Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma miesystävän kanssa... Mielipiteitä?

Vierailija
05.02.2011 |

Olen yhden 2v lapsen yksinhuoltaja ja olen seurustellut yhden miehen kanssa kohta 10 kuukautta. Miehellä ei lapsia. No nyt ollaan sit suunniteltu yhteen muuttamaista, ollaan jo katsottu asuntojakin...

Ongelmaksi tässä on nyt muodustamassa se, että minulla on velkaa noin 3000 euroa ja mies haluaisia maksaa ne pois, että voitaisiin aloittaa yhdessä puhtaalta pöydältä. Miehellä olisi kyllä vara maksaa ne, mutta itseäni ahdistaa jo valmiiksi ajatus, että olisin "velkaa" miehelle, vaikka hän sanookin ettei odota takaisin maksua. Mutta....

Pystyn kyllä itsekin maksamaan velkani pois, se tosin vie muutaman vuoden. Miehen mielestä on tyhmää, että maksan velkaani erissä ja annan koron juosta, kun hän voisi maksaa sen heti pois. Mitä tekisin, antaisinko miehen maksaa vai kieltäytyisinkö? Jos annan miehen maksaa niin onko se edes oikein?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin yhteisiä rahoja, niin voihan mies maksaa velkasi.

Vierailija
2/5 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itseasiassa melkein sama tilanne :) tosin 2lasta ja velkaa 5000 ja ollaan oltu yhdessä 4v. Hänkin ehdotti et maksaisi ne pois, en suostunut.

Ja olisihan se järkevää päästä niistä nopeasti eroon, mutta sanoin ihan rehellisesti etten halua et hän maksaa niitä...että se ei ole hänen ongelmansa vaan minun :) toki olen kiittänyt huomaavaisesta ehdotuksesta, mutta oishan se aika haljua eron sattuessa olla toiselle "velkaa".

vaikka ei nyt eroa tulisikaan,heh. Olet mielestäni kyl kanssa suoraselkäinen ja ryhdikäs asian kanssa. Sen tietää kuinka monet dollarin kuvat silmissä suostuisi!!!! veikkaan kuitenkin, että miehesi arvostaa todella päätöstäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois. Sitten maksat rahat miehelle takaisin. Pistätte ylös maksetut summat, niin ei ole kenellekään epäselvää. Eikä tuosta tule sitten asiaa, joka otetaan riidan yhteydessä esille.

Itse olen naimisissa. Halusin itselleni oman auton. Mies ehdotti, että lainaisin häneltä, niin ei tarvi maksaa korkoja. Minulle sopi oikein hyvin ja lyhennän velkaa joka kuukausi sovitun summan.

Mies olisi kyllä auton maksanut minulle, mutta en halunnut elää miehen siivellä. Minulle on hyvin tärkeää se, että saan omat menoni itse maksettua.

Vierailija
4/5 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 on niin pikku summa, ettei sen pitäisi meinata mitään. Ja korkojen maksu on ihan tyhmää! Minä maksoin muinoin mieheni velat 15000 (mk) pois ihan samasta syystä. Velka on niin perältä. Ylipäätään kaiken maailman rahojen laskemnen etäännyttää vaan paria. Yhteinen talous tekee elämän niin helpoksi. Kokemusta on 25v.

Vierailija
5/5 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun kannattaisi suostua siihen etta han maksaa sen velan pois. En tieda millaisesta velasta on kyse mutta jos esim luottokorttivelkaa tai jotain pikavippia, niin niissahan juoksee tajuttoman korkeat korot, ja kylla se parempi olisi maksaa pois, jos kerran varaa on. En kuitenkaan ehdota etta suostut tuosta vaan ottamaan hanelta rahaa, vaan tehkaa ihan paperilla velkakirja jossa sovitte etta lyhennat sen summan miehelle, pikkuhiljaa sen mukaan kuin voit. Mun mielesta kolme tonnia ei ole mikaan iso summa, jos on normaalit tulot niin tuommoinen on helppo maksaa pois, eli et minun mielesta jaa miehellesi tuosta niin hirvean isoon kiitollisuudenvelkaan. Mutta suoraselkaista toimintaa on olla ottamatta rahaa ilmaiseksi, vaan mieluummin tosiaan niin etta lyhennat rahan hanelle takaisin, vaikka jollain kohtuukorolla, inflaation verran tms. Silloin ei tule hyvaksikayton tunnetta mutta sulle etuna on ettet joudu maksamaan korkeita korkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi