Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai ole kamala synti käyttää lapsen silmätippoja omaankin silmätulehdukseen..?

Vierailija
06.02.2011 |

7v lapsi sai viime viikolla silmätulehdukseen tipat, käyttää niitä enää pari päivää ja ainahan siinä pullossa on liikaa sitä ainetta. Nyt itsellänikin tulehdusoireita ja ajattelin käyttää itselläni samasta pullosta kuurin. Mulla 2 viikkoa vanha vauva eikä huvittaisi lähteä hänen kanssaan lääkärille reseptiä hakemaan. Kyseessä Oftan Akvakol, selosteessa luki että jos imettää, niin ota ensin yhteys lääkäriin..tuskin nyt vauvalle mitään haittaa on vaikka noin lukeekin? Vai olenko ihan hölmö kun näin meinaan toimia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kamala synti.sen kun käytät.

Vierailija
2/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Itsellä myös viikko sitten silmätulehdus ja lapselle oli ohjattu saman merkkisiä silmätippoja tuubeja auki pitämään, käytin ihan surutta ja tulehdus meni ohi. Meillä myös 2kk ikäinen vauva jota imetän ja luin myös että pitäisi kysyä lääkäriltä, totesin vain että ei se yksi tippa nyt voi niin paha olla. Yleensä se tarkoittaa sitä että ei ole tutkittu meneekö se äidinmaitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopuksella oli ahdas kyynelkanava ja hänelle tuli vauva-aikana helposti silmätulehdus. Oftan Akvakol on se tippa, jota vastasyntyneelle vauvallekin määrätään. Vauvalle ei siis ole niistä haittaa.

Niitä olen ainakin itse käyttänyt huoletta imetysaikana vauvalta tarttuneeseen silmätulehdukseen. Ainoa ongelma voi olla se, että nuo eivät välttämättä ole niin vahvoja, että riittävät tehoamaan. Meillä on lähipiirissä lääkäreitä, joten vielä etukäteen tarkistin, että on ok (kehottivat ottamaan tuota ensiapuun ja hakemaan vahvempaa lääkettä, jos ei tehoa).

Vierailija
4/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ihan lääkäri sanoi,että samaa lääkettä voi antaa sisarruksillekkin jos tarttuu niille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme