kylläpä vituttaa sairaanhoitajan työni!!
siis en vaan jaksa!!!Mitä ihmettä voisin alkaa opiskella? Yliopisto kiinnostais mutta en tiedä oonko tarpeeksi fiksu sinne, tuskin. Ei ainakaan mitään matemaattista.
Siis niin ahistaa koska tunnen nyt oelvani niin väärässä paikassa, kolmivuorotyö, rasittavat työajat ja paska palkka. Potilaat ovat ok, mutta koko se naisvaltanen hössäys kypsyttää.
Mitä tehdä?? Olen ollut jo 10v töissä, lapset tehty.
Kommentit (7)
joka kehoittaa opetushommiin. Itse opiskelen lähäriksi ja parhaat opettajat on ehdottomasti sairaanhoitajia koulutukseltaan ja sen lisänä monta vuotta työtkokemusta.
Olen tosin lähihoitaja, eli palkka vielä huonompi, mutta muuten ajatukset samoilla linjoilla ja 10 vuotta hoitotyötä takana. Mulla tosin vielä se "viimeinen" lapsi mahassa mutta ajatuksissa on, että en taida enää tämän äitiysloman jälkeen palata entiseen työhöni.
Kohta alkaa yhteishaut, kannattaa alkaa katselemaan, mitä on tarjolla.
ehdottomasti! Sairaanhoitaja koulutuksesta on paljon hyötyä jo pääsykokkeesa, siihen tarvitaan se ihmisen anatomia ja fysiologia opus, voiskohan tekijät olla jos en väärin muista jotain Ninsted ym (ainaki oulussa). ja sitten yksi logopedian alan kirja. Opinnoissa myös hirmusti hyötyä aiemmasta työstä ja koulutuksesta. Lueppa vaikka jonkun yliopiston sivulta alan kuvaus! :) Meillä on joitakin entisiä sairaanhoitajia opiskelemassa. Opiskelu ei ihan niin teoreettista kuin yliopistolla yleensä, tavallaan "koulumaisempaa". Kuuluu harjoitteluja ym, aluksi päiväkotilasten kanssa, myöhemmin toisesta vuodesta lähtien omia terapia-asiakkaita.
Puheterapia ei ole lapsille ärrän ja ässän opettamista, vaan sen lisäksi hirmu paljon muuta, esim aivovammautuneita, kehitysvammaiset, lukiongelmat, kuulovammat, ym.
Siinäpä mietintämyssyyn! :)
Hain yliopistoon opiskelemaan viestintää, pääsin ja nyt teen siistiä sisätyötä 2,5 kertaa paremmalla palkalla kuin ennen ja työajat ovat melko säännölliset. t: entinen sairaanhoitaja
Yliopisto kiinnostais mutta en tiedä oonko tarpeeksi fiksu sinne, tuskin.
Kuulostat tuolta rasistilta ja jos olet se, niin vastaus on no way in hell!
farmasia? Apteekkialalla olis varmaan hyötyä kovastikin sh-taustasta.
kemianalaa? Ne ottaa toisinaan oppisopimuksella ja ammattikouluissa on kursseja aikuisopiskelijoille. Alalla on hyvä palkkaus.