Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tt-tuki vaikuttaa aika suurelta

Vierailija
06.02.2011 |

Laskin laskurilla että emidän perheelle pitäisi jäädä 2554 euroa rahaa käyttöön asumismenojen, päivähoitokulujen, lääkkeiden jälkeen.

Ja jos meidän perheen vuokra saisi olla 1200 euroa ja päivähoitomaksut kolmelta nuorimmalta ovat reilu 500 euroa ja lääkkeet kuussa 100 euroa. Ja sähkö +vesi 100 euroa kuussa.

kaikki menot siis yli 4400 euroa. Jos lapsilisät ovat nyt 700 euroa, niin niin nettotuloja pitäisi olla 3400. Eli sisimme enemmän toimeentulotukea kuin nyt rahaa molempien käydessä töissä.

"harmiksemme" meillä on omistusasunto eli oiekasti ei saataisi tukea. Mutta käytettävissä olisi enemmän rahaa asuessamme vuokralla ja molempien vanhempien maatessa kotona

Toivottavasti kokoomus voittaa seuraavatkin vaalit ja ihmiset pistetään töihin. Tämä on minusta pöyristyttävää!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomea osaamattomat maahanmuuttajat eivät saa töitä. Eivätkä monet suomalaisetkaan. Lisäksi esim. puhelinmyyntityötä yleensä saa, mutta koska on todella vaikeaa saada ihmisiä ostamaan lehtiä, joita he eivät tarvitse ihmisiltä, joita he vihaavat (eli puhelinmyyjiltä) niin kun työ on provikkapalkkaista niin siitä ei paljoa jää käteen, eikä siellä työssä saa pysyäkään jos mitään ei saa myytyä.

Vierailija
22/44 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin ei tullut yhtään hakemusta. Tai päiväkodin siistijän. Okei päiväkotiin ei oteta onneksi ketä vaan, mutta kyllä meillä siellä on ainakin usein tilanne että tuntuu että kelpaa melekin kuka vaan kun ei ole halukkaita.

ja sitten ne jotka tulevat, tulevat työkkärin pakottamina tyyliin laitatko nimen että oeln käynyt, ei minua tämä paikka kiinnosta ja jos minut valitaan niin haen pitkän sairasloman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina ehdotetaan työttömien pakkotyöllistämistä nimenomaan vanhusten pariin. Toisin kuin väitettiin, työtön ei suinkaan tarkoita samaa kuin sekopää, mutta kyllä vanhusten hoitamiseen tarvitaan ihan samalla lailla pätevyys kuin muuhunkin työhön. Ei se vanhuksen ulkoiluttaminen ole sellaista, mitä kuka vaan voi tehdä. Mitäs, jos mummo meinaa kaatua, saako joku 50-kiloinen ruipelo estettyä sen tai nostettua maasta? Tämä vain esimerkkinä.

Toki työttömälle lähihoitajalle jostain tällaisesta voisi räätälöidä työn, mutta sen tulisi tietenkin olla sitten oikea työ normaalilla palkalla ja kunnon työehdoilla (lomat, työterveyshuolto, eläkekertymä, jne).

Vaikka kaikkein halvimmaksihan valtiolle tulisi, jos kaikki työntekijät olisivat työttömiä ja sitten heidän pistettäisiin pakkotyöhön tekemään omaa työtään puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
24/44 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoon ulos. Kyllä nyt melkein kuka tahansa pystyy työntämään pyörätuolissa istuvaa vanhusta.

ja kyllähän näitä vastaavia töitä olisi enemmänkin lumenluontia, ruohonleikkuuta, pensaiden kastelua jne.

Idea olisikin se että tt-tuen eteen täytyisi tehdä jotain vaikka juuri tunti päivässä. Tästä saisi ihan normipalkan, siis tietnekin tuntipalkan. tällä työmäärällä ei ekrry kyllä lomia jne. Olisivat työsuhteessa sosiaalivirastoon, eli työterveyshuoltona olisi terveyskeskus kutne kaikilla kuntatyöntekijöillä.

Eläkettäkään ei noilla summilla juuri kertyisi.

mutta jos nyt ilmaisen rahan eteen joutisi tekemään jotain, moni valitsisi kuitenkin normaalin työn ja aktivoituisi sitä etsimään.

Suomessaa alkaa olla kohta työvoima pulaa, eli kyllä niitä töitä löytyy jos halua ja motivaatiota on.

Vierailija
25/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen hoitovapaalla ja mies töissä ja kolme lasta. Tulot: mun 330e käteen kotihoidontukee ja lapsilisä 351e, mies saa 780e opintopäivärahaa. Meidän vuokra on 730e/kk ja kela maksaa asumistukea 500e/kk. tarha ei maksa ja esikoinen koulussa. sossusta ollaan saatu n. 400e eli on maksettu tuo lopuosa vuokrasta reilu 200e ja sähkölasku ja joku lääkärilasku. Ei muuta. Ei kyl mun mielestä herroiksi eletä... syödään makaroonii ja nauta-sikaa harva se päivä. vauvan vaipat ja vellit syö ihan sairaasti. toki joten kuten pärjätään mut ei tää kivaa ole.. onneks ens kuussa alkaa miehen PALKALLINEN työharjoitte aah :)ei tarvii roudaa sossuun niitä helvetin papereita... vituttaa ku ei voi ite mennä töihin ku mies opiskelee päivälinjalla ja itellä ois vuoro työ, joten kun miehen oppitunnit loppuu klo 16.45 niin ei oo ketää hakemas muksuja tarhasta jne...

tukiperheestä jolle ei riitä mikään. Sulle vastapallona tämä.

Meidän perhe, molemmat vanhemmat töissä, toinen kokopäivä, toinen osa-aika.

Palkka 500, lapsilisät 210. Miehen palkka 1330 euroa. Asumismenot kaikkineen 700 euroa. Ei todellakaan saada asumistukea eikä toimeentulotukea. Te saatte VASTIKKEETONTA rahaa kuussa 1960 euroa + sossusta 400 euroa!!!! Tuo on TODELLA hyvä summa.

Vierailija
26/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niinkään näe ongelmana "suurta toimeentulotukea". Mun mielestä suurin ongelma on perheverotuksen puuttuminen. Lapsista pitäisi saada verovähennyksiä, ja kun lapsiluku kasvaa, verovähennysoikeus kasvaisi.

Samoin verotuksessa tulisi huomioida se, jos puoliso on työn ulkopuolella (työttömänä, hoitamassa lapsia kotona tms.).

Vierailija
27/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niinkään näe ongelmana "suurta toimeentulotukea". Mun mielestä suurin ongelma on perheverotuksen puuttuminen. Lapsista pitäisi saada verovähennyksiä, ja kun lapsiluku kasvaa, verovähennysoikeus kasvaisi.

Samoin verotuksessa tulisi huomioida se, jos puoliso on työn ulkopuolella (työttömänä, hoitamassa lapsia kotona tms.).

jos haluaa pukata maailman täyteen lapsia saisi sitä itsekin jotain maksaa.

Vierailija
28/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tuolla yhdessä ketjussa on koitettu jankuttaa, että Suomen verotus ja palkkataso huolehtivat siitä, että nettona käteen jää enemmän tuilla ollessa ja työttömänä kuin työssä käydessä. Ja miksi ihmeessä kukaan valitsisi työn kun samaan pääsee tekemättä mitään jolloin aikaa jäi itselle mieluisiin asioihin ja harrastuksiin!

Vierailija
29/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain korkoihin eli silloin laskennallisesti asumiskulut ovat pienemmät.

Vierailija
30/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun pitäisi saada vähintään 3420 euron bruttopalkkaa kuukaudessa, jotta mulle jäisi enemmän rahaa käteen kuin erilaisten tukien avulla työttömänä ollessa ja lapset itse kotona hoidettuna.

Tuo palkkataso on alallani mahdoton rivityössä, jota itsekin teen. Siispä "loisin" veronmaksajien rahoilla kotona työttömänä ja hoidan lapseni itse. Työssäkäynti on mulle kannattamatonta.

Vierailija
31/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kokoomus voittaa seuraavatkin vaalit ja ihmiset pistetään töihin. Tämä on minusta pöyristyttävää!

paitsi että jos kokoomus pääsee oikein kunnolla toteuttamaan itseään, niin niillä töihin pistetyillä ihmisillä ei silti riitä raha edes vuokra-asuntoon. Kokoomuksen ajatushan on se, että joillain menisi helvetin hyvin ja osa ihmisistä tekisi heille työtä paskalla palkalla - ja jos töitä ei olisi tai töihin ei kykenisi, joutuisi varmaankin syömään jätteitä. Näin esim. äitiyslomalla olevat, jotka saavat vain minimiäitiyspäivärahaa.

Ja jos Kokoomus päättäisi, ei teidän pienet palkat ainakaan ikinä pääse nousemaan!

Vierailija
32/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että jos kokoomus pääsee oikein kunnolla toteuttamaan itseään, niin niillä töihin pistetyillä ihmisillä ei silti riitä raha edes vuokra-asuntoon. Kokoomuksen ajatushan on se, että joillain menisi helvetin hyvin ja osa ihmisistä tekisi heille työtä paskalla palkalla - ja jos töitä ei olisi tai töihin ei kykenisi, joutuisi varmaankin syömään jätteitä. Näin esim. äitiyslomalla olevat, jotka saavat vain minimiäitiyspäivärahaa.

Ja jos Kokoomus päättäisi, ei teidän pienet palkat ainakaan ikinä pääse nousemaan!

Vierailija
33/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisiä ei saisi vähentää tt-tuesta. Kuka keskipalkkainen viitsii kohta enää töitä tehdä.

Ymmärrän kyllä että kotona ollessa eläkettä ei kerry ja elintaso ei koskaan nouse, pikemminkin putoaa kun lapset muuttavat kotoa. Tämä on se syy miksi me ollaan ostettu asunto ja käydään töissä.

Mutta kyllä silti inhottaa jättää itkevä lapsi päiväkotiin mennäkseen töihin hoitamaan muiden lapsia aamupimeällä. Kun voisi samat rahat saada kotona ollessakin ja omia lapsia hoitaessa.

t. ap

Vierailija
34/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuella eläjät kyllä kärsivät usein monista mt-ongelmistakin, joten eipä heitä kadehtia kannata.

Tämän päivän tekstitv-sivuilla oli yksi otsikko, että tt raahaa perässä, mutta enpä sitä lukenut, mutta lienee asiassa jotain perää on.

Vierailija
35/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulo tuki on riippuvainen perheen koosta.

Ap:llä 7 lasta, joista vanhin jo 18v, opiskelee ja asuu kotona. Ja seuraavkin jo 17, jolloin ei saa enää lapsilisiä kahdesta vanhimmasta

Ja yhdeksän hengen perheen vuokraan saa kulua noin 1200 euroa.

* Avio- ja avopuolisot, kumpikin 354,83 €

* Vanhempansa tai vanhempiensa luona asuva 18 vuotta täyttänyt henkilö 304,74 10,16 €

* 10–17-vuotias lapsi:

*1. lapsi 292,22 €

*2. lapsi 271,34 €

*3. jne. lapsi 250,47 €

* Alle 10-vuotias lapsi:

*1. lapsi 262,99 €

*2. lapsi 242,12 €

*3. jne. lapsi 221,25 €

eli näistä kyllä tulee tuo 2550.

Vierailija
36/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saisin toimeentulotukea 450 euroa. Ei sillä minusta paljon juhlita. Varsinkin kun se tosiaan olisi ainoa tulo ja omaisuus. Vai onko tuo teistä paljon rahaa?

Vierailija
37/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ehkä vielä tehdäkin töitä, mutta suurperhe elää leveämmin yhteiskunnan tuella. Ja se on minusta edelleen käsittämätöntä kun kuitenkin kaikki kai vapaaehtoisesti lapsensa tänne synnyttävät.

Toisaalta jos yhden lapsen yh käy peinipalkkaisessa työssä, nettona esim 1500 euroa, maksaa siitä vuokran ja päivähoitomaksun, ei rahaa jää siitäkään juuri enempää.

Vierailija
38/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen hoitovapaalla ja mies töissä ja kolme lasta. Tulot: mun 330e käteen kotihoidontukee ja lapsilisä 351e, mies saa 780e opintopäivärahaa. Meidän vuokra on 730e/kk ja kela maksaa asumistukea 500e/kk. tarha ei maksa ja esikoinen koulussa. sossusta ollaan saatu n. 400e eli on maksettu tuo lopuosa vuokrasta reilu 200e ja sähkölasku ja joku lääkärilasku. Ei muuta. Ei kyl mun mielestä herroiksi eletä... syödään makaroonii ja nauta-sikaa harva se päivä. vauvan vaipat ja vellit syö ihan sairaasti. toki joten kuten pärjätään mut ei tää kivaa ole.. onneks ens kuussa alkaa miehen PALKALLINEN työharjoitte aah :)ei tarvii roudaa sossuun niitä helvetin papereita... vituttaa ku ei voi ite mennä töihin ku mies opiskelee päivälinjalla ja itellä ois vuoro työ, joten kun miehen oppitunnit loppuu klo 16.45 niin ei oo ketää hakemas muksuja tarhasta jne...

Vierailija
39/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantyyppinen tilanne;

Minä hoitovapaalla (3 lasta, esikoinen koulussa)

Kotihoidontuki 420e ja lapsilisät 351e + asumistuki 200 +

Miehen ansiopäiväraha 700e. = 1671e

ja menot, vuokra 600e, netti-ja puhelinlaskut 60e, opintolainen lyhennykset 50e, ruoka- ja vaatemanot 600e. Rahaa jää 361, josta vielä pesuaineet ja auton ylläpito sekä vakuutukset.

ja ei saada toimeentulotukea.

Ja kun kohta molemmat ollaan töissä (jos niitä löytyisi) niin mun on pakko tehdä jotain päivätyötä koska miehellä vuorotyö. Ja meidän kunnassa ei ole vuorohoitopäiväkotia.

ja mun koulutuksella ei saa päivätyötä joten olen ilmeisesti kotona.

Vierailija
40/44 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis poistaa kotihoidontuet ja lapsilisät niin ihmiset menisi töihin, eikä laskeskelisi että kannattaa jäädä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme