Raskaus ahdistaa
Oli toivottu lasta ja mitä minulle yhtäkkiä tapahtui, kun tulinkin raskaaksi. Tuntuu kuin mut olisi heitetty pimeään selliin lukkojen taakse loppuiäksi. Kuin kaikki maailmassa tapahtuvat asiat ei koskisi mua ollenkaan tai olisin kuollut pois. Tämä ahdistaa ja hämmentää, pää on aivan sekaisin.
Vai johtuuko se tunteesta, joka minulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut. Olen yhtäkkiä vain vauvan asumus, en enää oma itseni. Ihmiset (tuntemattomatkin) tulevat kyselemään ja taputtelemaan mahaa. Kuin minulla ihmisenä ei olisi enää mitään merkitystä. Kaikki on kiellettyä tai vaarallista. Neuvovat mitä syön, miten liikun, mihin pukeudun. Lääkärit ronkkii ja miehet tuijottaa..
Eikä tämä ole ensimmäinen raskaus ja lapset ovat minulle kaikki kaikessa. Miksi sitten itse raskaus tuntuu tosi vaikealta. En halua tavata ketään, en nähdä ketään.. huoh.. se on mahdotonta, kun käyn töissäkin. Ja miehet.. ne on ihan punainen vaate. Heidän suusta en kestä kuulla mitään raskauteen liittyviä juttuja, ei ne siitä mitään ymmärräkään.
Ja vielä kaiken huipuksi pelkään, että kuolen tähän raskauteen tai synnytykseen ja lapseni jäävät vaille äitiä.
Olen vissiin tullut hulluksi?
Kommentit (4)
sain itse vastaavassa tilanteessa tosi paljon apua vauvaperhetyöntekijältä, tuli kotiin monta kertaa ja sain puhua päätäni selväksi.
Näitä ei vain taida olla joka kaupungissa?
Hormoonit vaan vaikuttaa aika paljon. Itsekin aina raskaana pelkään kuolevani synnytykseen ja ahdistun siitä loppuraskaudessa. Tunne on kuitenkin mennyt ohi samalla kun vauva on syntynyt.
Tässä kolmannessa raskaudessa tuntuu että ahdistun ja ärsyynnyn muutenkin tosi helposti (tai sitten aika vain kultaa muistot). Välillä ärsyttää suunnattomasti kun kaikki tuntuu roikkuvan mussa kiinni ja saatan tiuskia miehelle jos se tulee puristelemaan. Neuvolassa käynnitkin on jotenkin ärsyttäviä tässä raskaudessa vaikka hyväähän ne vaan tarkoittavat luultavasti.
Olen pistänyt kuitenkin hormoonien piikkiin nämä oikut.
ja saat muuta ajateltavaa
tai sit oot hullu