Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni loukkasi mua tosi pahasti.

Vierailija
07.02.2011 |

Hän sanoi, kun taaperomme sai taas kerran uhmakohtauksen nukutustilanteessa, ja menetettyäni malttini, että ei musta edes olisi toisen äidiksi, miten kuvittelisin jaksavani arkea kahden kanssa.

Taustalla 3 vuoden lapsettomuus ja esikoinen hoidoilla, toista ei kuulu kahden vuoden jälkeenkään. Mies ei ymmärrä, että suurimmaksi osaksi lapsettomuuskriisin TAKIA olen näin uupunut ja väsynyt enkä meinaa jaksaa.

Onko yhtään minua ymmärtävää ihmistä paikalla? Lohdun sana olisi paikallaan. Eilen alkoivat taas menkat ja olen aivan lohduton :(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä mieheltä itseltään ja sanoa, että sinulle tuli todella paha mieli tuosta. Kyllä se lapsettomuusaika vaikuttaa mieheenkin, vaikka se ei niin ulospäin näy. Ota asia esiin...

Iso hali! Voimia!

Vierailija
2/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta me emme tiedä, mitä kaikkea maltin menettäminen tässä tapauksessa sisälsi...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joita käyttää riitatilanteissa.

Mun mies on aina vähätellyt mun äitiyttäni. Mua parempia äitejä ovat esim. hänen äitinsä ja siskonsa. Hän pärjäisi kuulemma mainiosti ilman minuakin. Näitä aina riitatilanteissa viljelee.

Ymmärrän siis loukkaantumisen tunteen. Niin minäkin loukkaannuin ja loukkaannun edelleen, vaikka ei tuo ole enää mitään uutta eikä enää oikein osaa sillä tavalla suoraan asiaa sanoakaan vaan aina vaan antaa ymmärtää asiat tyyliin "kun et koskaan tee lasten kanssa niin kuin siskoni..." tai "nyt sun kyllä pitää tsempata ja lähteä lasten kanssa luistelemaan, kun et niiden kanssa mitään tee". Mies näkee lasten kanssa olon aina jonain puuhana, johon menee aikaa ja välineitä esim. uinti, luistelu. Hän ei ymmärrä, että päivän aikana luemme kirjoja, pelaamme, teemme palapelejä ja askartelemme. Ulkona laskemme mäkeä ja teemme lumilyhtyjä tms.

Miehellä on siis nyt käytössään ase sua vastaan, ja voi olla, että keskutelusta huolimatta käyttää sitä aina silloin, kun tuntee, että on aika ravistella sua. Parasta on löytää itsestään ne syyt, miksi olet juuri omalle lapsellesi se paras äiti.

Itselläni on aika huono itsetunto, koska puuhailen lasten kanssa tosiaan aika pieniä juttuja ja isoja harvemmin ja koen siitä huonoa omaatuntoa. Silti pystyn nykyään estämään loukkaantumiseni miehen vihjauksista, kun mietin lasteni reagoimista: isompi halaa päivittäin ja kuiskaa, että olen aivan ihana. Lapseni ei haluaisi toista aktiivisempaa äitiä tilalle. Se tässä on tärkeintä!

Vierailija
4/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin totta.

Koeta saada jostain itsellesi pientä iloa elämään, tiedän, helpompa sanoa kuin tehdä, vointeja!

Vierailija
5/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikeasti: ei ole sen teille syntyneen lapsen syy, että ette saa toista. On ehdottomasti väärin antaa itsensä väsyä ja masentua tuossa tilanteessa. Ei se ole mikään syy antaa yhden lapsen kärsiä, ettei saa toista! Koska se lapsi kärsii taatusti muutenkin sun uupumuksesta ja väsymyksestä kuin satunnaisina maltinmenetyksinä nukutustilanteessa. Ja kasvaessaan lapsi alkaa ymmärtää, että hän "ei ollut tarpeeksi" omalle äidilleen. Hän alka apitää itseään huonompana ja alkaa kuvitella, että on ihan oikein kun hänelle karjutaan ja häntä laiminlyödään. Hän masentuu. Jos hän siitä selviää hengissä, hän on suuressa vaarassa siirtää saman taakan omille lapsilleen. Niin että nyt ap: otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat tuon tekosyiden keksimisen, hoidat lapsesi ja haet apua mielenterveydellesi. koska miehesi on oikeassa: tuossa tilanteessa sulla ei oikeastaan pitäisi olla yhtään lasta. Hoida nyt heti itsesi pois tuollaisesta tilanteesta!

Vierailija
6/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko väsynyt lapseen ja hänen kiukutteluun, mieheen vai täyttymättömiin toivoisiin?

Olen varmaan v-mäinen ihminen, mutta minun suustani olisi voinut tulla tuollainen lausahdus, kuin kiehestäsi. On tosi raskasta kuunnella toisen jatkuvaa narinaa asioista joihin ei voi vaikuttaa.

Mä haluun sitä ja tätä, että voin olla onnellinen...?

Ole onnellinen,iloitse siitä mitä sinulla on, koska asiat voi muuttua hetkessä.

Vierailija
7/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi toista lasta tuohon tilanteeseen ja ilmapiiriin. Sorry vaan...

