Höynäytetty olo
Muutettiin maalle, miehen hartaasta toivomuksesta. Itse olin pitkään ajatusta vastaan, koska en omista ajokorttia ja palveluihin yli 10km matka + perheessä useampi lapsi, nuorin vielä vauva. Mies lupasi ja vannoi, että kauppa, neuvola ym. reissut hoituvat, hän voi tulla esim aiemin töistä. No, voitte arvata että ihan näin ei käynyt... Olen käytännössä yh:na, lasten kanssa 24/7. Aiemmin pääsin edes miehen tultua kotiin yksin käymään kirpparilla, kaupoilla... Nyt menee muutenkin päin p.... Saatamme nukkua eri huoneissa, mies tekee viikonloppujakin töitä, tosin rahaa hänellä ei ole vaan minä maksan esim. kaupassa. En jaksa enää, tuntuu että seinät kaatuvat päälle ja toisesta ei ole mitään apua =(
Kommentit (84)
Mä kyl muuttaisin takas kaupunkiin lasten kanssa tuollaisessa tilanteessa.
Ja näin teki myös eräs ystäväni.
mutta esikoista odottaessani ajoin silti kortin. Ei lapsen/lasten kanssa pärjää, jos ei ole ajokorttia.
Ja oman auton hankin myös ennen ensimmäistä äitiyslomaa.
2
Olen aina aiemmin asunut niin, että terveys ym. palvelut ovat olleet kävelymatkan päässä.
ap
julkista liikennettä, mites lapset kulkevat kouluun? Aina kannattaa tällaiset taustat selvittää.. 10 km ei kuulosta birlä kovin korvelta, jos julkista liikennettä löytyy.
Katso myös, että mies hoitaa sit kaikki pihatyöt, kun maalle halusi.
koska aloitit tämän ketjun.
Sinulla ei olisi minkäänlaista hätäpäivää, jos olisi ajokortti ja auto, vai mitä?
Julkista liikennettä... Ehkä muutama vuoro päivässä.
tai ajaa se ajokortti ennen kuin muuttaa.
Ei se miehesi syy ole, vaan ihan oma moka.
ja muuton jälkeen ei enää onnistunutkaan. Ei oma valintani!
jotka ei ajattele tämmösiä asioita etukäteen. Etkai sä nyt hyvä ihminen miehen varaan laske kaikkea elämää? Kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla omat asiat kunnossa. Mitäs jos mies jättää? Jäät sinne korpeen odottamaan, että joku hakee pois? Nyt hyvä ihminen hommaamaan se ajokortti ja auto - olisi pitänyt hoitaa kuntoon jo ennen sinne muuttoa, ajokortin ajaminen kun ei kovin pitkään kestä. Ja mihinkäs se mies laittaa rahat, jos ei sitä ole? Aika erikoista. Juokse nyt hyvä nainen niin kauan, kun vielä pääset.
Montako vuotta on siitä kun täytit 18?
Miten joku nainen voi 2000-luvulla laskea elämänsä noin miehen varaan?
Käytkö sinä töissä siellä maalla?
Jos ei ole muutamaa tuhatta ylimääräistä, niin milläs ajat kortin? Jos ero tulee, niin asunto on miehen nimissä, eli minä lähden. Mihin mies laittaa rahansa... hyvä kysymys.
Kuljetko entiseen vai onko sinulla uusi siellä maalla?
Kuljetko entiseen vai onko sinulla uusi siellä maalla?
johon mennä äitiysloman jälkeen! Oletko ap puhunut sen miehesi kanssa nyt asioista kunnolla? Mä sanoisin tuossa tilanteessa ihan suoraan miltä musta tuntuu. Jos mies ei tajua tilanteen vakavuutta niin ota puheeksi pois muuttaminen sieltä palveluiden lähelle.
muuta jonnekin korpeen ilman työpaikkaa???
Puhumattaklaan siitä, että olisin kotona lasten kanssa jossain korvessa.
Muutto tuli lyhyellä varoitusajalla, en ehtinyt ajaa korttia. Olen asunut aiemmin pk-seudulla, viimeiset 11vuotta "maalais"kunnassa, aina palveluiden lähellä, joten ajokortti ollut tarpeeton. En halua olla kenestäkään riippuvainen, mutta nykyään sitä olen, olosuhteiden pakosta ja kärsin tilanteesta koska olen tottunut olemaan itsenäinen.
Yksi syy, että suostuin muuttamaan, oli se että ajan ajokortin. Mies suostui. Nyt kun tilanne tuli ajankohtaiseksi, totesi mies ettei ole varaa korttiin saatikka toiseen autoon. Eli minua on kusetettu ja sekös jurppii!
kun korpeen muutetaan. Nyt sitten mies totesi, että ei ole varaa ajaa korttia saatikka hommata toista autoa =(