Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain humalaisen 8-luokkalaisen bileistä kotiin

Vierailija
05.02.2011 |

sovittuun aikaan.

En olisi uskonut vaikka en ruusunpunaisia laseja tapaa käyttääkään.

Pikkasen on nyt luotto kateissa.....harmittava juttu.

Mites muiden samaikäisten kanssa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli suunnilleen samassa iässä ja olin ikäisteni joukossa niitä myöhään aloittaneita. Ja tämä 90-luvulla. Ota rauhallisesti ja juttele lapsen kanssa huomenna.

Vierailija
2/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kännini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, olethan itsekin ollut teini..muistatko mitä itse teit silloin? Minä ainakin olin suurimman osan viikonlopuista hualassa yläasteella, alkaen seiskaluokasta. Ja ihan normaali kotiäiti minusta tuli. Ja en tosiaankaan nyt puolustele, enpä haluaisi omia lapsianikaan nähdä humalassa mutta tuntuu että eipä nyky-yhteiskunnassa paljon niitä nuoria ole jotka eivät joisi. Vai olenko ihan väärässä?

Vierailija
4/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paniikkia. Sitähän se on. Koita suhtautua asiallisesti vaikka varmasti äidin sydäntä kirpaisee. Kotibileet kuulostaa kuitenkin suht harmittomilta ja menit vielä itse hakemaan. Siitä pointsit!

Vierailija
5/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kovin humalassa mutta ihan selvästi huomasin ja haistoin.

Juteltu on melko rauhalliseti mutta ei kovin rakentavasti kuitenkaan =9

Kun kaikki muutkin joi (paitsi yksi)

Vierailija
6/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on nukkunut itsensä selväksi. Kysele mikä oli syy yms.

Vierailija
7/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, olethan itsekin ollut teini..muistatko mitä itse teit silloin? Minä ainakin olin suurimman osan viikonlopuista hualassa yläasteella, alkaen seiskaluokasta. Ja ihan normaali kotiäiti minusta tuli. Ja en tosiaankaan nyt puolustele, enpä haluaisi omia lapsianikaan nähdä humalassa mutta tuntuu että eipä nyky-yhteiskunnassa paljon niitä nuoria ole jotka eivät joisi. Vai olenko ihan väärässä?

ap.

Vierailija
8/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on nukkunut itsensä selväksi. Kysele mikä oli syy yms.

Syy oli se kun kaikki muutkin (paitsi se yksi)

Ai joo, ja se että siellä oli tylsää. sanoin viedessäni että jos jotain sattuu, voin tulla ahkemaan pois kunhan vain soittaa. Meillä on tuota välimatkaa

Vierailija
9/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet selväksi, että kotiin saa ja pitää tulla, vaikka mitä olisi tehnyt.

Vierailija
10/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP minkälaiset odotukset teinisi alkoholikokeiluista? Mitä olette vaikkapa puhuneet aiemmin?

Kuulostaa ihan täysin normaalilta touhulta, ja mustakin hyvältä kuulostaa tuo teinin kotiin hakeminen. Hän ei lähtenyt sille linjalle että "jään kaverille yöksi, siellä on kyllä vanhemmat kotona".

Eipä tuossa tilanteessa kai voi muuta kuin moittia ja muistuttaa että ei alle 18v saa juoda alkoholia ollenkaan...

Vierailija
11/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan jouduin itku kurkussa paljastamaan asian, kun kaveri meni niin huonoon kuntoon. Äitini ei siitä huutanut, vaan kertoi asiallisesti faktat alkoholin käytöstä jne. Sitten sovittiin, että en enää joisi ja samalla kuitenkin kehui, että hyvä oli kun kerroin itse asian. En pitkään aikaan sen jälkeen kokeillut/maistanut alkoholia. Humalahaku astui kuvioihin vasta noin 17v. iässä uudestaan.

Luulenpa, että jos minulle olisi huudettu jne. niin olisi uhmakkaasti kännännyt jo heti seuraavana viikonloppuna....

Vierailija
12/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin pitänyt parempana alkoholin kokeilua vaikkapa tyttöporukassa, nää oli isot bileet joissa suurin osa porukasta melko vierasta.

Kysyin että mitä jos hän olisi sammunut koska ei kokemattomana tiedä rajaansa, hänelle olis voinut tapahtua ihan mitä tahansa. Näppärä vastaus oli ettei hän poistunut talosta koko iltana, mitä hänelle nyt olisi voinut tapahtua. Eli luottamus vieraisiinkin ihmisiin on suuri, yhdistettynä nuoruuden hölmöyteen ja itsesuojeluvaiston puutteeseen.

kait mä olen vaan kauhurealisti

Vierailija
13/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yhtä siideriä. Porukan uskikset ym. "paremmat" ihmiset vetivät sitten minunkin edestäni nuorisotalon parvekkeella salaa...

En hyväksy perustelua "kun kaikki muutkin", en varsinkaan 15-vuotiaalta.

Vierailija
14/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo, että nykyään moni aloittaa sen juomisen jo yläasteella. Mutta vanhempien pitää silti tehdä selväksi, että se on väärin ja vaarallista. Pahimpia on ne teinit, joiden vanhemmat sallii sen pienen juomisen tai jopa ostaa niitä siidereitä lapsilleen. Juomisessa ideanan on kuitenkin osittain se kapinallisuus vanhempia kohtaan: jos saat vanhemmilta luvan juoda kolme siideriä, ei se riitä, vaan pakko on juoda enemmän ja uhmata vanhempia.

Vierailija
15/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yhtä siideriä. Porukan uskikset ym. "paremmat" ihmiset vetivät sitten minunkin edestäni nuorisotalon parvekkeella salaa... En hyväksy perustelua "kun kaikki muutkin", en varsinkaan 15-vuotiaalta.

ap. Siksipä bileet on nyt hetkeksi aikaa biletetty ja yökyläilyjä tarkkaillaan entistä tarkemmin.

Vierailija
16/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on tässä se, että tunnut välittävän teinistäsi tosiaan. Hienoa! Eihän nuo 15v tietenkään saisi vielä alkoholia juoda mutta... osaan kyllä samaistua lapseesi tuossa "kun kaikki muutkin..." ei ole helppoa olla teini!

Itse olen aloittanut alkoholikokeilut 14v juurikin kotibileissä. Vaikka niissä oli paljon porukkaa, niin koin sen silti turvallisemmaksi ympäristöksi kuin esim aseman seudun tai kaupungin kadut.

Vierailija
17/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä paljoa katujakaan =)

No, kesällä varmaan ranta on yleinen nuorten kokootumis ja- kännäämispaikka.

Täyttää vasta ihan loppuvuodesta 15 jos sillä nyt suusta merkitystä on.

Teini ei muuten ole sitä mieltä että on hienoa että välitän, rajoja koetellaan ja aika rajusti.

Vierailija
18/18 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olin ( :

Join ekan kännin 15-16-vuotiaana.

Ota iisisti. Anna lapsen selvitä ja juttele huomenna asiasta hänen kanssaan.

Kerro hänelle, että luotto on nyt kateissa. Se pitää ansaita uudelleen. Kerro, että kokeilut kuuluvat ikään - kaikki melkein kokeilevat. MUTTA hän on alaikäinen ja että anti jäädä nyt tähän kokeiluun.

Huuto ja mekastus eivät auta yhtään mitään. Voit antaa tietenkin jonkun rangaistuksen.

Poikani (94 syntynyt) jäi vähän aikaa sitten kiinni tupakasta. Sanoin ,että luotto meni. olen pettynyt. En huutanut. Annoin rangaistuksen, joka tuli "tilattuna": pojan tietsikka hajosi ja uusi hankittiin 1,5 kkn kuluttua vasta. Sanoin, että kokeilut kuuluvat elämään, mutta sinähän et polta, niin kauan kuin minä häntä elätän saman katon alla. Ja että seuraavalla kerralla (jos jää kiinni) rangasitus on sitten kovennettua (viihde vex jne.).

Lapseni on pari vuotta vanhempi kuin sinun, mutta tuntuu, että kundini tulee vähän jälkijunassa - pari vuotta murrosikäkin jäljessä ikätovereitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän