miten suojaatte sängyn kuukautisten aikana?
Jos siis suojaatte...minulla tämä on todella ongelma. Siteistä tulee aina ohi, ja paitsi alushousut myös lakana+petari veressä..:/ Onko teillä jotain hyviä konsteja..täältä kun tuntuu aina saavan hyviä neuvoja asiaan kuin asiaan! :)
Kommentit (38)
Auttaako jos laitat tamponin yöksi?
Jos siis suojaatte...minulla tämä on todella ongelma. Siteistä tulee aina ohi, ja paitsi alushousut myös lakana+petari veressä..:/ Onko teillä jotain hyviä konsteja..täältä kun tuntuu aina saavan hyviä neuvoja asiaan kuin asiaan! :)
Mutta tamponiahan voi pitää yönkin ajan. Paljonko sulla kuluu siteitä menkkojen aikana yhteensä? Onko Hb hyvä?
Mun teinitytöllä on tuo ongelma. Hän laittaa aina silloin mustan lakanan. Sillä nukkuu sen viikon ja vaihtaa sitten. Ei näytä niin kurjalta.
Mullakin voi tulla siteista ohi, mutta se vahan helpottaa jos kayttaa sita isoa night-kokoa, kai sulla on niita? Sen lisaksi itse laitan aina yoksi tamponin. Talla kombinaatiolla parjaan ilman etta lakanat tahriintuisi. Kumpikaan yksin ei riita.
laitoin ison pyyhkeen, nyt onneksi välineet parantuneet
tamponia, mutta runsaimoina parina yönä varmasti tulee silti siitä läpi. Ja sitten on ihan sattumaa meneekö siteestä ohi vai eikö.
Laitan froteepyyhekeen kaksin kerroin oikeaan kohtaan. Yleensä riittää suojaksi.
Täällä kun ovat mammat niin niukkavuotoista lajia, etteivät osaa kuvitellakaan vuotavansa yön aikana moukkamaisesti lakanoilleen...
Itse aikoinaan, kun vielä kärsin h**vetillisen runsaista kuukautisista, taittelin paksun suuren froteepyyhkeen alleni. Tarpeeksi suuri, niin pysyi jotenkin alla - semminkin, kun en ikinä saanut nukuttua kovinkaan syvästi niinä öinä.
mä oon synnytyksen jälkeen käyttänyt sitä, en ehkä vielä ihan täysin saa oikeaan asentoon koska ekana/tokana päivänä kun vuoto on runsainta, tulee yli tai ohi..ohi varmaan koska sit kun tyhjennän on puolillaan..käytän yösidettä varmuuden vuoksi pari ekaa yötä..sit loppuaika pelkällä kupilla..
Täällä onkin vähän eri porukkaa kuin aiemmin illalla...
10
ja menkat on tosi runsaat. Ennen kuukuppia sänky oli aina veressä.
mutta kai sitä pitäisi yrittää kokeilla niitä taas...mutta etenkin yöllä ne ahdistaa..ja kyllä, minulla on runsaat kuukautiset. Ja kaikin puolin epäsäännölliset, joten vaikea vastata tuohon, että paljon kuluu kuukautisten aikana. Noin kolme ehkä päivän aikana + yksi yöksi. Ekoina päivinä näin siis.
Mutta ongelma ei mielestäni öisin ole kuukautisten runsaus, vaan se, että vuoto ei valu siteeseen vaan siitä ohi.
ap
Mulla oli aikaisemmin ongelma, että siteestä lorahti aina takaa läpi, siis peppuvakoa pitkin. Sitten keksin taitella wc-paperista sellaisen pötkön ja laitoin pakaroiden väliin. Siis ihan vaan pari arkkia. Siihen loppui lorahtelut :)))
Itsellani on ollut kuukuppi kaytossa jo jotain 6 vuotta ja eipa ole ollut oisia ohivuotoja. Oikeaa tekniikkaa hetken opettelin, nyt sujuu.
Joskus harvoin kaytan tamponeja, mutta ne ovat epamiellyttavia kuukuppiin verrrattuna. Kuppi kylla sekin jakaa meilipiteita, kaikille se ei ehka sovi. Itse olen ollut todella tyytyvainen.
Mulla oli aikaisemmin ongelma, että siteestä lorahti aina takaa läpi, siis peppuvakoa pitkin. Sitten keksin taitella wc-paperista sellaisen pötkön ja laitoin pakaroiden väliin. Siis ihan vaan pari arkkia. Siihen loppui lorahtelut :)))
mä olen käyttänyt esikoisen XL-vaippoja ne pari ekaa yötä... suojaa tosi hyvin:-)
Kahdet napakat pikkarit päällekäin pitää siteen paremmin paikallaan :)
Runsaita vuotoja voi oikeasti hoitaa. Esim. Ibuprofeenilla. Ei ole normaalia että tarvii vaippoja kuukautisvuotoon. Siinähän anemisoituu ennen pitkää.
kuullut tampoonista tai kuukupista?