Nykymuodin ongelma!
En tahdo millään löytää kivoja xl-kokoisia perusvaatteita arkeen. Sellaisia, jotka eivät olisi tätimäisiä! Kuvastoista ja mallistoista löytää kyllä hienoja xl-vaatteita, mutta ne ovat sellaisia, joita voisi laittaa juhliin tai baariin! Juuri selasin nettikuvastoja, ja löytyi isoille tytöille esim. tosi hienoja puseroita, mutta pitäisinkö arkivaatteena, varsinkin näin talvella, puseroa jossa on vain toinen hiha? Tai puseroa, joista kummaltakin sivulta tulee "liehukkeet" alaspäin niin pitkälle, että talvitakin alta näkyisivät ihan hölmösti ruokakaupassa ollessani?
Tai jotain leveää lepakkohihaista paitaa, joiden hihoja ei saa millään talvitakin sisään, vaan ovat sitten mykkyrällä jossain kainalossa? Tai sitten jotain puseroa jossa on röyhelöä hihansuissa, röyhelöä helmassa, röyhelöä edustassa ja röyhelöä vielä koko selkämyskin täynnä :D
Näyttää olevan tarjolla vaan näitä omituisia "muotiluomuksia" tai sitten jotain marimekon tasaraitaperus-t-paitaa. Tai sitten jotain tylsääkin tylsempää raidallista perusneuletta, (joka kaikenlisäksi nyppyyntyy heti ekassa pesussa)
Kaipailisin esimerkiksi tavallisesta hyvälaatuisesta (ei liian ohut!) "collegekankaasta" tehtyä vartalonmyötäistä (ei tiukka! mutta siis ei myöskään teltta!) tunikaa, jossa on normaali pääntie (ei sellainen, josta näkyy puolet tisseistä), jossa on pitkät hihat, ja pääntiessä jotain pientä kivaa, esim. pari isoa, ehkä eriväristä koristenappia toisella puolella olassa tms.
Ei räikeää kukkakangasta, ei röyhelöitä, ei liehuhelmoja, ei telttamaista. Yksinkertaista ja kätevää, mutta nuorekasta ja mukavaa arjessa pidettäväksi.
Ehkä opettelen ompelemaan itse...
Kommentit (10)
aloituksessa mainitsinkin.
Eikä kotelomekoista ja jakkupuvuista oikein ole kotiäidin/opiskelijan arkivaatteiksi..
Laihduttaa en aio, enkä jaksa ruotia että miksi.
Kyllä kivoja perusvaatteita olettaisi ja soisi löytyvän myös pyöreillekin ihmisille :)
ap
vaan ongelma on se, että sä olet YLIPAINOINEN.
Laihduta normaaleihin mittoihin, niin johan alkaa vaatteet sopia ja vaihtoehtoja löytyy.
vaan ongelma on se, että sä olet YLIPAINOINEN.
Laihduta normaaleihin mittoihin, niin johan alkaa vaatteet sopia ja vaihtoehtoja löytyy.
mielummin opettelen ompelemaan itse.
Ja selasin just huvin vuoksi normaalikokoisten muotiakin nettikuvastoista, samanlaista se näytti olevan heilläkin.. Missä käytännölliset, kivat, nuorekkaat vaatteet? Tarjolla vaan "omituisia viritelmiä"?
ap
olen nähnyt kapoissa joitakin ihan siedettävän näköisiä Nanson paitoja ja tunikoita; niissä ei ole röyhelöitä eikä muitakaan krumeluureja. Ja kokoja löytyy isompiakin.
olen nähnyt kapoissa joitakin ihan siedettävän näköisiä Nanson paitoja ja tunikoita; niissä ei ole röyhelöitä eikä muitakaan krumeluureja. Ja kokoja löytyy isompiakin.
ja tarjolla oli valitettavasti (tunikoista, jota kaipailen) vain psykedeelisiä kuvioita, ja/tai räikeitä värejä, tai sitten yöpaidan näköisiä kolttuja tai tätimäistä tasaraitaa (ketä se pukee?).
Missähän oppisi ompelemaan.. tietääkö kukaan jotain hyviä ompelusivuja/blogeja tms. aloittelijalle?
ap
olisko antaa linkkiä vai löytyyköhän googlella.. käyn katsomassa..
ap
Olen tykännyt, tilaan vuosittain sieltä (harkiten)
Ihan kaikki ei ole makuuni, mutta esim. viime syksu/talvimallisto oli ihana.
Näyttäisi olevan kivoja juttuja myös nyt uudessa alkukevään mallistossa.
Gudrunilla on kauniita värejä& isoja kokoja.
Olet siinä kyllä oikeassa, että XL-vaatteiden valikoima on olematonta täällä.
Sitä en ymmärrä että minkä takia tehdään aivan eri mallistot näitä juuri tanttamaisia kuoseja ja malleja. Miksei yksinkertaisesti vain ISOMPIA KOKOJA normaalimallistoihin?
Saattaa vika olla osaltaan minussakin, kun olen niin kärsimätön etsijä. :)
Suosi jakkupukuja tai kivoja kotelomekkoja.