Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektiosta..

Vierailija
05.02.2011 |

Miten kauan teillä jotka olette tehneet sektion, niin on kestänyt leikkaus? Itse en välttämättä haluaisi mennä sektioon, kun pelkään hereillä olemista leikkauksen aikana.. Minun ei siis pidä mennä sektioon mutta ihan uteliaisuudesta kyselen..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö oli ulkona 22.40. Eli tuohon kuului puudutus, katetrointi ym. valmistelut ja se leikkaus.

Leikkaus tuntui, mutta pelkkänä tekemisenä. Kahdesti minulle tuli huono-olo johon sain nopeasti lääkettä ja kertaalleen laski verenpaineet niin alas että meinasin pyörtyä. Mutta ei minulle mitään kammoa jäänyt. Kaikki meni hyvin ja minusta pidettiin hyvää huolta alusta asti.

Vierailija
2/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä n. 20min.

Ihan iisi juttu.

t: ei koskaan alakautta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektioon jouduin. Epiduraali oli laitettu jo aiemmin (synnytys oli käynnissä mutta vauva poikittain) eli epiduraalin vaikutuksen alaisena viilto vatsaan ja vauva ulos. Ei siinä varmaan varttia mennyt?

Sen jälkeen kokoon ompelu, mutta sitä en edes huomannut kun ihmettelin vauvaa siinä vieressä.

Mua ei sektio tehnyt pahaa ollenkaan. Jotain siellä vatsassa tuntui, mutta ei sattunut eikä tuntunut ilkeältä ollenkaan. Verho oli edessä etten nähnyt mitä siellä tapahtui. Mies piti koko ajan kädestä kiinni :D

Vierailija
4/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasilta menin Jorviin, leikkaussaliin kävelin noin klo 9. Lapsi syntyi klo 9.36. Osastolla olin takaisin ja imetin klo 12.

Taisivat kursia minut kokoon klo 10:een mennessä.

Vierailija
5/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti varmaan noin puoli tuntia. Siihen päälle alkuvalmistelut noin 1.5 tuntia ja pari tuntia heräämössä toipumassa. Eli menin aamulla kahdeksaksi ja olin osastolla takaisin kahdentoista maissa.

Vierailija
6/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sääntö milloin leikataan epiduaalissa ja milloin nukutuksessa?

Vierailija
7/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muuten tehdään puudutuksessa mut hätäsektio nukutuksessa.

Tietenkin poikkeuksia on.

Mulla, kun lääkäri teki päätöksen hätäsektiosta lapsi oli ulkona vajaassa neljässä minuutissa ja olin nukutettu koska puudutus olisi ollut hitaampi.

Vierailija
8/9 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hyvin

Vierailija
9/9 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin leikkaussaliin siinä 18:10, lapsi oli ulkona 18:35 ja oisko ollu 18:50 ku pääsin ulos...ja mulla siis ei kiireellinen päivystyssektio.

ainoa mikä tuntui oli epiduraalin laitto, sen jälkeen ei mitään tuntemuksia...turha siis pelätä, siinä on muutenkin se leikkausverho tiiviisti siinä edessä että et sä mitään nää!

mä ainaki keskityin vaan kattelemaan ja liikkuttelemaan mun sormia kun jalat ei toiminu :D

mutta jos et leikkaukseen ole menossa, (pelkäät hätäsektiota?) niin varmaan siinä kivuissa ei oikein enää aattele mitään ja toivoo vaan että nopsaan ulos tuo pieni kaveri keinolla millä hyvänsä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan