Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhteen ylläpito: onko se aina naisen varassa?

Vierailija
04.02.2011 |

Meillä on parisuhde alkanut hiipumaan. Olemme ollet yhdessä 20 vuotta, naimisissa 10 vuotta, lapsia 2 ja ikää 41 vuotta.

"hankimme" lapset aika myöhään ja he ovat vielä pieniä (4v ja 6v). Nyt koen että vastuut ovat minulla. Hoidan ruokahuollon, vaatehuollon ja lasten vapaa-ajan sekä siivouksen.

Parisuhteemme on hiipunut. Itse koen että minun pitäisi tsempata ja kehua miestäni, mutta haluaisin kuulla onko KENELLÄKÄÄN miestä joka spontaanisti kehuisi puolisoaan. Ja jos on, mistä hän kehuu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäluokan miehet on omaksuneet passattavan ja passiivisen osapuolen roolin. Vastuu parisuhteen kunnossapidosta on usein yksinomaan naisella, joka yleensä on aktiivinen hakemaan apua parisuhteen ongelmiin. Samoin nainen useimmin on se joka hakee eron, kun miehelle puolestaan elämä "täysihoitolassa" sopisi mainosti vaikka suhde voisikin huonosti. Mies hankkii usein salasuhteen huonosti menevän vakisuhteen rinnalle eikä ole kiinnostunut korjaamaan ongelmia siinä varsinaisessa. Jos lähdet suhteesta niin ainoastaan sinä saat syyt niskoillesi. Naisen osa on ikävä osa.

Vierailija
2/3 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yhteiseloa takana jo lähes 20v ja tuntuu, että parisuhde on jäänyt ihan unholaan. Mieshän ei siitä edes puhu mitään, niin kuin ei edes kiinnostaisi. Minä ärsyynnyn itsekseni, kun en AINA halua olla se joka aloittaa tälläisen keskustelun.

Mies kyllä tekee kotitöitä ja on lasten kanssa yms. mutta ilmeisesti sitten parisuhteen kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikaa sitten (noin kaksi vuotta toisen lapsen syntymän jälkeen) luovuttanut. Nyt kuitenkin juuri tänään aloin miettimmän pitäisikö kuitenkin yrittää. Mutta kun juuri minä olenkin kehunut miestäni jo ennen lasten syntymää. Ja hän ehkä kerran vuodessa tai ei koskaan. Mutta onko suhteita, joissa mies tsemppaa ja kehuu ja yritttää ja nainen on statistin osassa?