Vierailija
8/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo valmiiksi ahdistunutta oloani pahensi mieheni kommentti minulle vaikeassa tilanteessa. Olen jo kovilla valmiiksi ja sen kuuleminen, että ehkä tällä lapsettomuudella on tarkoituksensa (=en olekaan hyvä äiti), ei ole auttanut vointini kohentumisessa. Toivoisin, että hän sanoisi, että rakas kyllä me vielä saamme sisaruksen pikkuisellemme ja anna minä hoidan ne nukutustilanteet, koska olet niin kovin väsähtäneen oloinen.

ap

Vierailija
9/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmmäisestäkään lapsestasi yhtään. Miksi pilaat ilmapiiriä vatvomalla toisen lapsen saamattomuutta. Kaikki eivät onnistu sen ensimmäisenkään saamisessa tai toisen tai kolmannen. Kannattaisi pysähtyä nyt nauttimaan tästä mitä sinulla jo on.

Vierailija
10/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en munasolujani luovuta.

Vaikka olisit saanut lapsen hoitojen kautta, se ei tee lapsen arkea turvalliseksi ja ihanaksi.

Mies sanoo ääneen sinulle faktaa ja sinä pidät miestä ARVOSTELIJANA?

Jumalauta. Mikä auttaa? Se että naapuri laittaa lastensuojelun kimppuusi?

Ei väsymys oikeuta sinun käytöstäsi.

Faktaa on että pilasit tilanteen olla hyvä vanhempi, etkä siedä sitä että tunnustat asian ja kasvat ihmisenä. Sen sijaan teet todella kammottavan valinnan: ummistst silmäsi ja väität että sinä olet väsynyt ja saat tehdä noin.

Vierailija
11/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö mukaan koskaan ole hermostunut vaativassa tilanteessa uhmaikäisen kanssa? Olet epänormaali.

Vierailija
12/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiiltymiseni nukutustilanteessa oli tarkalleen ottaen itkuun purskahtaminen ja huudahtaminen: Tänään mä en jaksa!

Ei sen kummempaa, mutta jos joku haluaa tehdä minusta väkivaltarikollisen niin siitä vaan.

ap

Vierailija
13/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun voimat loppuu jo yhden kanssa, niin mieti omaa jaksamistasi! Sun mies on järkevä ja näkee tilanteen.

Vierailija
14/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittasitko kirjoittajan numeron johon viittaat?

Minulla on 4 lasta. Ja jos mieheni kommentoisi käytöstäni niin minä ainakin menisin itseeni kuin puolustaisin asiaa väsymyksellä.

Kyllä ihminen saa olla väsynyt, ei siinä mitään. Mutta ei noin tehdä.

Menisit ap metsään huutamaan jos sun on pakko huutaa tollasia.

Jos sun mies on kotona niin lähdet huoneesta ja selität miehelle asian ja mies nukuttaa lapsen.

Lässyn lässyn sun väsymyksellesi, olet aikuinen.

11

Vierailija
15/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa meistä ei olisi joskus kiehahtanut vastaavassa tilanteessa?

Silti voimme olla hyviä äitejä.

On epänormaalia pysyä koko ajan hymyilevänä viilipyttynä.

Ap kaipaisi miehensä tukea, eikä loukkaavaa ja pilkallista asennetta.

Sekin ihan varmasti kiristää ap:n pinnaa jos miehen käytös on yleensä tuollaista.

Vakavan ja rauhallisen keskustelun paikka.

(tiedän, ei oo helppo juttu).

Zemiä!

Vierailija
16/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan vakavasti sanoen, ehkä sinun olisi parempi rentoutua ja koettaa unohtaa haaveet toisesta lapsesta. Yrittäisit keskittyä tähän ainokaiseen, joka teillä jo on, ja katsoisit, että hänellä on kaikki hyvin.

Yllä kirjoitettu näyttää häijyltä. Mutta olin itse hieman samankaltaisessa tilanteessa monta vuotta. Lapsiluku perheessämme jäi yhteen lapseen ja nyt olen liian vanha edes haaveillakseni toisesta. Olen itse nyt ajatellut, että jos olisimme saaneet toisen lapsen, olisin varmaan joutunut sairaseläkkeelle.

Vierailija
17/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei saa purskahtaa itkuun lapsen nähden? Aamen. Palstalla on pyhimys! Palkitaan hänet mannerheimin ristillä! Neljä lastakin vielä, hän tietää elämästä kaiken, varsinkin AP:n elämästä!

Vierailija
18/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en muuten ymmärrä niitä vanhempia, joilla ei muka koskaan pala pinna lastensa kanssa. Ovatko he jotain androideja vai?

Minusta aikuisuus ei tarkoita sitä, ettei tunne mitään kielteisiä tunteita.

Vierailija
19/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et keskittyisi hoitamaan hyvin sita lasta, jonka jo olette saaneet ja olisi kiitollinen hanesta? Mika on tama pakkomielle saada aina vain lisaa ja mikaan ei riita, myos lapsiasioissa?

Hoida sita lasta joka sinulla jo on. Anna rakkautta, kehita karsivallisyytta, ole tukena ja turvana. Lapsesi on pieni juuri nyt ja tarvitsee sinua, ja saakin olla lapsi ja valilla oikutella, kokeilla rajojaan. Sina asetat turvalliset rajat ja olet johdonmukainen.

Lapset aistivat, jos vanhemmat eivat ole lasna ja tuntevat olonsa levottomiksi ja turvattomiksi.

Vierailija
20/37 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiiltymiseni nukutustilanteessa oli tarkalleen ottaen itkuun purskahtaminen ja huudahtaminen: Tänään mä en jaksa!

Ei sen kummempaa, mutta jos joku haluaa tehdä minusta väkivaltarikollisen niin siitä vaan.

ap

Pelkaatko jotain kauheaa tapahtuvan, jos ette saa sita toista lasta? Onko sinulla jokin syy ajatella niin?