Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada keisarinleikkauksen, jos ei henkisesti enää kestä neljättä alatiesynnytystä?

Vierailija
04.02.2011 |

Minulla on kolme alateitse syntynyttä lasta ja odotan neljättä. Kaikki ovat syntyneet ilman suuria kivunlievityksiä (ilokaasu, kauratyyny ja kuuma suihku apuna).

Mitä enemmän mietin, sitä enemmän synnytystä mietin kauhulla. Sitä, että se kestää tuntikausia, sattuu kerta kerralla enemmän ja se ponnistusvaihe on pahempaa mitä ihminen voi kuvitella. En tiedä riittääkö minulla henkiset voimavarat siihen. Pelkään, että menen paniikkiin, kun tiedän, mitä on tulossa.

Voiko tästä syystä saada keisarinleikkauksen? Tiedän oikein hyvin, että se on lapselle huonompi vaihtoehto, paranemiseni viivästyy jne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivunlievitystä

Vierailija
2/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla jokainen synnytys on ollut toinen toistaan helpompi.

Sinulle voisi tehdä muutama keskustelu terveydenhoitajan tai psykologin kanssa tehdä hyvää. Olet vain menettänyt uskosi selviytyä siitä mihin olet pystynyt kolmesti ennenkin. Kaikki riippuu uskosta omiin kykyihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi saada keisarinleikkauksen, jos synnytyspelko on tarpeeksi paha.

Vierailija
4/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten aiot jaksaa neljän lapsen kanssa?

Vierailija
5/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla pää kestää vaikka minkälaista hullunmyllyä arkielämässä, mutta kipu saa minut paniikkiin.

ap

Vierailija
6/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkun pyydät. Vai onko pienellä kivunlievityksellä synnyttäminen ollut aiemmin sinulle ylpeydenaihe ja nyt joudut luopumaan siitä?

Vierailija
7/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystynyt ottamaan mitään neulalla laitettavaa kivunlievitystä. Haluaisin kaikki spinaalit ja epiduraalit ja ties mitkä mömmöt, mutta neulaa en kestä.

Ehkä pitää keskittyä mieluummin siihen neulakammon voittamiseen, niin voisin saada kivuttomamman synnytyksen.

Auttaako epiduraali tai spinaali ponnistusvaiheeseen?

ap

Vierailija
8/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neulanpistoa pelkäät, mutta et sitä, että maha leikataan auki?

Vierailija
9/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sektiota ei voi tehdä ilman niitä neulanpistoja.

Eli kun tarvitset joka tapauksessa sektiota varten sen epiduraalin, mikset yhtä hyvin synnyttäisi sillä? Säästyisit leikkelyltä ja haavakivuilta.

Vierailija
10/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole tiennyt. Olen luullut, että keisarinleikkaus on useimmiten nukutuksessa. Tosin minulla on kokemusta vain äitini ja siskoni keisarinleikkauksista, jotka nukutettiin.

ap

Vierailija
11/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itsellesi kunnollinen kivunlievitys=epiduraali siten, että sitä lisätään aina jos on loppumassa. Jos leikataan,joudutaan sinuun pistämään paljon enemmän. epiduraali on minulla auttanut ponnistusvaiheessa niin, että ei mitään kipua ole ollut ja tosi nopeat ponnistukset. Lapset vain tulleet maailmaan=suosittelen kunnon epiduraalimättöä:)Kokemusta siis myös sektiosta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän