinnalla.

Vierailija
24/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt todellakin pitäisi puhua asiasta. Mutta sanoisin, että ylipäätänsä seksistä. Ja kysyä, että tykkääkö poikasi enemmän pojista kuin tytöistä. Ja kertoa, että se on ihan ok. Ei lapsen kuulu stressata ja menettää yöuniaan, koska pelkää mitä vanhemmat ajattelevat omasta suuntauksesta...mutta voihan tosiaan olla, että on vasta kokeiluasteella eikä mitään vahvaa suuntautumista ole kehittynytkään.

Tsemppiä!

Mutta en oikein pysty teeskentelemään, että asia olisi kuitattu tuosta noin vain. Tietysti se yllättää vanhemmat, etenkin kun tieto tuli toiselta henkilöltä, eikä pojalta itseltään. Jos poika olisi itse kertonut asiasta, niin ehkä olisi ollut paremmin aikaa sulatella tietoa.

ap

Vierailija
25/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on neutraali seksikokeilu. Siihen ei liity rakkautta.

On vain kehon onkalot.

Pojat kokeilivat miehisiä "naisreikiään".

Ovat luultavasti kokeilleen peppuseksiäkin.

Äidille ajatukseksi ettei kyseessä ole toisen pojan suu tai kalu vaan lihaisa reikä, jonne tarpeet tyydytetään.

Vierailija
26/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiheessa kondomin käytön tärkeydestä jne.

Olen itse terveydenhoitoalalla ja tästä on jankutettu todella paljon.

ap

Vierailija
27/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot asiallisesti, että olet tietoinen tilanteesta. Kysy tosiaan, tykkääkö enemmän pojista vai tytöistä, oliko tämä eka kokeilu. Sitten kerrot ehkäisyn tärkeydestä myös poikapareilla, vaikka raskauden mahdollisuutta ei olekaan niin tautien takia. Asialinja, kuuntelua ja punastelusta huolimatta faktoja pöytään. Voit toki sanoa, että sinusta hän on vielä liian nuori harrastamaan seksiä ja toivot että hän vielä odottaisi. Mitään mahdotonta meteliä on turha nostaa ja nyt ei todellakaan ole minkään sievistelyn aika, asiat kerrotaan niin kuin ne on ja puhutaan oikeilla nimillä. Vaikka se tuntuu aikuiselle vaikealta niin se on vain tehtävä, jotta voi olla varma, että lapsella on oikeaa tietoa asioista varsinkin taudeista! Ja se tärkein, te rakstatte poikaanne, tykää hän sitten pojista tai tytöistä.

Vierailija
28/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat perusasiat pätevät niin hetero- kuin homoseksiinkin, eli toisen kunnioittaminen, vapaaehtoisuus, mahdollisessa yhdynnässä suojaudutaan kondomilla (suuseksissäkin suositeltavaa) jne.

jos sanavalinta oli loukkaava, ei tosiaankaan ollut tarkoitus. Tietysti nuo samat asiat pätevät kaikissa suhteissa. Mietin vain, että pitäisikö kiinnittää johonkin asiaan erityistä huomiota, jos poika tosiaan on homo.

Kiitos muuten kaikille rohkaisevista viesteistä!

Ja sille yhdelle kommentoijalle, asia ei ainakaan minua ällötä.

ap

Vierailija
29/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ihan supernoloa jäädä kiinni tuollaisesta. :D

Kyllä 16v. on jo sen verran vanha, että tietää mitä tekee... ei ne välttämättä ole homoja, mutta mitä sitten vaikka olisivatkin...

Oli kyse tytöstä tai pojasta, niin halausin puhua pojan kanssa rauhallisesti seksistä. Ja että ei ole välttämättä hyväksi itselle kokeilla kaikkea mikä päähän palkähtää. Minusta rakkaus ja seksi on se ainoa yhtälö, eli jos kuvittelee että vois tuon ihmisen kanssa mennä vaikka naimisiin, niin sitten kanntaa ekaksi tapailla ja sitten alkaa seurustella. Toista täytyy kunnioittaa ja saada itse kunnioitusta toiselta. Ehkäisyasiat myös kuntoon, kondomia on aina käytettävä. Ja kännäminen ei kuuluu hyvään seksiin.

Vierailija
30/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä selväksi, että kokeilut ovat ihan normaaleja ja kuuluvat ikään.

Toki on hyvä huomioida, että kannattaa varmistaa yleensäkin se, ettei tule yllätetyksi vaikka se ei yllätetyn syy olisikaan.

Olisi varmaan hyvä keskustella tämän toisen pojan äidinkin kanssa.

Vierailija
31/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on neutraali seksikokeilu. Siihen ei liity rakkautta.

On vain kehon onkalot.

Pojat kokeilivat miehisiä "naisreikiään".

Ovat luultavasti kokeilleen peppuseksiäkin.

Äidille ajatukseksi ettei kyseessä ole toisen pojan suu tai kalu vaan lihaisa reikä, jonne tarpeet tyydytetään.

Ollaan aina korostettu tunteiden merkitystä ihmissuhteissa.

ap

Vierailija
32/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tyttö ei ole suostunut, eikä vanhemmilta ole saatu rahaa prostituoidun hankkimiseen.

Joten jäljelle on jäänyt ainoa keino tuntea miltä se tuntuu.

Pojat vuokrasivat suunsa toisilleen "käyttöön".

Vierailija
33/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tyttö ei ole suostunut, eikä vanhemmilta ole saatu rahaa prostituoidun hankkimiseen.

Joten jäljelle on jäänyt ainoa keino tuntea miltä se tuntuu.

Pojat vuokrasivat suunsa toisilleen "käyttöön".

Taitaa olla sama kirjoittaja kuin tuossa neutraalissa seksikokeilussa. Vaikka tuon ikäiset pojat ovat käveleviä hormonipommeja, niin on heilläkin tunteet. Todennäköisesti ap:n poika ja tämä toinen poika ovat homoja, ovat jo sen verran vanhoja, että tietävät, mistä on kyse.

Ja hei, AINA löytyy joku tyttö, joka suostuu.

Vierailija
34/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksielämästään vanhempiensa kanssa? Varsinkaan kun on jäänyt kiinni jostain nolosta?

Minusta lasta ei tarvitse nolata yhtään enempää. Työskentelen itse ahdistuneitten nuorten parissa ja sanoisin että tärkeintä on tehdä selväksi se että on vanhempana saatavilla ja käytettävissä ja kekustella voidaan milloin vaan ja että TE ETTE vanempina tuomitse lasta missään nimessä.

Jonkun ulkopuolisenkin kanssa lienee helpompaa puhua seksistä kuin ehkä oman vanhemman kanssa. Muistelkaapa itse omaa nuoruuttanne.

Voimia ap oman mielen myllerrykseen ja mielen hallintaan ja toivon että pystytte olemaan lapsen tukena/rinnalla aivan kuten ennenkin ja jos lapsi itse haluaa puhua niin teette selväksi että olette valmiita keskustelulle. Asiaa ei tule lakaista maton alle ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta jos lapsi itse ei halua puhua niin ei tule väkisin häntä siihen myöskään saattaa. Kunhan teette selväksi että hän kelpaa teille sellaisena kuin on.

Vierailija
35/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ehkä siksi, että molemmat on poikia. Tosin varmaan yhtä shokissa olisin jos/kun yllättäisin poikani tytönkin kanssa ensimmäisen kerran...kai se on aina liian aikaisin :-D Monet tässä on sanoneet, että ihan normaalia teinikokeilua, mutta onko todella? En mä ole ainakaan teini-iässä kokeillut toisia tyttöjä... mutta ehkä minä olenkin se epänormaali, mutta aina kyllä tiesin mikä sukupuoli mua kiinnostaa...eikä ollut tarvetta toista kokeilla. Kyllä asiasta varmasti kannattaa jutella. Voithan kysyä onko teinillä itsellään asiasta jotain sanottavaa. Tsemppiä!

Vierailija
36/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kokemuksia kahdenkin muun samanikäisen pojan kanssa suuseksistä ja sellaisesta pelehtimisestä.

Olimme kyllä tuota nuorempia eli jotain 12-13 ja silloinkin puhuimme kyllä tytöistä koko ajan. Tapahtui useita kertoja ja olemme ihan 100% heteroja kaikki. Se on ihan varma. Harmitonta kokeilua, ainakin meillä. Olen käsittänyt ettei ole lainkaan harvinaista, vaikka 16-vuotias on kyllä jo vähän vanhempi.

Vierailija
37/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adultia ja sit vähän kokeilleet?

Vierailija
38/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sama kirjoittaja kuin tuossa neutraalissa seksikokeilussa. Vaikka tuon ikäiset pojat ovat käveleviä hormonipommeja, niin on heilläkin tunteet. Todennäköisesti ap:n poika ja tämä toinen poika ovat homoja, ovat jo sen verran vanhoja, että tietävät, mistä on kyse.

Ja hei, AINA löytyy joku tyttö, joka suostuu.

Niin ei todellakaan löydy tyttöä, joka siihen suostuu. Niin se on. Te ette tiedä miten pinnallista nuorien elämä on. Heterosuuseksi on harvojen herkkua, suosittujen.

Vierailija
39/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinit harrastavat seksiä keskenään kuin että pahoinpitelevät muita kylillä tai varastelevat kaupoista. Kehityskulussaan samalla tasolla olevan välinen sekstailu ei vahingoita kumpaakaan, mutta juopottelu ja tupakanpoltto, huumekokeiluista puhumattakaan, voi aiheuttaa loppuikäisen riippuvuuden.

Vierailija
40/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs nyt pelätään, kun homous tuli omaan perheeseen ja yritetään kaikin tavoin sulkea silmät todellisuudelta. Paljoa eivät nyt selittelyt auta, että kyllähän pojat tuossa iässä kaikkea kokeilevat, he tietävät sen itse parhaiten, mistä he tykkäävät ja eikä siinä ole mitään pahaa. Älkää tehkö tästä tapauksesta mitään numeroa vaan tukekaa lapsianne heidän seksuaalisuudessaan, ette kuitenkaan millään kasvatuksella pysty muuttamaan heidän seksuaalisuuttaan, vaikka kuinka haluaisitte. On äärimmäisen huolestuttavaa tälläkin palstalla nähdä, kuinka moni ei ota poikia todesta vaan pyrkii kaikin tavoin selittämään asian joksikin muuksi kuin mitä se on. Avatkaa jo vihdoinkin silmänne ja hyväksykää faktat, jotkut kun vaan syntyvät homoiksi ja toiset heteroiksi, sille te vanhempina ette mitään voin. Mitä nämä pojat nyt tarvitsevat, on vanhempien varaukseton tuki ja hyväksyntä, ei tuomitseminen, muuten näiden nuorten elämästä voi tulla valtava ahdinko, jonka seurauksia en halua edes ajatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi