Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimalassa puhuttiin henkimaailmasta. Uskotteko henkimaailmaan?

Vierailija
04.02.2011 |

Seikkailu henkimaailmassa. Mielen rajoista ja oudoista kokemuksista keskustelevat ohjaaja Kaija Juurikkala, suomentaja Anuirmeli Sallamo-Lavi, kirjailija Heikki Saure ja psykiatrian erikoislääkäri Heikki Nikkilä.

Kaija Juurikkala on kirjoittanut omaelämäkerrallisen kirjan Varjojen taika (Like 2011), jossa hän kertoo erikoislaatuisista kokemuksistaan henkimaailmassa. Kaksi vuotta sitten hän teki uudenvuodenlupauksen: "Avautukoon portti näkymättömään maailmaan. Minä astun siitä sisään. Tapahtukoon se, mikä tapahtuakseen on." Nyt hän uskaltaa katsoa lapsuuden traumojen läpi ja uskaltautuu elämänsä ensimmäiselle yksinäiselle matkalle Japaniin kirsikankukkien aikaan.

Kirjailija Heikki Saure on kirjoittanut Matka yli ymmärryksen- kirjan (Avain 2011, ilmestyy16.2.), jossa kerrotaan selvänäkijä Anuirmeli Sallamo-Lavin elämäntarina. Heikki Saure on lahtelainen kirjailija, joka väittää, ettei usko yliluonnolliseen. Muuntuneet tietoisuudentilat kuitenkin kiehtovat häntä.

Yliluonnolliset kokemukset, enneunet ja déjà vu-hetket ovat tuttuja hyvin monelle. Miten psykiatrian erikoislääkäri Heikki Nikkilä tulkitsee niitä? Missä kohtaa on kyse parantamisesta, missä taas hajoavasta mielestä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset uskovat henkimaailmaan. Melkein 80 prosenttia kuuluu kirkkoon. Miten Pyhä Henki eroaa möröistä?

Vierailija
2/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka uskon yliluonnolliseen ja kokemuksiakin on. Tuleekohan tuo Voimala jonain päivänä uusintana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä uskon. Ostan Juurikkalan kirjan ihan mielenkiinnosta - samoin kuin olen ostanut Lorna Byrnen molemmat kirjat.

Mielenkiintoinen debatti. Meni osin ohi, pitää katsoa Areenalta ja tallentimelta.

Vierailija
4/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon skeptikko

Vierailija
5/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää jossain ohjelman psykiatrin edustamassa yhteiskuntaa palvelevassa laatikossa? Se äijähän hoitaa ihmisiä koneistoon kelpaaviksi osiksi, miksi ihmeessä se olisi mistään elämää suuremmasta kiinnostunut?

Vierailija
6/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden toimesta.

t. ikuinen kapinallinen

mä oon skeptikko

Vierailija
7/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meditoidessa näkyy värejä ja pyöriviä jotain, ihan niinkuin itämaisissa meditaadiojutskissa väitetään. Tiedä sitten onko se yliluonnollista, mutta kyllä se tavallaan siltä tuntuu.

Vierailija
8/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en pidä mitään yhteyttä sihen koska olen uskossa eli haluan olla tekemisissä vain hyvän kanssa. Pidän yhteyttä Jumalaan rukouksessa ja lukemalla Raamattua. Sana kieltää kaiken tekemisen pahan henkivallan (ennustamisen, noituuden jne.) kanssa.

Vierailija
9/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en pidä mitään yhteyttä sihen koska olen uskossa eli haluan olla tekemisissä vain hyvän kanssa. Pidän yhteyttä Jumalaan rukouksessa ja lukemalla Raamattua. Sana kieltää kaiken tekemisen pahan henkivallan (ennustamisen, noituuden jne.) kanssa.

En koe mitään ristiriitaa tässä asiasaa, silti voi olla uskis ja uskoa henkimaailmaan koska se on totta. Ja se on nimenomaan hyvää, tiedoksi vain.

Vierailija
10/20 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut alkukirkon oppeihin, on lähempänä henkimaailmaa kuin uskotkaan. Raamattua on väännetty eri konsiileissa kunkin aikakauden ja päättäjien mukaan ihan toiseksi kuin alunperin on ollut. Kansat on saatu kuriin ja elämään nuhteessa.

Vierailija
11/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskonnollinen, en usko enteisiin, ei koputa puuta. Tiedän vain, että ihminen alitajuisesti lähtee suorittamaan itselleen "ennustettua" polkua, psyyke on sellainen.

Pessimisti löytää elämästään pelkkää negaa, koska etsii sitä. Positiivinen ihminen löytää onnea vain lisää, koska keskittyy hyviin asioihin.

Horoskooppeihin uskova kuuntelee vain sitä, mitä lehdessä luvattiin. Muu jää huomiotta.

Olen skeptikko myös. Varsin onnellinen tässä hetkessä.

Vierailija
12/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon henkimaailmaan ja uskon myös vahvasti Jumalaan (mutten kuulu kirkkoon). Luen juuri ihanaa kirjaa, Lorna Byrnen "Enkeleitä hiuksissani", kertoo naisesta joka on lapsesta asti nänyt enkeleitä ja henkimaailman kulkijoita.

Vierailija
13/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä uskon. Ostan Juurikkalan kirjan ihan mielenkiinnosta - samoin kuin olen ostanut Lorna Byrnen molemmat kirjat.

Mielenkiintoinen debatti. Meni osin ohi, pitää katsoa Areenalta ja tallentimelta.

että en ole ns. uskovainen. En usko esim jeesukseen.

Enkeleihin kyllä, ihan konkreettisten kokemusten kautta. Eli uskovaisuudella ja henkisyys eivät ole sama asia.

Vierailija
14/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon henkimaailmaan ja uskon myös vahvasti Jumalaan (mutten kuulu kirkkoon). Luen juuri ihanaa kirjaa, Lorna Byrnen "Enkeleitä hiuksissani", kertoo naisesta joka on lapsesta asti nänyt enkeleitä ja henkimaailman kulkijoita.

Sanoo nelonen, joka juuri tilasi netin kautta hänen uusimman kirjansa. Byrne tulee muuten maailiskuussa "keikalle" Kultsalle.

Vierailija
15/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti te uskotte henkimaailmaan? Siis aikuisten oikeasti?

Vierailija
16/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua nähdä mitään, joten ei näe. ;)

Vierailija
17/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen skeptikko, mutta mietin että voihan sitä kerran kokeilla, eihän siitä haittaakaan ole... Kokemus mullisti elämäni ja olen erittäin onnellinen että avauduin sille mahdollisuudelle. Avoimuus on avainsana.

Vierailija
18/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää jossain ohjelman psykiatrin edustamassa yhteiskuntaa palvelevassa laatikossa? Se äijähän hoitaa ihmisiä koneistoon kelpaaviksi osiksi, miksi ihmeessä se olisi mistään elämää suuremmasta kiinnostunut?

Tietty totuus tuossa mita sanot. Samaa mielta osittain. Mutta jos mieli hajoaa ja ei koekaan sellaista jannittavana seikkailuna, voi tasapainottava apu olla tarpeen.

Joku on joskus mielestani viisaasti todennut, ettei astraalitason asioilla pitaisi lahtea liikaa leikkimaan. Neuvo on hyva siksi, etta jos jotain menee pieleen, aluetta tunnetaan huonosti ja apua voi olla todella hankala saada. Esim. psyykenlaakkeet ovat vielakin melko kovia myrkkyja sivuvaikutuksineen, joita kaikkia ei edes tunneta. Terapiat puolestaan aikaa ja rahaa vievia, eivatka kestostaan ja kalleudestaan huolimatta aina kovin tuloksellisia.

Malttia seikkailuihin.

Vierailija
19/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus tulee pian!

Vai uskooko joku tähän hulluun maailmaan näkemättä totuutta?

Kaikki joiden kanssa olen viime aikoina keskustellut eri ammattikunnista, ovat sanoneet, että aivan viime vuosina kaikki on muuttunut ihan hulluksi!! Ihmisyys on poistunut ja ahneus lisääntynyt!

Vierailija
20/20 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus tulee pian!

Vai uskooko joku tähän hulluun maailmaan näkemättä totuutta?

Kaikki joiden kanssa olen viime aikoina keskustellut eri ammattikunnista, ovat sanoneet, että aivan viime vuosina kaikki on muuttunut ihan hulluksi!! Ihmisyys on poistunut ja ahneus lisääntynyt!

te hihhulit sitten jaksatte noitten satujenne kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan