Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 4-vuotias piirtää tällaisen kuvan? (sis. linkin)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se 4v:n piirtämä, katsonut mallia tuosta alkuperäisestä piirroksesta jossa talo nurmikolla ja pilviä?

Kyllä voi olla 4v:n piirtävä mutta on kyllä tosi taidokas

Vierailija
22/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistamme on erittäin taitava piirtäjä, joten olen nähnyt erinomaisia nelivuotiaan piirroksia, mutta ne on tehty ihan toisella tyylillä.

Tuossa on selvästi sellaista aikuisen tyypillistä klisheistä otetta, nelivuotias piirtää vapaammin, ei tuollaisia tyypillisiä ruohonkorsia ym.

Nyt viisivuotias poikani värittää varmasti kuvansa tarkemmin kuin minä, mutta ei tuollaisin harvoin vedoin, vaan nimenomaan kunnolla värittämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon todellakin hänen pystyvään vastaavaan.

Mutta joka Elli ei tuohon pysty

Vierailija
24/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nurmikkoa noin tasaseksi.

Jännä että 4- vuotias edes piirtäisi viivatekniikalla nurmikkoa.

Vierailija
25/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nettikeskustelun, jossa joku väitti, että tuo piirustus oli 4-vuotiaan tekemä. Minä väittäisin myös, ettei ole. Mutta en ole kyllä ikinä tavannut kuvataiteellisesti todella lahjakasta lasta.

Kiinnostaisi tietää mikä tän aloituksen takana on?

Onko ap ajatellut esittää tuota piirtämäänsä kuva 4-veen tekeleenä, eikä ole varma meneekö se läpi?

Vierailija
26/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö vois olla 4veen piirtämä... eikä se mitään fakin varjostusta siellä katolla ole, vaan nimenomaan tyypillistä lapsen värittämistä, että toisesta kohtaa enemmän ja sit toisesta vähän harvemmin.......

Vierailija
27/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimeomaan AIKUISEN tai teinin. Miten kukaan viitsii piirtää tollasen ja väittää sit lapsen tekeleeksi? Miettikäähän?

Pitää olla mammalla tylsääkin tylsempi elämä:(

Vierailija
28/28 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://nettimokat.com/vauvat/files/2011/01/talo.jpg" alt="http://nettimokat.com/vauvat/files/2011/01/talo.jpg">http://nettimokat.com/vauvat/files/2011/01/talo.jpg</a&gt;

Mitä "taidokasta" tuossa kuvassa on? Siis vaikka se olisikin 4-vuotiaan piirtämä? Sehän on todella mielikuvitukseton, ei mitään vaikeita muotoja vaan neliöitä, kolmioita, ei mitään oikeasti taitoa vaativaa kuten ilmeitä tms.

Mä en itse osaa piirtää ollenkaan, mutta yksi lapsistani ja kaverin lapsi ovat olleet pienestä pitäen todella taitavia piirtäjiä. kaverin lapsi piirtää mallista, ja osasi esim. 5 vuotiaana piirtää täydelliseti vaikkapa pulloa pitelevän käden. Siten että sormet on ihan oikein nivelten kohdalta taipuneet jne.

Omallani taas on tolkuton mielikuvitus, ja suoltaa päivittäin 3-5 paperillista todella pikkutarkkaa nyherrystä, täynnä tapahtumia ja erilaisia hahmoja, joilla on todella hyvin onnistuneita ilmeitä. Hän siis osaa piirtää esim. kulmakarvojen asennoilla todella monenlaisia ilmeitä erilaisille tyypeille. Ikää on paria kuukautta vajaa 5-v.