Jätän 1v 9kk viikoks isälle. Mitä siihen sanotte?
Työmatka, en voi jättää väliin, enkä tämän takia aio työpaikkaa vaihtaa.
Kommentit (15)
Lapsihan on isällään, joka on toinen huoltaja.
Isät voivat hoitaa lapsiaan yhtälailla kuin äiditkin - ainakin isompia, pikkuvauvoista nyt ei ole kyse.
Itselleni tulee heti huono omatunto kun laitan lapseni edes yökylään vaikka tiedän että lapset voivat HYVIN!!!
Mä olen jättänyt jopa kolme lasta isänsä kanssa :O Hyvin ovat pärjänneet.
että nyt lapsesi menee ihan pilalle ja varmasti hänestä kuoriutuu sarjamurhaa!
Ei vaan, isä on luultavasti yhtä hyvä vanhempi ja hoitaja kuin sinäkin, joten mikset voisi näin tehdä. Itse en raaskisi (koska olen niin riippuvainen mukuloistani), mutta tee sinä niin! :)
Toisten ihmisten työnkuvaan kuuluu matkustelu. Eikä työpaikkaa voi niin vain vaihtaa. Tai tietenkin voi, jos on vaikka Prismassa kassa (en halveeraa!!!), vaihtaminen onnistuu.
Itse en pystyisi tuosta vain työpaikkaa vaihtamaan. Työpaikkani on Helsingin keskustassa - ison pörssiyrityksen pääkonttori nyt sattuu siellä sijaitsemaan. Työmatkaan kuluu 50 minsaa suuntaansa, enkä voi asialle mitään. Aplla sama tilanne: girls got to do what the girls got to do.
Mukuloista riippuvaisuus ei mielestäni kuulosta ihan terveelle. Sori vaan.
Minusta ei ole automatio, että se on äiti, jonka on aina lapsen kanssa oltava.
Itsestänikään ei ole kivaa, kun mies on resissussa ja pitää itse ehtiä viemään hoitoon ja hakemaan ja raahata kotimatkalla väsymystä kiukkuileva lapsi pahimmillaan kauppaan tms. Et yhtä vaikeeta se isälle on kuin minullekin.
Mut olen huomannut, et tosi ovelasti osaa moni syyllistää, vaik muka on avarakatseista ja tasa-arvoista olevinaan.
t. ap
että on siä ja mies jolle jättää lapsi viikoksi. Ei taida monilla moista löytyä, itselläni tietenkin on.
Suuri osa niistäkin joiden mielestä isä EI ole toinen vanhempi vaan hoitaja siinä missä muutkin mummot, ovat todellisuudessa luusereiden ja alkoa kittaavien ukkojen vaimoja, jotka ei yksinkertaisesti osaisi lapsesta huolehtia.
Itsekin jätin 6kk:iässä lapsen viikonlopuksi isälleen, voi kamalaa. Ja kaksi isompaakin, että ihan kolmesta murehti koko viikonlopun.
meinaatko että vain sinä osaat hoitaa lastanne...
Jo sana JÄTÄN on väärin, sehän on lapsen isä. Et sä mitään ole jättämässä.
Itsestänikään ei ole kivaa, kun mies on resissussa ja pitää itse ehtiä viemään hoitoon ja hakemaan ja raahata kotimatkalla väsymystä kiukkuileva lapsi pahimmillaan kauppaan tms. Et yhtä vaikeeta se isälle on kuin minullekin. Mut olen huomannut, et tosi ovelasti osaa moni syyllistää, vaik muka on avarakatseista ja tasa-arvoista olevinaan. t. ap
ja hoidat lasta SÄÄNNÖLLISESTI yksin, paitsi joka toinen viikonloppu.
"ovelasti syyttää ja moralisoi vaikka esittää avarakatseista?" Voisitkö avata vähän mulle väittämääsi?
Mun mielestäni olet saanut ihan kivoja kommentteja. Taitaa olla niin, että itse syytät nyt itseäsi tuosta tilanteesta ja näet niitä syytöksiä ihan mihin vaan satut katsomaan. Mikä on muuten aivan turhaa. Lopeta syyllistyminen asiasta. Itse toivoisin voivani lähteä viikoksi johonkin pois. Sitten olisi taas kiva palata ja jaksaisi taas edes hetken olla se ihana ja pirteä äiti, joka mun piti olla...
Itsestänikään ei ole kivaa, kun mies on resissussa ja pitää itse ehtiä viemään hoitoon ja hakemaan ja raahata kotimatkalla väsymystä kiukkuileva lapsi pahimmillaan kauppaan tms. Et yhtä vaikeeta se isälle on kuin minullekin. Mut olen huomannut, et tosi ovelasti osaa moni syyllistää, vaik muka on avarakatseista ja tasa-arvoista olevinaan. t. ap
minä voisin syyllistää sinua laiskuudesta. Olen itse hoitanut seitsemän vuotta lapseni yksin. Vienyt , tuonut, hakenut, syöttänyt, juottanut, vaatettanut...
Ihan tervettä teillekin nähdä lapsen kasvattamisen rankkuus, ehkäpä sitten osaatte arvostaa paremmin ja pitempään sitä toista ihmistä siinä rinnalla, joka auttaa.
Ja tiedoksi, en ole eronnut tai karannut.
että nyt lapsesi menee ihan pilalle ja varmasti hänestä kuoriutuu sarjamurhaa!
Ei vaan, isä on luultavasti yhtä hyvä vanhempi ja hoitaja kuin sinäkin, joten mikset voisi näin tehdä. Itse en raaskisi (koska olen niin riippuvainen mukuloistani), mutta tee sinä niin! :)
Ja sanottaisiinko silloinkin, jos lapsen isä olisi se työmatkalle lähtijä?
Hyvää tietysti tarkoitit, mut just noinhan sitä omaa kilpeänsä äidit kiillottavat. Et muka ollaan avarakatseisia, mut sit ehti perään, et toki ite en tekis, ku enhän mä vois. Onko kukaan ees pyytäny lähtee oikeesti mihinkään?
Niin ja jos tää tilanne ei olis itellä, niin hyvin saattaisin sanoa samalla tavalla. Periaattessa siis hyvä vastaus mut tosi piilomoralistinen kuitkein.
Niin ja lapsen isä on ollut reisussa monet kerrat jo. Ei ole kukaan kauhistellut paitsi minä:-)